- Určeno pro:
- 6. ročník
- Formát:
- A4 (21 x 30 cm)
- Počet stran:
- 180
Výpravná publikace pojímá pravěk a starověk jako barevný encyklopedický film, plný atraktivních památek, osobností, vyprávění a dějů. Nevšedně čtivě, srozumitelně a dramaticky zachycuje vývoj tohoto nejdelšího a nejvýznamnějšího období světových dějin.
Zalistujete-li v této nádherné knize, pocítíte, že se k vám ochotně vracejí ony vzrušující a dávno zaniklé časy.
Knížka obsahuje asi 1 000 barevných obrázků, fotografií, mapek, náčrtků, grafů a časových řad. Charakteristické jsou pro ni výkladové celky, jež obsahují např. motivační obrázek, slovníček pojmů, základní údaje k zapamatování, citáty z dokumentů. To umožňuje mladým čtenářům, aby se při četbě dobře orientovali a zapamatovali si z široké nabídky případně jen základní informace nebo fakta, která je zajímají, aniž by jim unikly podstatné souvislosti.
K učebnici si můžete dokoupit dva samostatné pracovní sešity a metodickou příručku.
Kniha je opakovaně doporučována MŠMT k přípravě žáků a studentů na dějepisné olympidády.
Hlavním záměrem této učebnice je kultivace historického vědomí žáků, podněcování historické paměti a objevování kořenů současných společenských jevů i problémů. Autorům však rozhodně nešlo jen o historická fakta a letopočty. Snažili se také o to, aby předkládané informace přispívaly k rozvoji klíčových kompetencí. A nejen kompetencí k učení, díky jimž se žáci naučí zacházet s historickými fakty a uvádět je do širších souvislostí. Osvojení kompetencí k řešení problémů umožní žákům činit samostatná a uvážlivá rozhodnutí. Kompetence komunikativní, sociální a personální podněcují žáky k týmové práci a ke společnému vysvětlování rozličných historických událostí, které v mnoha ohledech připomínají události současné. Starověké Řecko a Řím zůstanou navždy modelem pro osvojování kompetencí občanských. Kulturnost, vzdělanost a moudrost starověku působí mimořádně silně, a žáci si toho jsou vědomi.
Očekávané výstupy: Žáci jsou schopni aktivně pomocí nabídnutých dokumentů a dalšího didaktického materiálu si osvojovat informace z minulosti, orientují se na časové ose a v historické mapě. Charakterizují život pravěkých sběračů a lovců, chápou jejich duchovní kulturu. Vysvětlí příčiny vzniku zemědělství, dobytkářství a zpracování kovů. Posoudí počátky historického osídlení na našem území a nejvýznačnější stavební a kulturní památky a objasní jejich význam pro utváření naší součastnosti. Pochopí příčiny vzniku křesťanství a jeho souvislosti s judaismem. Porovnají nejrůznější formy vládnutí a postavení společenských skupin v nejvýznačnějších starověkých státech.
Průřezová témata: Učebnice zobrazuje počátky demokratického uspořádání společnosti, vývoj řemesel, těžby a využívání surovin, rozličné způsoby obdělávání půdy a zemědělské výroby. Tyto i další údaje jsou podkladem pro začleňování průřezových témat - sociální výchovy, výchovy demokratického občana, výchovy k myšlení v evropských souvislostech a multikulturní výchově. Environmentální výchově přispívá např. pasážemi o kultivaci krajiny a jejím využívání.
I. téma
I. PRAVĚK V 21. STOLETÍ
OHLÉDNUTÍ ZA DĚJINAMI PRAVĚKU
II. téma
II. S ČÍM Z ODKAZU NEJSTARŠÍCH STÁTŮ SE SETKÁVÁME I DNES
OHLÉDNUTÍ ZA DĚJINAMI PRVNÍCH STÁTŮ
III. téma
III. ODKAZ ANTICKÉHO ŘECKA KOLEM NÁS
OHLÉDNUTÍ ZA DĚJINAMI STAROVĚKÉHO ŘECKA
IV. téma
JIŽ STAŘÍ ŘÍMANÉ...
OHLÉDNUTÍ ZA DĚJINAMI ŘÍMSKÉHO STÁTU
OHLÉDNUTÍ ZA DĚJINAMI PRAVĚKU, PRVNĆH STÁTŮ A ANTIKY
Zboží bylo vloženo do košíku
Opravdu chcete vyprázdnit košík?