Cílem výuky čtení v prvním ročníku je naučit žáky základům čtení s porozuměním a probudit v nich zájem o knihu.
Metoda uplatněná v této učebnici (analyticko-syntetická metoda bez tvorby slabik) svou jednoduchostí a rychlým čtenářským postupem tento cíl podporuje ve všech požadavcích.
Od analyticko-syntetické metody hláskovací (mezi učiteli známé jako slabikovací metoda) se liší zejména tím, že vynechává tvorbu slabik, které nemají významový obsah.
Žáci se učí číst nejprve velká tiskací písmena, která skládají rovnou do smysluplných slov. Pomáhá jim přitom trénink sluchové a zrakové syntézy a analýzy, pro nějž je v učebnici připraveno mnoho podnětů. Teprve, když žáci umí číst všechna velká tiskací písmena, přechází ke čtení písmen malých.
Tato metoda je založená na jednoduchosti, aktivitě, rozvoji myšlení a diferencovaném přístupu k žákům, což odpovídá požadavkům RVP ZV. 1. vydání
Učebnice byla doc. Radkou Wildovou a dr. Zdeňkem Křivánkem (odborníky na počáteční čtení uznávanými širokou veřejností) i učiteli z praxe kladně hodnocena zejména pro tyto rysy:
učení čtení je zjednodušeno tím, že žáci z počátku pracují pouze s velkými tiskacími písmeny
princip obtahování hůlkového (tiskacího ) písma přímo v učebnici pozitivně ovlivňuje rozvoj čtení
systematická práce se sluchovou analýzou a syntézou vede k rozvoji myšlení žáků
tvůrčím způsobem využité osvědčené metodické obraty elementárního čtení vzbuzují nenásilně aktivitu dětí
jednoduchost metody čtení umožňuje využití učebnice i při dyslexii či jiných případech retardace učení
rozdělení textů do dvou úrovní umožňuje diferencovaný přístup k žákům
Určeno pro:
1. ročník
Formát:
A4 (21 x 30 cm)
Počet stran:
104
Obsah učebnice
Připravujeme se na čtení
Hrajeme si s písmeny
Učíme se číst
A
M
T
U
J
E
O
B
K
L
P
R
S
Š
V
I
Y
D
N
Z
Ž
Ř
H
C
Č
F
G
CH
Ď
Ť
Ň
X
NI
DI
TI
DĚ
TĚ
NĚ
BĚ
PĚ
VĚ
MĚ
Q
W
Přechod k malým písmenům
S učebnicí vloženou do košíku zákazníci často kupují: