Košík 0 Kč
Celková cena:
0 Kč
Počet produktů:
K pokladně Košík je prázdný Zboží v košíku

    -4%

    • Občanská výchova pro 8.r. ZŠ

    Občanská výchova pro 8.r. ZŠ

    Naše cena s DPH:
    159 Kč DPH 0%
    Původní cena s DPH:
    165 Kč
    Ušetříte:
    6 Kč
    Dostupnost:
    skladem
    ks
    DO KOŠÍKU
    Autor:
    Valenta Milan
    Nakladatel:
    PRÁCE VYDAVATELSTVÍ
    Kód zboží:
    10490
    EAN:
    9788086287126
    ISBN:
    8020804390

    Určeno pro:
    8. ročník
    Formát:
    A4 (21 x 30 cm)
    Počet stran:
    119

    O učebnici

    METODICKÉ "PATERO" ÚVODEM

    • Hlavbní koncept učebnice tvoří didaktizované příběhy propojené v seriál. Východiskem tohoto pojetí je poznání, že příběh má vyšší výchovnou hodnotu než pouhý didaktický text.
    • Při práci s učebnicí doporučujeme následující strukturu vyučovací jednotky:
    • - motivačně expoziční část  - náslech, tj. interpretace (dramatické čtení) dané kapitoly,
    • - expozičně fixační část - bližší seznámení žáků s nosnými úseky kapitoly, 
    • - fixačně tréninková část - individuální a skupinové řešení otázek a úkolů.
    • Pro posílení "peeringového" efektu (žáci jsou vzděláváni prostřednictvím svého vrstevníka) doporučujeme preferovat čtení textu vybraným žákem (jakýmsi "zástupným Valdou") před učitelovou interpretací.
    • Text vychází z osnov základní i obecné školy. V případě obecné školy, kde je hodinová dotace předmětu vyšší, doporučujeme každé kapitole věnovat dvě samostatné hodiny (u některých kapitol více vyučovacích jednotek). První hodinu je vhodné zasvětit zcela dramatickému čtení a výkladu podstatných částí textu, druhou hodinu věnovat zpracovávání úkolů a týmové práci žáků.

    V případě základní školy víceméně platí relace 1 kapitola = 1 vyučovací jednotka, přičemž jádrem struktury hodiny zůstává opět interpretace textu učitelem a upozornění na jeho nosné části. Ve zbývající části hodiny učitel vybere jen některé z cvičení.

    • Část otázek a úkolů je zpracovaná formou dramiky (výchovné dramatiky), která vyžaduje týmovou spolupráci žáků. Pro výrazný sociální efekt doporučujeme preferenci právě těchto úkolů.    

    Obsah učebnice

    Metodické patero úvodem

    ČLOVĚK A DOSPÍVÁNÍ

    • 1. Dospívání
    • 2. Hledání nového naplnění života
    • 3. Opakování aneb Od plenek k dospělosti

    ČLOVĚK HLEDAJÍCÍ SPOLEČENSTVÍ

    • 4. Hledání blízkého člověka
    • 5. Komunikace
    • 6. Muž, žena, láska a všechno, co k tomu patří
    • 7. Opakování aneb Erotika pro gramotné

    ČLOVĚK HLEDAJÍCÍ SVŮJ SVĚT

    • 8. Člověk a svět
    • 9. Zdravý způsob života
    • 10. Opakování aneb Vývoj života na Zemi

    ČLOVĚK HLEDAJÍCÍ SÁM SEBE

    • 11. Jaký to všechno má smysl?
    • 12. Náhražky smyslu života
    • 13. Opakování aneb Začíná to nevinně

    ČLOVĚK A PŘEDPOKLADY SOUŽITÍ

    • 14. Člověk a řád
    • 15. Lidská práva v zrcadle dějin
    • 16. Problémy v oblasti lidskýh práv
    • 17. Všeobecná deklarace lidských práv
    • 18. O právní ochraně člověka, egoismu, intoleranci i dalších záležitostech
    • 19. Opakování aneb Páni a kmáni

    ČLOVĚK A PŘEDPOKLADY ZAPOJENÍ DO LIDSKÉ SPOLUPRÁCE

    • 20. Zaměstnání nebo povolání?
    • 21. Opakování aneb Co se v mládí naučíš

    ČLOVĚK A PŘEDPOKLADY HARMONICKÉHO SOUŽITÍ SE SVĚTEM

    • 22. Člověk poznává svět
    • 23. Člověk jako tvůrce
    • 24. Opakování aneb Vývoj náboženského myšlení
    • 25. Souhrnné opakování aneb Hra o špetku štěstí

     

    Souhlas s použitím souborů cookies

    Tento web používá soubory cookies. Kliknutím na tlačítko souhlasím, to berete na vědomí. Další informace
    Souhlasím a zavřít.
    Nesouhlasím. Budou použity jen cookies nutné pro chod webu.

    Zboží bylo vloženo do košíku

    S učebnicí vloženou do košíku zákazníci často kupují:

    Opravdu chcete vyprázdnit košík?