- Formát:
- A5 (15 x 21 cm)
- Počet stran:
- 134
Úkolem publikace, která vznikla z potřeby praxe, je naučit studenty základním dovednostem léčebné tělesné výchovy; tyto dovednosti se s pomocí textu učí navzájem na sobě.
Popis jednotlivých cviků a technik vychází ze všeobecného, nejčastěji používaného postupu.
Text je určen pro studenty tříletého vyššího odborného studia a základy zde najdou i studenti bakalářského studia fyzioterapie na vysoké škole.
Učební text - Léčebná tělesná výchova - cvičení - vznikl z potřeby praxe. Úkolem je naučit studenty základním dovednostem, které se učí navzájem na sobě. Tato cvičení musí předcházet vlastní praxi, aby studující byl schopen aplikovat základní metodiky a techniky na nemocné s různými onemocněními.
První učební text (1989) byl napsán pro potřeby 4letého studia patnáctiletých žáků. Tento text má sloužit pro studenty tříletého vyššího odborného studia a základy zde najdou i studenti vysokoškolského směru - bakalářského studia fyzioterapie.
Popis jednotlivých cvičení a technik vychází ze všeobecného postupu, který se nejčastěji používá. Všechny detaily práce není však možno postihnout (a nebylo by to ani účelné). Necháváme zde také dostatečný prostor pro pedagoga, aby k nim dodal vyčerpávající teoretický podklad. Jde tedy o pomůcku, jak postupovat při nácviku základních cvičebních metodik a technik.
Jednotlivé kapitoly jsou uspořádány podle platných učebních osnov. Navíc jsme zařadily kapitolu úvod do "Vojtovy metody - reflexní lokomoce", která má cvičení ve 3.roč. Osnovy ponechávají dostatek časové rezervy i pro nové metodiky. Proto jsme neváhaly a zařadily cvičení podle R. Brunkovové a metodiku, která má svoji budoucnost před sebou - "Senzomotorickou stimulaci".
V učebním textu jsme se snažily zachytit stav dnešních poznatků, ale jsme si vědomy toho, že jsme stále novými poznatky překonávány. Proto se musí studenti naučit pracovat s odbornou literaturou, sledovat odborný tisk a musíme jim vštěpit nutnost vnitřní potřeby dále se vzdělávat.
Z didaktických důvodů je však nezbytné dosavadní poznatky dát do jednoduchých přehledů - zobecnit je tak, aby nejmladší generace fyzioterapeutů byla co nejekonomičtěji uváděna do dnešního stavu vědění s akcentem na důkladné zvládnutí základních technik. Z těchto základů pak budou moci fyzioterapeuti vycházet ve vlastní tvůrčí práci, kterou obohatí nebo překonají to, co se od předchozí generace naučili.
Zboží bylo vloženo do košíku
Opravdu chcete vyprázdnit košík?