- Určeno pro:
- 1. ročník
- Formát:
- A4 (21 x 30 cm)
- Počet stran:
- 123
Učebnice vytvořená v souladu s RVP ZV.
SOUBOR UČEBNÍCH MATERIÁLŮ „PÍŠEME TISKACÍM PÍSMEM“ PRO 1. ROČNÍK:
- je součástí ucelené řady učebnic pro vyučovací předmět Český jazyk a literatura pro 1. až 5. ročník ZŠ,
- přináší jednotnou koncepci čtení a psaní tiskacím písmem s využitím jednotného grafického tvaru písmen pro čtení i pro psaní,
- uplatňuje „metodu vzájemného posilování čtení a psaní”, která spočívá v souběžné výuce psaní a čtení vždy stejného písmene ve stejném tvaru,
- používá „zjednodušené tiskací písmo určené pro psaní“ ve fontech „NNS Script čtení“ a „NNS Script psaní“.
Slabikář navazuje na Živou abecedu. Obsahuje postupné vyvozování všech hlásek a písmen a ucelenou metodickou řadu nácviku čtení slov různé obtížnosti. Všechny úkoly a cvičení podporují dostatečné procvičení učiva. Texty ve Slabikáři podporují rozvoj mnoha čtenářských dovedností a důraz je kladen na čtení s porozuměním. Obsah textů je volen tak, aby se týkal témat, která jsou žákům této věkové kategorie známá a blízká, a aby byl mezipředmětově propojen, především s učivem prvouky. I zde je využito systému značek a symbolů. Ve Slabikáři žáci také dostávají prostor k individualizaci, např. formou vlastní ilustrace.
Soubor výukových materiálů „Píšeme tiskacím písmem“ přináší jednotný provázaný přístup k výuce čtení a psaní s využitím jednotného grafického tvaru písmen pro čtení i pro psaní. Každá strana Živé abecedy a Slabikáře je vzájemně provázána s odpovídající stranou písanky. To umožňuje uplatnit „Metodu vzájemného posilování čtení a psaní“.
Řada přitom využívá ověřené didaktické postupy analyticko-syntetické metody pro výuku čtení, které se nově uplatňují i pro výuku psaní (řada obsahuje upravený osvědčený Slabikář a Živou abecedu „DUHOVÉ ŘADY“, doplněné o nové písanky). Výuka čtení a psaní každého písmene postupuje skutečně souběžně. Metodické poznámky pro učitele a rodiče jsou obsaženy na vnitřních stranách obálky písanek a na jednotlivých stranách Živé abecedy a Slabikáře, případně lze v téměř celém rozsahu využívat stávající metodickou příručku. Z hlediska práce s písankami pak platí jednoduché pravidlo – každé jednotlivé straně Živé abecedy a Slabikáře odpovídá jedna strana písanky.
Metoda vzájemného posilování čtení a psaní“ spočívá v souběžné výuce čtení a psaní vždy stejného písmene ve stejném tvaru – žák se učí pouze dva grafémy (malé a velké písmeno) k jedné hlásce. Žáci mají ke každé straně Živé abecedy a Slabikáře ihned k dispozici odpovídající stranu písanky. Je tak možné jednoduše ihned po přečtení písmene přikročit k nácviku jeho psaní. Vzájemné posilování výuky čtení a psaní působí obousměrně a je tak usnadněna jak výuka čtení, tak výuka psaní. Poté, co se žáci seznámí s písmenem při čtení, jeho podobu si praktickou zkušeností psaním lépe osvojí. Protože rozumějí tomu, co píšou, může být rozvíjeno psaní a čtení s porozuměním. Následným čtením písmene v dalších slovních spojeních dochází k fixaci podoby tvaru písmen i pro psaní. Tato metoda přináší řadu dalších výhod, jako např. možnost používat pro psaní veškerou slovní zásobu, která je užita ve slabikáři.
Výukové materiály s nevázaným písmem jsou vytvořeny ve fontu NNS Script.
Zboží bylo vloženo do košíku
Opravdu chcete vyprázdnit košík?