- Formát:
- A5 (15 x 21 cm)
- Počet stran:
- 27
V souvislosti s integračními trendy ve vzdělávání se problematika speciálních pomůcek dostala do popředí zájmu speciálního i základního školství. Úspěšné zařazení zrakově postižených žáků do kolektivu zdravých vrstevníků v běžných školách totiž předpokládá zajištění analogických podmínek, jaké by jim byly poskytovány ve speciálních školách. Jednou z nich je vybavení speciálními pomůckami. Východiskem pro sestavení seznamu základních speciálních pomůcek, které kompenzují zrakový deficit a umožní žákům plnit vzdělávací i výchovné cíle základního školství, by měla být jejich funkčnost při výuce všech kategorií zrakově postižených žáků - od slabozrakých po nevidomé.
Obsah
ÚVOD
ZÁKLADNÍ TERMINOLOGICKÁ VYMEZENÍ
KOMPENZAČNÍ POMŮCKY PRO ZRAKOVĚ POSTIŽENÉ
PŘEHLED KOMPENZAČNÍCH POMŮCEK PRO ZRAKOVĚ POSTIŽENÉ
Optické pomůcky
Neoptické učební pomůcky
Pomůcky pro výuku předmětů na základní škole
KOMPENZAČNÍ POMŮCKY PRO VYBAVENÍ SPECIÁLNÍHO PRACOVIŠTĚ
POPIS NĚKTERÝCH POMŮCEK
Optické pomůcky
Neoptické pomůcky
ZÁVĚR
PŘÍLOHY
1. Speciálně pedagogická centra pro zrakově postižené (SPC pro ZP)
2. Tyfloservisy Sjednocené organizace nevidomých a slabozrakých
Kompenzační pomůcky pro výuku matematiky
Zboží bylo vloženo do košíku
Opravdu chcete vyprázdnit košík?