Košík 0 Kč
Celková cena:
0 Kč
Počet produktů:
K pokladně Košík je prázdný Zboží v košíku

    -2%

    • Strojnictví pro SOU nestrojírenská

    Strojnictví pro SOU nestrojírenská

    Naše cena s DPH:
    239 Kč DPH 0%
    Původní cena s DPH:
    245 Kč
    Ušetříte:
    6 Kč
    Dostupnost:
    skladem
    ks
    DO KOŠÍKU
    Autor:
    Doleček Josef, Holoubek Zdeněk
    Nakladatel:
    SOBOTÁLES
    Kód zboží:
    27498
    ISBN:
    8085920263

    Popis produktu

    • V učebnici jsou vysvětleny základy technického kreslení, popsány technické kovové a nekovové materiály, spojovací součásti a druhy spojů, součásti k přenosu otáčivého pohybu, převody a jejich součásti, potrubí s příslušenstvím a mechanismy a jejich součásti.
    • Je určena pro výuku strojnictví v SOU nestrojírenských
     

    Určeno pro:
    Střední škola
    Formát:
    A5 (15 x 21 cm)
    Počet stran:
    188

    O učebnici

    Odborné vzdělání v učňovském školství se realizuje odborně zaměřenými společenskovědními předměty, teoretickými odbornými předměty a odborným výcvikem. Teoretické odborné předměty a odborný výcvik tvoří základ odborného vzdělání.

    Charakter dělnických činností ve výrobním procesu zdůrazňuje postavení základních odborných předmětů, kde se více prosazuje obsah zaměřený na chápání příčin a principů nových technických prostředků a technologických postupů, tj. na pěstování komplexního všeobecně technického myšlení proti tradičnímu, převážně popisnému charakteru vyučování. Tento trend, který představuje zásadní rozdíl v přístupu ke koncipování přípravy dělníků ve srovnání s minulostí, je třeba dále rozvíjet. 

    Odporné vzdělání zprostředkované základními odbornými předměty představuje soustavu vědomostí a dovedností, která tvoří významný předpoklad pro uvědomělé a komplexní pochopení technického principu, funkce, významu a užití strojů a zařízení ve výrobním procesu, popř. pracovních činností.

    Cílem základních odborných předmětů je vytvářet předpoklady k uvědomělému a trvalému osvojování základů odborných vědomostí a dovedností aplikovaných ve specificky odborných předmětech. Základní odborné předměty tvoří mezistupeň mezi všeobecným vzděláním a vzděláním specificky odborným.

    Mezi základními odbornými předměty zaujímá významné postavení vyučovací předmět strojnictví. Cílem tohoto předmětu je rozvíjet technické myšlení žáků, tzn. na základě poznání fyzikálně technické podstaty, principu, funkce a významu jednotlivých částí strojů lépe pochopit funkci strojů a zařízení v technologickém procesu v daném oboru. Předmět strojnictví vytváří předpoklady pro uvědomělé chápání učiva speciálních odborných předmětů a odborného výcviku a tím rozvíjí komplexní myšlení žáků.

    Současně se zdůrazňuje požadavek zvyšovat nároky na teoretickou složku obsahu učiva, na vzájemné podmíněné vazby; neznamená to však, že se bude vzdalovat od vlastní praktické složky, která má dosud dominantní postavení. Právě toto úzké sepětí musí prolínat celým výchovně vzdělávacím procesem. V oblasti učňovského školství jsou nejpříznivější podmínky pro těsné spojení teoretických poznatků s poznatky z praktického vyučování.

    Především jde o polytechnický princip, který vytváří podmínky pro široký profil dělnické kvalifikace, vytváří polytechnický typ dělníka, který má široké všeobecně technické vědomosti a dovednosti, jež mu umožňují snadněji se orientovat v nové výrobní situaci a osvojit si nové vědomosti a dovednosti, které jsou nezbytné k plnění stále složitějších a měnících se pracovních funkcí. Jde o to, aby žáci získali hluboké a trvalé všeobecně technické a polytechnické vědomosti a odpovídající dovednosti, které se mohou snadno přenášet do nových situací.

     

          

    Obsah učebnice

    1   ÚVOD

    • 1.1 Význam studia vyučovacího předmětu
    • 1.2 Normalizace a typizace

    2   ZÁKLADY TECHNICKÉHO KRESLENÍ

    • 2.1 Význam technického kreslení
    • 2.2 Pomůcky pro kreslení a jejich používání
    • 2.3 Normalizace v technickém kreslení
    • 2.4 Tvarové určení součástí
    • 2.5 Rozměrové určení součásti - kótování
    • 2.6 Předepisování přesnosti rozměrů, tvaru a polohy
    • 2.7 Předepisování jakosti povrchu součásti
    • 2.8 Kreslení strojních součástí a spojů
    • 2.9 Druhy výkresů

    3   TECHNICKÉ MATERIÁLY A STROJÍRENSKÁ TECHNOLOGIE

    • 3.1 Základní rozdělení technických materiálů
    • 3.2 Zkoušení vlastností kovů
    • 3.3 Kovové technické materiály
    • 3.4 Nekovové technické materiály
    • 3.5 Přehled strojírenské metalurgie
    • 3.6 Strojírenská technologie

    4   SPOJOVACÍ SOUČÁSTI A DRUHY SPOJŮ

    • 4.1 Základní rozdělení spojovacích součástí a druhy spojů
    • 4.2 Šrouby, matice, podložky a jejich spoje
    • 4.3 Kolíky a kolíkové spoje
    • 4.4 Klíny, pera a jejich spoje
    • 4.5 Svěrné spoje
    • 4.6 Tlakové spoje
    • 4.7 Nýty a nýtové spoje
    • 4.8 Svary a svarové spoje
    • 4.9 Lepené spoje
    • 4.10 Pružné spoje

    5   SOUČÁSTI K PŘENOSU OTÁČIVÉHO POHYBU

    • 5.1 Základní rozdělení
    • 5.2 Čepy a hřídele
    • 5.3 Ložiska
    • 5.4 Utěsňování a mazání hřídelů a ložisek

    6   SPOJKY

    • 6.1 Spojky nepružné
    • 6.2 Spojky pružné
    • 6.3 Spojky výsuvné
    • 6.4 Spojky hydraulické
    • 6.5 Spojky speciální

    7   PŘEVODY A JEJICH SOUČÁSTI

    • 7.1 Základní rozdělení převodů
    • 7.2 Převody rotační
    • 7.3 Převody s tvarovým stykem 

    8   POTRUBÍ A PŘÍSLUŠENSTVÍ

    • 8.1 Základní rozdělení
    • 8.2 Trouby a trubky
    • 8.3 Spojování trubek, uložení a dilatace potrubí
    • 8.4 Uzavírací přístroje
    • 8.5 Příslušenství potrubí

    9   MECHANISMY A JEJICH SOUČÁSTI

    • 9.1 Základní rozdělení
    • 9.2 Kinematické mechanismy
    • 9.3 Hydraulické a pneumatické mechanismy

    LITERATURA

     

    Souhlas s použitím souborů cookies

    Tento web používá soubory cookies. Kliknutím na tlačítko souhlasím, to berete na vědomí. Další informace
    Souhlasím a zavřít.
    Nesouhlasím. Budou použity jen cookies nutné pro chod webu.

    Zboží bylo vloženo do košíku

    S učebnicí vloženou do košíku zákazníci často kupují:

    Opravdu chcete vyprázdnit košík?