Rozlišování písmen b-d-p je náročné nejen pro děti s dyslexií, ale pro všechny začínající čtenáře. Jednou z příčin obtíží je nepochybně značná podobnost písmen. Jde o tentýž tvar, jehož otáčením vznikají tři různá písmena. Je tedy zřejmé, že nejvíce bodou chybovat děti, které nezvládají pravolevou orientaci a orientaci v prostoru vůbec. Další z příčin je nedostatečné ovládnutí každého z písmen izolovaně, nedokonalé spojení hláska - písmeno, nesprávná výslovnost.
Tento soubor cvičení obsahuje nejprve pracovní listy zaměřené na zvládnutí každého písmene odděleně a teprve potom na jejich diferenciaci. Hláska a písmeno jsou upevňovány cestou sluchovou se zapojením řeči, cestou zrakovou, využívá se spojení tiskacího a psacího tvaru.
Při rozlišení písmen si dítě může pomáhat pohybem (ukazuje "bříško", "dozadu"), obtahuje prstem písmena. Slova uvedená na poslední straně slouží jako zásobník slov pro učitele popř. ke čtení slov formou her nebo soutěží. Např. najdi slovo bobr, přečti řádek patnáct. Je nevhodné čtení těchto slov klasifikovat.
Doplněním k tomuto souboru mohou být Cvičení pravo-levé orientace-Cvičení pro dyslektiky VI.
Formát:
A5 (15 x 21 cm)
Počet stran:
32
O učebnici
Rozlišování písmen b-d-p je náročné nejen pro děti s dyslexií, ale pro všechny začínající čtenáře. Jednou z příčin obtíží je nepochybně značná podobnost písmen. Jde o tentýž tvar, jehož otáčením vznikají tři různá písmena. Je tedy zřejmé, že nejvíce bodou chybovat děti, které nezvládají pravolevou orientaci a orientaci v prostoru vůbec. Další z příčin je nedostatečné ovládnutí každého z písmen izolovaně, nedokonalé spojení hláska - písmeno, nesprávná výslovnost.
Tento soubor cvičení obsahuje nejprve pracovní listy zaměřené na zvládnutí každého písmene odděleně a teprve potom na jejich diferenciaci. Hláska a písmeno jsou upevňovány cestou sluchovou se zapojením řeči, cestou zrakovou, využívá se spojení tiskacího a psacího tvaru.
Při rozlišení písmen si dítě může pomáhat pohybem (ukazuje "bříško", "dozadu"), obtahuje prstem písmena. Slova uvedená na poslední straně slouží jako zásobník slov pro učitele popř. ke čtení slov formou her nebo soutěží. Např. najdi slovo bobr, přečti řádek patnáct. Je nevhodné čtení těchto slov klasifikovat.
Doplněním k tomuto souboru mohou být Cvičení pravo-levé orientace-Cvičení pro dyslektiky VI