- Určeno pro:
- 5. ročník
- Formát:
- A4 (21 x 30 cm)
- Počet stran:
- 142
Angličtina pro 5. ročník ZŠ je třetí částí řady pro elementární výuku na 1. stupni základní školy s využitím českých učebnic vhodných pro danou věkovou kategorii žáků.
Učitelé jazyků na základních školách se velmi těžko orientují v poměrně široké nabídce zahraničních učebnic, jejichž koncepční i výtvarné zpracování bývá většiniu velmi dobré. Jejich zaměření na výuku angličtiny v určité (většinou francozské a španělské) jazykové oblasti je však nutně spojeno s časově velmi náročnou přípravou doplňujících materiálů pro výuku v našich podmínkách. Jde zejména o problematiku výslovnosti jiných hlásek, o možnost srovnání s mateřským jazykem i uplatnění překladu. Značné potíže nastávají také rodičům a žákům při samostatném doplňování učiva, protože instrukcím v angličtině často nerozumějí. Navíc finanční náklady na pořízení celých kompletů učebních pomůcek bývají vysoké.
Učebnice angličtiny Hello, kids! se liší od tradičního českého pojetí jak výstavbou jednotlivých lekcí, tak prezentací slovní zásoby i mluvnice. Jsou určeny skutečným začátečníkům a jsou důsledně zaměřeny na počáteční rozvoj řečových dovedností žáků. Vycházejí z požadavků RVP, které nadřazují dovednost porozumět vyslechnutému sdělení a ústně se vyjadřovat dovednostem číst a psát. Spolehlivě však budují i tyto základy.
Výtvarné zpracování učebnic probouzí aktivní, tvořivý přístup žáků, navodí radostnou i hravou atmosféru v hodinách. Barevné ilustrace i zpracování přehledů nových jevů jsou názornou oporou pro upevnění akustických podnětů v paměti a usnadňují pochopení. Vnímání obrázků, barev a tvarů je totiž velmi intenzivní a nevyjadřuje tolik úsilí jako práce s textem.
Křížovky, říkanky, vystřihovánky, písně a hry uvedou žáky do světa zábavy, fantazie a zdravé soutěživosti testováním vlastních schopností a dovedností při hledání řešení.
CD se zvukovým záznamem textů namluvených rodilými mluvčími slouží jako základ pro osvojení správné výslovnosti a intonace i pro pronikání do stavby vyjadřovcích prostředků a pro pochopení jejich funkce v aktivních poslechových činnostech.
Učitel se stává skutečným partnerem komunikace, rádcem a oporou. Zároveň však vykonává funkci odborného organizátora metodických postupů, jejichž přehled uvádíme v této knize pro učitele.
Zboží bylo vloženo do košíku
Opravdu chcete vyprázdnit košík?