Košík 0 Kč
Celková cena:
0 Kč
Počet produktů:
K pokladně Košík je prázdný Zboží v košíku

    Procvičujeme čtení a psaní (Nejen pro dyslektiky a dysgrafiky)

    Naučte děti dobře číst a psát

    • akce
    • sleva
    Naše cena s DPH:
    235 Kč DPH 0%
    Původní cena s DPH:
    261 Kč
    Ušetříte:
    26 Kč
    Dostupnost:
    skladem
    ks
    DO KOŠÍKU
    Autor:
    Miluše Jirušková
    Nakladatel:
    Edika
    Kód zboží:
    57677
    EAN:
    9788026616283
    Edika

    Popis produktu

    Kniha je určena nejmladším žákům přibližně od 7 let a nabízí řadu podkladů pro procvičení čtení a psaní. První část knihy se věnuje psaní, vnímání tvarů jednotlivých písmen a jejich porovnávání. Při čtení se klade důraz na porozumění textu a žáci jsou motivováni ke koncentraci pozornosti. Materiály k procvičování jsou pestré po obsahové stránce, snaží se děti zaujmout a doplňují je veselé ilustrace.

    Věnuje se rozvoji poznávacích funkcí, zejména v oblasti psaní a čtení.

    Nejen pro psaní je důležité, aby žáci správně vnímali tvary a prostor. Písemný projev je také ovlivněn motorikou a pravolevou orientací.

    Pro čtení je zásadní umět správně diferencovat řeč. Jedná se o sluchovou analýzu a syntézu (rozklad a skládání slov), vnímání tvrdých a měkkých slabik a dále o sluchové rozlišení délek samohlásek. Důležitá je rovněž paměť pro vnímání obsahu čteného textu a v neposlední řadě i obratnost ve vyjadřování.

    Texty určené pro čtení prolínají celou knihou. Procvičení čtení je koncipováno zábavnou formou a střídáním grafických typů písmen. Žáci jsou vybízeni k vnímání obsahu čteného textu a ke koncentraci pozornosti. Vše je doplněno originálními barevnými logickými úkoly.

    Určeno pro:
    1. ročník
    Formát:
    A4 (21 x 30 cm)
    Počet stran:
    96

    O učebnici

    Publikace je určena pro děti od 7 let, s obsahem přibližně pro konec první a průběh druhé, nebo i třetí třídy. Je zaměřena na žáky s problémy ve čtení i vnímání obsahu čteného textu a také na procvičování psaní.

    Čtení by mělo být spojeno s příjemnými zážitky. Proto je publikace zpracována tvořivým způsobem. Je důležité si uvědomit, že v době čtenářských začátků je pro dítě důležitá dopomoc dospělých. Je chybou se domnívat, že dítě, které si osvojuje čtenářské dovednosti, spolupráci nepotřebuje. Čtení je pro některé žáky namáhavé a stojí je hodně úsilí. Často z těchto důvodů rezignují a četbu opouštějí. 

    U žáků, kteří mají problém s psaným textem, se doporučuje psát zpočátku s dopomocí předlohy s abecedou. Pokud dítě chybuje v záznamu znamének, pomáhá dopisovat znaménko ihned po napsání písmenka. Neztrácí se tak čas při "luštění" neúplného slova. 

    V publikaci se v úvodu procvičují specifické úkoly, které dětem mohou pomoci zvládnout problémy. Začíná se od jednotlivých písmen až po slabikování a čtení vět. S texty se pracuje zábavnou formou. Bývají doplněny doporučením. Celkově se jedná o motivační úkoly a instrukce k jejich provedení. Slabikování je pomocně naznačováno tučným stíněním nebo obloučky. Pro zvýšení pozornosti se občas mění i typ písmen v článcích i cvičeních. Vše je zaměřeno na:

    • rozvoj a posílení čteářských dovedností (zvládnutí analýzy a syntézy slabik a vnímání obsahu čteného textu),
    • zlepšení verbálního projevu a obratnosti ve vyjadřování,
    • zpevnění zrakové percepce a procvičování očních pohybů,
    • jistotu v pravolevé orientaci,
    • posílení logického myšlení a paměti,
    • posílení a zpevnění grafické dovednosti.

    Čítanka se nevěnuje gramatice. Posilují se jen měkčené slabiky, kvantita samohlásek, třídí se souhlásky a vysvětluje se spodoba (učivo 2. třídy).

    METODIKA A ZÁSADY PŘI ČTENÍ A PSANÍ

    • Číst v příjemném prostředí a nestresové atmosféře tempem, které dítěti vyhovuje.
    • Čtení dělit na krátké úseky, které postupně prodlužujeme (zpočátku maximálně 10 minut).
    • Umožnit používat záložku nebo si v počátcích ukazovat prstem.
    • Slabikování nevyrážet a slova výrazně nečlenit. 
    • Jeden text nečíst mnohokrát opakovaně. Děti tak ztrácejí zájem a neprocvičují čtení, ale paměť. Často si pak slova domýšlejí.
    • Je možné střídat se ve čtení s dospělými po větách, odstavcích nebo číst společně.
    • Vždy je nutná kontrola porozumění (zpočátku i po každé větě).
    • Psaný záznam cvičit zpočátku po slovech.
    • Uvědomit si, že pro žáky je těžší přepis než opis. Přepis z tištěného písma na psací vlastně shrnuje nutnost číst a převádět na psaný text. Při opisu psaného písma se může jednat o prostý opis bez porozumění.

    PRÁCE S PUBLIKACÍ

    • Text čte podle předchozího doporučení dítě nahlas.
    • Návody a instrukce k provedení jednotlivých úkolů většinou předčítají dospělí.
    • Předpokládá se, že děti budou psát přímo do publikace. 

     

    Zákazníci s tímto zbožím často kupují:

    Souhlas s použitím souborů cookies

    Tento web používá soubory cookies. Kliknutím na tlačítko souhlasím, to berete na vědomí. Další informace
    Souhlasím a zavřít.
    Nesouhlasím. Budou použity jen cookies nutné pro chod webu.

    Zboží bylo vloženo do košíku

    S učebnicí vloženou do košíku zákazníci často kupují:

    Opravdu chcete vyprázdnit košík?