- Určeno pro:
- 1. ročník
- Formát:
- A4 (21 x 30 cm)
- Počet stran:
- 48
Tato čítanka pro prvňáčky vznikla na základě potřeb škol při práci s 1. dílem učebnice Učíme se číst. Jejím cílem je zdokonalit a rozvíjet základní výcvik ve čtení genetickou metodou a vytvořit dostatek materiálu ke čtení textu psaného velkými tiskacími písmeny.
S čítankou je vhodné začít pracovat až tehdy, znají-li žáci bezpečně samohlásky krátké a dlouhé a sedm prvních souhlásek, tedy od strany 14 v učebnici Učíme se číst. Pro snazší orientaci je v této čítance vždy dole pod čarou uveden přehled již probraných souhlásek a odkaz na příslušnou stranu v učebnici Učíme se číst. Texty jsou postupně náročnější a do strany 28 plně respektují algoritmus nácviku velkých písmen podle 1. dílu učebnice Učíme se číst.
Články v čítance nejsou zakončeny otázkami, které by směřovaly k hlubšímu pochopení textu, toto ponecháváme na učiteli. Vyučování čtení v první třídě má svůj specifický ráz, je třeba stále posilovat funkce důležité pro čtení, zejména sluchovou analýzu a syntézu. Pro radostnější práci a propojení analytických a syntetických činností sluchových se zrakovými by měla napomoci i naznačená počítačová klávesnice na 4. straně obálky. Čtení podpoří zápis tiskacích písmen podle uvážení učitele.
Příběhy v čítance jsou z prostředí dětem blízkého, jsou oporou prvouky. Děti však naleznou v čítance i řadu pohádek. Je třeba, aby učitel četbu článků vždy připravil. To znamená vybrat obtížná slova, vysvětlit jejich význam, tvořit věty s těmito slovy, vypsat na tabuli i vazby, zejména předložkové, a nacvičit jejich správné plynulé čtení.
Od strany 28 následují texty, které může učitel podle svého uvážení a podmínek ve třídě využívat při čtení u zdatnějších žáků, zatímco s méně zdatnými čtenáři více posiluje analyticko-syntetické činnosti a vrací se k textům méně náročným.
Zboží bylo vloženo do košíku
Opravdu chcete vyprázdnit košík?