Košík 0 Kč
Celková cena:
0 Kč
Počet produktů:
K pokladně Košík je prázdný Zboží v košíku
    • Nakladatelství
    • Soudobé dějiny - badatelská učebnice dějepisu pro 9. ročník

    -7%

    • Soudobé dějiny - badatelská učebnice dějepisu pro 9. ročník

    Soudobé dějiny - badatelská učebnice dějepisu pro 9. ročník

    Hybridní učebnice.

    Naše cena s DPH:
    249 Kč DPH 0%
    Původní cena s DPH:
    269 Kč
    Ušetříte:
    20 Kč
    Dostupnost:
    skladem
    ks
    DO KOŠÍKU
    Autor:
    kolektiv autorů ÚSTR
    Nakladatel:
    FRAUS
    Kód zboží:
    57788
    EAN:
    9788074896170
    FRAUS

    Popis produktu

    Pojďme učit dějepis tak, aby děti bavil. Seznamte se s inovativní učebnicí soudobých dějin, která svým badatelským přístupem představuje dějiny od konce první světové války až po události v 21. století v souvislostech, díky kterým se žáci s historií nejen seznámí, ale pochopí i její význam pro současnost.

    Nahlédnou do historie skrze zajímavá videa a naučí se přemýšlet o dějinách prostřednictvím analýzy fotografií a dobových dokumentů. Díky této badatelské práci se pro ně stane poznávání minulosti zajímavější a zábavnější.

    Badatelská učebnice soudobých dějin je v naší zemi výraznou inovací, neboť vychází z konstruktivistického přístupu založeného na interpretaci pramenů a práci se zdroji, rozvíjí historickou gramotnost a slouží k tvořivé a badatelské práci. Nejde tedy o to naučit žáky historii přeříkávat, ale naučit je o minulosti přemýšlet: 
    Proč se události dějí? Jaké mají dopady? Jak porozumět lidem, kteří žili v minulosti?

    Tuto metodu považuje MŠMT za perspektivní a usiluje o její rozšíření. Zároveň se nakladatelství Fraus stalo se svou sadou badatelské učenice, badatelského pracovního sešitu a příručky učitele partnerem projektu Dějepis+, do něhož se od září 2021 zapojilo více než dvě stě pilotujících učitelů.

    Čím se badatelská učebnice liší od ostatních?
    - Umožňuje žákům formovat jejich pohled na minulost, jejíž obrazy nás obklopují - v názvech ulic, v místech, kam jezdíme, v knihách i počítačových hrách.
    - Tvořivé úkoly jsou založeny na interpretaci a analýze zdrojů - historických pramenů nebo odborných názorů.
    - Díky hybriditě získají žáci prostřednictvím kódů přístup k zajímavým online cvičením z aplikace HistoryLab a k videím na Škole s nadhledem.

    Hybrid = unikátní propojení tištěné učebnice s digitálními materiály 

    Díky hybridní formě učebnice získáte zdarma přístup k digitálním zdrojům. Stačí zadat číselný kód uvedený u zdroje na www.skolasnadhledem.cz, pokud budete pracovat v aplikaci
    HistoryLab, přihlaste se ke svému účtu. Poté můžete začít řešit cvičení v HistoryLab či zhlédnout zajímavá videa, z nichž je většina součástí vzdělávacího portálu Dějepis v 21. století.

     

    Určeno pro:
    9. ročník
    Formát:
    A4 (21 x 30 cm)
    Počet stran:
    124

    Obsah učebnice

    • 4   Krajinou dějepisu
    • 6   Jak pracovat s učebnicí
    • 8   Mapa světa - 1920

    10     Jak první světová válka změnila svět?

    • 12  Evropa otřesená válkou
    • 14  Zánik monarchie a vznik republiky
    • 16  Národy Československa

    18      Proč vznikly totalitní režimy?

    • 20  Výstavba socialismu v Sovětském svazu
    • 22  Fašismus a nacismus
    • 24  Jak číst propagandu?

    26      Co vedlo ke druhé světové válce?

    • 28  Hospodářská krize
    • 30  Mnichovská krize
    • 32  Příčiny druhé světové války

    34      Jaký je význam války pro současnost?

    • 36  Svět ve válce
    • 38  Vojáci ve válce
    • 40  Rodinný život za války
    • 42  Odboj a kolaborace

    44      Co pro nás znamená holokaust?

    • 46  Holokaust
    • 48  Rasové pronásledování v protektorátu
    • 50  Podoby připomínající holokaust

    52      Proč došlo ke studené válce a jaké měla důsledky?

    • 54  Odsun - Vertreibung
    • 56  Vznik a proměny sovětského bloku
    • 58  Nástup komunistické diktatury
    • 60  Studená válka

    62      Co přinesl komunismus?

    • 64  Počátky komunismu v Československu
    • 66  Práce ve stalinistickém Českoslovesnku
    • 68  Jak film ukazuje historické události?
    • 70  Pražské jaro 1968: společnost na rozcestí

    72      Jak se měnil svět ve 2. pol. 20. století?

    • 74  Bouřlivá šedesátá léta
    • 76  Dekolonizace: případ Konga
    • 78  Dějiny čokolády
    • 80  Jak fotografie ovlivnily válku ve Vietnamu?
    • 82  Evropská integrace
    • 84  Rozpad Sovětského svazu

    86      Jak dějiny utvářely místo, kde žijeme?

    • 88  Počátky "normalizace": obnovení "pořádku"
    • 90  Co se o minulosti (ne)dozvídáme od pamětníků?
    • 92  Život za "normalizace"
    • 94  Pád komunistického režimu v Československu
    • 96  Co přinesla transformace
    • 98  Rozpad Československa

    100     Jakým výzvám čelí současný svět?

    • 102  Jak se dějiny otiskují do veřejného prostoru?
    • 104  Složité sousedství: arabský svět a Evropa
    • 106  Technologie a proměna historických pramenů
    • 108  Dějiny v éře antropocénu
    • 110  Válka na okraji sjednocující se Evropy
    • 112  Lidé na cestě

    114     Jak můžeme tvořit dějiny?

    • 116  Mapa světa - 2020
    • 118  Zdroje obrazového materiálu a citace
    • 123  Jmenný rejstřík / Poděkování 

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Zákazníci s tímto zbožím často kupují:

    Souhlas s použitím souborů cookies

    Tento web používá soubory cookies. Kliknutím na tlačítko souhlasím, to berete na vědomí. Další informace

    Nastavte souhlasy, souhlasím s:

    Potvrdit výběr
    Souhlasím a zavřít.
    Nastavení

    Zboží bylo vloženo do košíku

    S učebnicí vloženou do košíku zákazníci často kupují:

    Opravdu chcete vyprázdnit košík?