Košík 0 Kč
Celková cena:
0 Kč
Počet produktů:
K pokladně Košík je prázdný Zboží v košíku

    Dějepis 8.r. Novověk - Metodická příručka (nová řada dle RVP)

    Naše cena s DPH:
    196 Kč DPH 0%
    Dostupnost:
    skladem
    ks
    DO KOŠÍKU
    Autor:
    Válková Veronika, Parkan František
    Nakladatel:
    SPN
    Kód zboží:
    51774
    EAN / ISBN:
    9788072354436
    SPN

    Popis produktu

    • Tato metodická příručka je pomůckou pro učitele, kteří pracují s učebnicí a pracovním sešitem Dějepis pro 8. ročník ZŠ (V. Válková).
    • Přináší kompletní didaktický rozbor učebnice a pracovního sešitu a doporučení autorů pro práci s nimi.
    • Obsahuje rovněž řešení úkolů a zadání jak z učebnice, tak z pracovního sešitu.
    • Učebnice a pracovní sešit jsou třetí částí nové koncepční řady učebnic pro výuku dějepisu na 2. stupni ZŠ (a v nižších ročnících víceletých gymnázií). Jejich pojetí vychází z požadavků RVP pro základní vzdělávání. Jsou věnovány období novověku. Mají jednotnou schvalovací doložku MŠMT. Učivo v nich je výrazně graficky členěno na základní a rozšiřující, podporuje mezipředmětové vztahy, akcentuje průřezová témata RVP. Pozornost je věnována ilustracím, dobovému obrazovému materiálu a mapám, výklad provází podrobná časová osa. Učebnice uvádí výčet klíčových kompetencí, k jejichž naplnění směřuje, a výstupy z práce s ní. Celou řadu učebnic zpracovaných podle RVP tvoří:

      Dějepis 6 - pravěk a starověk
      Dějepis 7 - středově a raný novověk
      Dějepis 8 - novověk
      Dějepis 9 - nejnovější dějiny 
       

    Určeno pro:
    8. ročník
    Formát:
    B5 (16 x 23 cm)
    Počet stran:
    272

    O učebnici

    Pro učitelky, učitelé

    Máte v rukou metodickou příručku k nové učebnici dějepisu pro 8. ročník ZŠ. Učebnici jsme se snažili koncipovat tak, aby vám byla nejen dobrým pomocníkem při každodenní práci s žáky, ale aby vám také usnadnila tvorbu ŠVP, zejména pokud jde o smysluplné propojování jednotlivých vyučovacích předmětů. Najdete v ní inspiraci, jak propojit dějepis se zeměpisem (mapy a práce s nimi, podnebí jednotlivých oblastí, zemědělství, odkazy na obecnou geografii atd.), s přírodopisem (zemědělství, podnebí....), s českým jazykem (práce s dobovými texty, funkční gramotnost), s cizími jazyky (odborné termíny, orientace v jazykových rodinách), s občanskou výchovou (politické systémy, zákony, postavení muže, ženy a dítěte v historii, existence různých společenských vrstev....) a podobně. V učebnici najdete také řadu námětů, které vám pomohou vytvořit náplň průřezových témat (např. dějiny Židů a zmínky o Romech jsou vhodné pro multikulturní výuku a výchovu k "evropské vzájemnosti", texty o Spojených státech amerických či Japonsku pro výchovu v globálních souvislostech, kapitola o emancipaci žen souvisí s výchovou demokratického občana apod.)

    Ve výuce jistě nelze použít vše, co najdete v metodické příručce. S tím cílem také sestavována nebyla. Měla by to pro vás být příručka doporučení a praktických zkušeností, soubor nápadů, návodů a inspirací, z nichž si sami vyberete, co vám a konkrétní třídě, se kterou právě pracujete, bude vyhovovat. Metodická příručka vznikla s vědomím, že s učebnicí nebudou pracovat jen zkušené a erudované učitelky a učitelé, ale i studentky a studenti pedagogických fakult, kteří budou na své první praxi, a bezpochyby i kolegyně a kolegové, kteří nejsou aprobovanými vyučujícími dějepisu a dějepis učí buď ze zájmu, nebo protože škola nemá jinou možnost. Jistě zejména těm zkušenějším může připadat, že některé pokyny, případně řešení některých úkolů nebylo třeba ani uvádět, ale s ohledem na výše řečené jsme se rozhodli pojmout příručku komplexněji.

    Najdete tu přehledný seznam úkolů z barevného pruhu v učebnici spolu s možným řešením a seznam návrhových referátů. U většiny referátů (vyjma těch, které se věnují obecně známým tématům) je připojen krátký informativní text pro vyučující, aby si mohli snadno udělat představu, jestli se právě tento referát do jejich koncepce výuky hodí, nebo ne. U všech úkolů a referátů je poznačeno, se kterým předmětem či průřezovým tématem souvisejí, což vám usnadní propojování jednotlivých předmětů. V rámci metodických pokynů se mimo jiné uvádí, co je hlavním cílem výuky příslušného tématu, co zejména by si žáci měli osvojit, co by měli pochopit. Podle náročnosti probíraného tématu je toto zařazeno buď u každé jednotlivé podkapitolky, nebo pouze na začátku větší kapitoly.

    K některým tématům je metodických pokynů více, k některým méně. Větší počet jich je zpravidla tam, kde mohou žáci více pracovat sami, ale potřebují vaše vedení. Tam, kde jde "jen" o příběh, není co radit. V metodice dále najdete rozšiřující texty vztahující se k těm partiím učiva, kde se žáci obvykle vyptávají na podrobnosti v učebnici neuvedené, a rozbory ikonického materiálu, které vám usnadní práci, když budete učit žáky tento materiál "číst".

    Metodická příručka také obsahuje řešení všech úkolů z pracovního sešitu.     

    Obsah učebnice

    • Slovo úvodem
    • Klíčové kompetence a očekávané výstupy z práce s učebnicí
    • Návrh rozdělení učiva během školního roku
    • Metodické poznámky k jednotlivým kapitolám
    •      Úvod do dějepisu
    •      Mezi třicetiletou válkou a Francouzskou revolucí
    •      Velká francouzská revoluce a napoleonské války
    •      Mezi vídeňským kongresem a revolucí 1848
    •      Revoluce 1848
    •      Mezi revolucí 1848 a první světovou válkou
    •      První světová válka
    • Seznam námětů na referáty z barevného pruhu v učebnici a poznámky k nim
    • Seznam úkolů z barevného pruhu v učebnici, jejich řešení a návrhy na možné využití
    • Klíč k úkolům z pracovního sešitu

    Souhlas s použitím souborů cookies

    Tento web používá soubory cookies. Kliknutím na tlačítko souhlasím, to berete na vědomí. Další informace

    Nastavte souhlasy, souhlasím s:

    Potvrdit výběr
    Souhlasím a zavřít.
    Nastavení

    Zboží bylo vloženo do košíku

    S učebnicí vloženou do košíku zákazníci často kupují:

    Opravdu chcete vyprázdnit košík?