- Formát:
- A4 (21 x 30 cm)
- Počet stran:
- 160
Máte pochybnosti o tom, zda je vaše dítě dostatečně zralé na vstup do školy? Nevíte, jak mu pomoci s rozvojem rozumových a grafomotorických schopností a dovedností? Tato kniha je věnována nejen rodičům předškolních dětí, ale také všem, kteří s nimi pracují a věnují se jim při přípravě na jejich novou roli školáka.
Kniha nejprve představuje kritéria školní zralosti předškolního dítěte a nabízí seznam otázek, na které by zralé dítě mělo znát odpovědi. Dále se zabývá tím, jaké mohou být důvody k odkladu školní docházky nebo naopak k předčasnému zaškolení. V první části knihy naleznete také ukázkové případy psychologického vyšetření dětí, u kterých byla školní zralost posuzována. Jsou zde uvedeny ukázky jejich kresebného projevu, které tak můžete porovnat s kresbami svého dítěte.
Druhá část knihy přináší na 90 černobílých pracovních listů podněcujících dětskou fantazii, které vám pomohou rozvíjet dítě tak, aby bylo připravené na školu.
• Umí se orientovat v prostoru?
• Pozná rytmus?
• Má početní představy?
• Drží správně tužku?
• Rozpozná, co je malé a co velké?
• Zvládne odlišit figuru od pozadí?
Pracovní listy můžete použít jako pomocný diagnostický nástroj – pokud si vaše dítě poradí se všemi úkoly bez problémů, je velmi pravděpodobné, že je po rozumové a grafomotorické stránce zralé a připravené na vstup do školního světa.
Vstup do školy patří k významným událostem v životě každého dítěte. Je to událost, která mění jeho dosavadní způsob života, jeho rodinu nevyjímaje. S postupným zvyšováním nároků na vzdělávání dětí stoupá i zájem o znalost různých faktorů, které se mohou podílet na úspěšnosti toho, jak se dítě vyrovná s požadavky školy.
V literatuře se setkáváme v souvislosti se vstupem dítěte do školy nejčastěji s termíny školní zralost a školní připravenost. V případě, že dítě není zralé nebo připravené na vstup do školy, je využíván tzv. odklad školní docházky.
Oblastí přípravy dětí do základní školy je několik a je vhodné (někdy nutné) je záměrně cvičit.
Každý rodič, který řeší zaškolení svého dítěte, by se měl s touto problematikou alespoň trochu seznámit a něco si o ní přečíst. Orientace rodičů v problematice je dobrou prevencí proti případným neúspěchům a obtížím ve škole.
Mnoho rodičů si myslí, že připraví dítě na školu tím, že mu dají do ruky tužku a papír na kreslení, naučí je básničku, nechají je opisovat písmenka nebo číslice a tím považují celou přípravu za ukončenou. Spoléhají se při tom na mateřskou školu.
Mateřská škola je pro rozvoj dítěte velmi přínosná, ale dítě zde nebývá samo. Bývá v ní mnoho dětí. Každé dítě je jedinečné a potřebuje individuální přístup. Proto je velmi vhodná individuální práce rodičů s dítětem, kteří jej znají nejlépe. Mnozí ale potřebují radu, jak s dítětem pracovat.
Tato "pracovní kniha" je rozdělena na část teoretickou (vysvětlení základních pojmů, legislativa, instrukce k práci s nabízeným materiálem) a praktickou - pracovní listy. Tyto pracovní listy ukazují (především rodičům) přitažlivou (hravou) formou, jak cvičit a rozvíjet konkrétní dovednosti jejich předškolního dítěte.
Pracovní listy jsou záměrně v černobílém provedení. Tyto (ne)barevné podněty nerozptylují pozornost dítěte, podporují fantazii, tvořivost, tedy tzv. kognitivní procesy dítěte. Dítě je tímto způsobem nucené přemýšlet například o tom, jakou barvu má střecha domu, rozhodovat se, jak daný úkol zpracuje apod.
Publikace je určena jak rodičům, tak pedagogům mateřských škol, kteří by i s pomocí těchto materiálů mohli rodičům poskytnout oporu a danou problematiku prakticky vysvětlit.
Zboží bylo vloženo do košíku
Opravdu chcete vyprázdnit košík?