Košík 0 Kč
Celková cena:
0 Kč
Počet produktů:
K pokladně Košík je prázdný Zboží v košíku
    • Nakladatelství
    • Finanční a ekonomická gramotnost pro ZŠ a víceletá gymnázia - Pracovní sešit 2

    -5%

    • Finanční a ekonomická gramotnost pro ZŠ a víceletá gymnázia - Pracovní sešit 2

    Finanční a ekonomická gramotnost pro ZŠ a víceletá gymnázia - Pracovní sešit 2

    Pracovní sešit 2

    Naše cena s DPH:
    105 Kč DPH 21%
    Původní cena s DPH:
    110 Kč
    Ušetříte:
    5 Kč
    Dostupnost:
    skladem
    ks
    DO KOŠÍKU
    Autor:
    Skořepa Michal, Skořepová Eva
    Nakladatel:
    SCIENTIA
    Kód zboží:
    51926
    EAN / ISBN:
    9788086960425
    SCIENTIA

    Popis produktu

    • Pracovní sešit - primárně určen pro výuku finanční gramotnosti na školách.
    • Skvělý průvodce světem každodenních finančních nástrah pro každého.
    • Doplňuje první díl.
    • Publikace vyšla pod patronací České národní banky
    • Nejrozšířenější učebnice na trhu - zpracovává Standardy finanční gramotnosti pro všechny typy základního a středního školství
    • Tato publikace vychází vstříc Systému budování finanční gramotnosti na základních a středních školách, materiálu vypracovanému na základě usnesení vlády a garantovanému MŠMT ČR. Jak nakládat s penězi, pojem inflace či znalost základních práv spotřebitelů jsou témata a pojmy, které zůstávají pro část občanů velkou neznámou.
    • zároveň naplňuje požadavky očekávaných výstupů pro téma Stát a hospodářství vzdělávacího oboru Výchova k občanství podle RVP ZV
    • Aby pomohlo situaci změnit, vydává nakladatelství Scientia komplet učebních materiálů pro ty školy, kde se rozhodnou věnovat se finančnímu vzdělávání důsledněji buď v rámci stávající Výchovy k občanství, nebo vyčlení pro tuto náplň samostatný předmět, což je na rozhodnutí konkrétní školy.

    Určeno pro:
    Střední škola
    Formát:
    A4 (21 x 30 cm)
    Počet stran:
    60

    O učebnici

    Text je koncipován jako souhrn činností, které jsou tematicky rozděleny do osmi kapitol. Kapitoly jsou z obsahového hlediska navzájem relativně samostatné, tj. jako celek sice naplňují určitou logickou linii, v jednotlivých činnostech však na sebe výslovně neodkazují. To dává učiteli možnost pořadí kapitol změnit a rozhodnout se, jakými kapitolami se bude v určitém ročníku zabývat. Některá témata se však v různých kapitolách lehce překrývají, protože nahlížejí na danou problematiku z různých stran.

    Stejně tak lze vybírat i mezi činnostmi v rámci každé kapitoly - podle představ učitele, časových možností, obtížnosti dané činnosti (obtížnost jednotlivých činností se značně liší), ročníku, již probrané látky atd. V tomto případě je však třeba upozornit, že pozdější činnosti v dané kapitole předpokládají, že žáci prošli některé předchozí činnosti v téže kapitole. 

    Některé činnosti jsou založeny klasicky na práci ve třídě, řada jiných však vyžaduje práci s rodiči, práci v "terénu" nebo se speciální technikou. Pro lepší orientaci jsou před jednotlivými činnostmi použity piktogramy.

    K piktogramu "vztyčený palec" jen dodejme, že v některých případech jde o činnosti, které jsou z hlediska celkové náplně dané kapitoly klíčové. Tento piktogram tedy rozhodně neznamená, že bychom doporučovali danou činnost vynechat.

    U většiny činností je v pracovním sešitě vytvořen prostor, kam si žák bude zapisovat výsledky a informace získané v rámci dané činnosti. V podstatě tak žákům zcela odpadá potřeba vést si odděleně sešit na zápisky žáci vidí zadání a výsledky činností soustředěné na jednom místě (na rozdíl od standardního systému "učebnice a sešit na zápisky"). Na konci každé kapitoly je vložena volná stránka "Poznámky", určená pro doplňující informace, které by chtěl učitel žákům sdělit nad rámec jednotlivých činností v kapitole. 

    Každá kapitola je ukončena stránkou věnovanou opakování a sebehodnocení žáka. Pokud se učitel rozhodne některé činnosti v dané kapitole vynechat, může se pochopitelně stát, že žáci nebudou schopni zodpovědět některé body tohoto opakování.

