Pro mateřské školy a první ročníky ZŠ
Pracovní listy jsou věnovány výše zmíněným deseti tématům, které respektují zkušenosti dětí a současně pomáhají rozvíjet jejich znalosti a dovednosti. Základní námět má vždy tři situace, které na sebe mohou, ale nemusí navazovat. Čtvrtá situace je určena vlastnímu řešení dítěte na prázdný pracovní list.
Každý pracovní list obsahuje velký obrázek situace, která je tématem činnosti. Spodní část listu obsahuje pět malých obrázků, které umožňují rozvíjet slovní zásobu a jsou základem k řešení jednoduchých úkolů. Malé obrázky je možné vybarvit, vystřehnout a manipulovat s nimi podle pokynů.
Text je psán velkým písmem, takže školáci mohou pracovní listy využívat samostatně.
<
Pracovní listy jsou věnovány deseti námětům, které respektují zkušenosti dětí a současně pomáhají rozvíjet jejich znalosti a dovednosti. Dítě má mnoho možností, jak pracovní listy využít.
Základní námět má vždy tři situace, které na sebe mohou, ale nemusí navazovat. Čtvrtá situace je určena vlastnímu řešení dítěte na prázdný pracovní list (viz poslední list).
Každý pracovní list obsahuje velký obrázek situace, která je tématem činnosti. Spodní část listu obsahuje pět malých obrázků, které umožňují rozvíjet slovní zásobu a jsou základem k řešení jednoduchých úkolů. Malé obrázky je možné vybarvit, vystřihnout a manipulovat s nimi podle pokynů.
Na zadní straně pracovního listu je úvodní text a návrhy činností.
Text je psán velkým písmem, takže školáci mohou pracovní listy využívat samostatně. Soubor pracovních listů je však určen především pro učitelky mateřských škol a pro maminky s dětmi předškolního věku. Může sloužit jako výchozí nebo doplňkový materiál pro různě zaměřené aktivity s dětmi. Je možné pracovat s pracovními listy s přímou návazností a s cílem prohlubovat znalosti z určité oblasti, nebo lze pracovat s listy podle výběru pedagoga.
Pracovní listy vycházejí ze situací v rodině a okolního prostředí. Rodinu tvoří otec, matka, malý chlapec Adam a starší sestřička Eva, dědeček a babička.
Pozorně si prohlédneme celou situaci na obrázku.
Využijeme úvodní text k navázání rozhovoru a necháme děti popisovat obrázek a vyjádřit vlastní názor na situaci. Pokyny a rozvíjející otázky uvedené na zadní straně listu nám pomohou vést dialog s dítětem a přemýšlet nad danou situací.
-rozvíjet poznávací schopnosti a schopnost vnímat danou situaci;
-vlastní identifikaci s dětskými hrdiny;
-porovnat vlastní zážitky s realizací výtvarníka;
-vyjádřit vlastní přístup k námětu a vlastní návrh řešení;
-řešit jednoduchý úkol slovně i graficky;
-rozvíjet slovní zásobu a způsob vyjadřování.
Učitel při práci sleduje reakce dětí a vybírá úkoly odpovídající jejich schopnostem.
Zboží bylo vloženo do košíku
Opravdu chcete vyprázdnit košík?