Košík 0 Kč
Celková cena:
0 Kč
Počet produktů:
K pokladně Košík je prázdný Zboží v košíku

    Pedagogika

    2., aktualizované a rozšířené vydání

    Naše cena s DPH:
    419 Kč DPH 0%
    Dostupnost:
    skladem
    ks
    DO KOŠÍKU
    Autor:
    Dagmar Šafránková
    Nakladatel:
    GRADA
    Kód zboží:
    53047
    EAN:
    9788024755113

    Popis produktu

    Publikace slouží k základní orientaci v pedagogice jako moderní vědě. Je koncipována jako učebnice základů pedagogiky a didaktiky s úvodem do sociální pedagogiky, pedagogického výzkumu a diagnostiky žáka. Poskytuje nové pohledy na výchovu a vzdělávání a otevírá prostor k rozvoji samostatného pedagogického uvažování.
     
    Základním cílem učebnice je především podporovat tvořivost a prostřednictvím variabilních úkolů a otázek umožnit reflexi vlastního učení. Nejde tedy o pouhé zvládnutí teorie poznání z oblasti výchovy a vzdělávání, ale především o hledání jeho smyslu a vývoje v různých kontextech. Naučíte se:
     
    • porozumět pedagogice jako vědě o člověku
    • pochopit proměny pedagogiky v 21. století s ohledem na digitalizaci vzdělávání a okolního světa
    • používat kritické myšlení při hodnocení změn, inovací a situací v pedagogickém procesu
     
    Druhé vydání knihy reaguje na současné proměny výchovy a vzdělávání v souvislosti s koncepty Průmysl 4.0 a Práce 4.0. Do textu jsou zařazeny nové informace a úkoly, které potvrzují nezbytnost změn v tomto ohledu.
     
    Kniha je určena především studentům středoškolského pedagogického vzdělávání a studujícím učitelství na pedagogických i jiných fakultách, ale také začínajícím učitelům, vychovatelům a všem ostatním, kteří mají touhu po vědění a zajímá je putování pedagogickou teorií a praxí.

    Formát:
    A5 (15 x 21 cm)
    Počet stran:
    368

    Obsah učebnice

    Předmluva
    1. Pedagogika jako věda o člověku

        Úvod
        1.1 Znaky pedagogiky jako vědy
        1.2 Historický kontext vývoje pedagogiky jako vědy
        1.3 Předmět pedagogiky
        1.4 Struktura pedagogických disciplín
        1.5 Základní pedagogické kategorie
        Závěr a shrnutí
        Použitá a doporučená literatura
    2. Výchova jako cesta k porozumění sobě a druhým
        Úvod
        2.1 Základní východiska výchovy
              2.1.1 Historická východiska a výchova
              2.1.2 Vybraná filozofická východiska a výchova
              2.1.3 Další východiska výchovy
        2.2 Výchova a její procesuální pojetí
              2.2.1 Výchovný proces a jeho systém
              2.2.2 Cíle výchovy
              2.2.3 Podmínky výchovy
              2.2.4 Prostředky výchovy
              2.2.5 Výsledky výchovy
        2.3 Pojetí subjektu a objektu ve výchově a způsob výchovy
        2.4 Výchova jako proces humanizace člověka
        2.5 Výchova na prahu třetího tisíciletí
              2.5.1 Výchova a její perspektivy v digitalizované společnosti
        Závěr a shrnutí
        Použitá a doporučená literatura
    3. Inovace a změny ve výchově a vzdělávání
        Úvod
        3.1 Inovace ve výchově a vzdělávání
        3.2 Změny ve vzdělávání a výchově v české škole
              3.2.1 Kurikulární souvislosti a transformace obsahu vzdělávání
        3.3 Výchova a vzdělávání v pojetí vybraných modelů škol
              3.3.1 Model školy orientovaný na učivo a učitele, transmisivní model školy
              3.3.2 Model školy orientovaný na žáka, konstruktivní model školy
        3.4 Inkluzivní škola a vzdělávání jako cesta k respektování odlišností a práv každého dítěte
        Závěr a shrnutí
        Použitá a doporučená literatura
    4. Úvod do pedagogického výzkumu a základy pedagogicko-psychologické diagnostiky žáka
        Úvod
        4.1 Pedagogický výzkum a jeho analýza
              4.1.1 Typologie pedagogického výzkumu
        4.2 Výzkumné metody v pedagogickém výzkumu
              4.2.1 Metoda pozorování
              4.2.2 Interview (metoda rozhovoru)
              4.2.3 Metoda dotazníku
              4.2.4 Další metody pedagogického výzkumu
        4.3 Pedagogicko-psychologická diagnostika žáka
              4.3.1 Pedagogicko-psychologická diagnostika a její průběh
              4.3.2 Vybrané oblasti pedagogicko-psychologické diagnostiky žáka
              4.3.3 Pedagogicko-psychologická diagnostika žáka a individuálně vzdělávací plán (IVP)
        Závěr a shrnutí
        Použitá a doporučená literatura
    5. Výukový proces a pedagogické projektování
        Úvod
        5.1 Výukový proces jako systém prvků a vztahů
              5.1.1 Kategorie cíle ve výukovém procesu
              5.1.2 Obsah (učivo) jako činitel výuky
              5.1.3 Vzájemný vztah učitele a žáků ve výuce
              5.1.4 Prostředky ve výuce se zaměřením na metody a formy výuky
              5.1.5 Proces výuky jako společné objevování
              5.1.6 Podmínky výuky
        5.2 Pedagogická evaluace v teorii a praxi výuky se zaměřením na školní hodnocení
        5.3 Prostředky a formy školního hodnocení
              5.3.1 Hodnocení známkou (klasifikace) jako součást školního hodnocení žáka
              5.3.2 Slovní hodnocení žáka a jeho význam
              5.3.3 Sebehodnocení žáka
              5.3.4 Další formy a prostředky školního hodnocení
        5.4 Pedagogické projektování v procesu výuky
        Závěr a shrnutí
        Použitá a doporučená literatura
    6. Základní otázky sociální pedagogiky
        Úvod
        6.1 Sociální pedagogika jako moderní pedagogická disciplína
        6.2 Proces socializace a výchova
        6.3 Vliv a funkce „prostředí“ ve výchově
              6.3.1 Přirozená prostředí a výchova
              6.3.2 Prostředí školy a dalších výchovných zařízení ve vztahu k výchově
        6.4 Sociální a pedagogická komunikace a interakce
        Závěr a shrnutí
        Použitá a doporučená literatura
    Závěr
    Conclusion
    Přílohy
    Seznam obrázků a tabulek
    Literatura
    Rejstřík
     

    Souhlas s použitím souborů cookies

    Tento web používá soubory cookies. Kliknutím na tlačítko souhlasím, to berete na vědomí. Další informace

    Nastavte souhlasy, souhlasím s:

    Potvrdit výběr
    Souhlasím a zavřít.
    Nastavení

    Zboží bylo vloženo do košíku

    S učebnicí vloženou do košíku zákazníci často kupují:

    Opravdu chcete vyprázdnit košík?