    Text se snaží pracovat v maximální možné míře s konkrétními reáliemi české ekonomiky tak, jak platily v době zpracování textu. Je tedy třeba brát v úvahu, že institucionální, legislativní a jiné detaily (např. internetové adresy, sazby daní, čísla zákonů) se mohly od doby zpracování učebnice změnit.

    Formy práce popsané v jednotlivých činnostech lze chápat jako základ a je na učiteli, zda a jak se rozhodne tyto formy kombinovat nebo pozměnit v závislosti na místních podmínkách (počet žáků ve třídě, dostupnost výpočetní techniky, dopravní dosažitelnost institucí). Například je-li navržena osobní návštěva určité instituce, je možné namísto toho vyhledat informace o dané instituci na jejich internetových stránkách atd.  

    Obsah učebnice

    Kapitola 6:  Aby peníze nezahálely

    • Kam s penězi 
    • 6.1  Příběh zadluženého Romea
    • 6.2  Typy aktiv
    • 6.3  Hra na pojišťovnu
    • 6.4  Základní druhy pojištění
    • 6.5  Roční míra výnosu aktiva, roční úroková míra aktiva
    • 6.6  Vlastnosti aktiv vedle roční míry výnosu nebo roční úrokové míry
    • Má vůbec smysl šetřit? 
    • 6.7  Inflace a reálný výdělek 
    • 6.8  Kdy je spoření finančně výhodné
    • 6.9  Reálná úroková míra u bankovních vkladů
    • 6.10  Koupit teď, nebo až za rok
    • A co když je peněz málo? 
    • 6.11  Druhy pasiv
    • 6.12  Roční úroková míra pasiva, roční procentní sazba nákladů pasiva
    • Koupit hned, nebo na splátky, nebo na úvěr? 
    • 6.13  Co se dá koupit na splátky
    • 6.14  Koupit na splátky, nebo na úvěr?
    • 6.15  Fixace úrokové míry
    • 6.16  Porovnání dvou kreditních karet
    • 6.17  Porovnání dvou spotřebitelských úvěrů

    Kapitola 7:  Když zaplatíš daně, co dostaneš za ně?

    • Daně a veřejné rozpočty 
    • 7.1  Zdroje příjmů veřejných rozpočtů
    • 7.2  Zboží a služby se sníženou a základní sazbou DPH
    • 7.3  Rozklad ceny na daň, zisk a náklady
    • 7.4  Vyplnění daňového přiznání
    • 7.5  Typy rozpočtů
    • 7.6  Jak se rozdělují výnosy z daní
    • Kam jdou peníze z veřejných rozpočtů 
    • 7.7  Reportáž o veřejných zařízeních a prostranstvích
    • 7.8  Návštěva obecního (krajského) úřadu nebo zastupitelstva
    • 7.9  Fotosoutěž "Co všechno se platí z veřejných rozpočtů"
    • Jak vypadá český sociální systém zblízka 
    • 7.10  Návštěva úřadu práce
    • 7.11  Návštěva úřadu práce - oddělení státní sociální podpory
    • 7.12  Návštěva okresní správy sociálního zabezpečení
    • Až z tebe bude senior 
    • 7.13  Současný penzijní systém v ČR
    • 7.14  Souboj penzijních systémů

    Kapitola 8:  Kudy vlastně putují peníze 

    • Přítok a odtok peněz u tebe doma 
    • 8.1  Příjmy a výdaje domácnosti
    • 8.2  Spotřební koš průměrné české domácnosti
    • 8.3  Hrubá a čistá mzda
    • 8.4  Jak budu jednou hospodařit
    • 8.5  Co znamená krátká fixace pro mé hospodaření
    • Kam jít pro radu po pádu do dluhové pasti 
    • 8.6  Dvě poradny pro případ finančních potíží
    • 8.7  Návštěva poradny pro pomoc v dluhové pasti
    • Koloběh peněz v ekonomice 
    • 8.8  Obrázek koloběhu peněz

     

     

    Souhlas s použitím souborů cookies

    Tento web používá soubory cookies. Kliknutím na tlačítko souhlasím, to berete na vědomí. Další informace

    Nastavte souhlasy, souhlasím s:

    Potvrdit výběr
    Souhlasím a zavřít.
    Nastavení

    Zboží bylo vloženo do košíku

    S učebnicí vloženou do košíku zákazníci často kupují:

    Opravdu chcete vyprázdnit košík?