- Určeno pro:
- 1. ročník
- Formát:
- A4 (21 x 30 cm)
- Počet stran:
- 96
Naučte děti dobře číst a psát
Kniha je určena nejmladším žákům přibližně od 7 let a nabízí řadu podkladů pro procvičení čtení a psaní. První část knihy se věnuje psaní, vnímání tvarů jednotlivých písmen a jejich porovnávání. Při čtení se klade důraz na porozumění textu a žáci jsou motivováni ke koncentraci pozornosti. Materiály k procvičování jsou pestré po obsahové stránce, snaží se děti zaujmout a doplňují je veselé ilustrace.
Věnuje se rozvoji poznávacích funkcí, zejména v oblasti psaní a čtení.
Nejen pro psaní je důležité, aby žáci správně vnímali tvary a prostor. Písemný projev je také ovlivněn motorikou a pravolevou orientací.
Pro čtení je zásadní umět správně diferencovat řeč. Jedná se o sluchovou analýzu a syntézu (rozklad a skládání slov), vnímání tvrdých a měkkých slabik a dále o sluchové rozlišení délek samohlásek. Důležitá je rovněž paměť pro vnímání obsahu čteného textu a v neposlední řadě i obratnost ve vyjadřování.
Texty určené pro čtení prolínají celou knihou. Procvičení čtení je koncipováno zábavnou formou a střídáním grafických typů písmen. Žáci jsou vybízeni k vnímání obsahu čteného textu a ke koncentraci pozornosti. Vše je doplněno originálními barevnými logickými úkoly.
Publikace je určena pro děti od 7 let, s obsahem přibližně pro konec první a průběh druhé, nebo i třetí třídy. Je zaměřena na žáky s problémy ve čtení i vnímání obsahu čteného textu a také na procvičování psaní.
Čtení by mělo být spojeno s příjemnými zážitky. Proto je publikace zpracována tvořivým způsobem. Je důležité si uvědomit, že v době čtenářských začátků je pro dítě důležitá dopomoc dospělých. Je chybou se domnívat, že dítě, které si osvojuje čtenářské dovednosti, spolupráci nepotřebuje. Čtení je pro některé žáky namáhavé a stojí je hodně úsilí. Často z těchto důvodů rezignují a četbu opouštějí.
U žáků, kteří mají problém s psaným textem, se doporučuje psát zpočátku s dopomocí předlohy s abecedou. Pokud dítě chybuje v záznamu znamének, pomáhá dopisovat znaménko ihned po napsání písmenka. Neztrácí se tak čas při "luštění" neúplného slova.
V publikaci se v úvodu procvičují specifické úkoly, které dětem mohou pomoci zvládnout problémy. Začíná se od jednotlivých písmen až po slabikování a čtení vět. S texty se pracuje zábavnou formou. Bývají doplněny doporučením. Celkově se jedná o motivační úkoly a instrukce k jejich provedení. Slabikování je pomocně naznačováno tučným stíněním nebo obloučky. Pro zvýšení pozornosti se občas mění i typ písmen v článcích i cvičeních. Vše je zaměřeno na:
Čítanka se nevěnuje gramatice. Posilují se jen měkčené slabiky, kvantita samohlásek, třídí se souhlásky a vysvětluje se spodoba (učivo 2. třídy).
METODIKA A ZÁSADY PŘI ČTENÍ A PSANÍ
PRÁCE S PUBLIKACÍ
Zboží bylo vloženo do košíku
Opravdu chcete vyprázdnit košík?