- Formát:
- A5 (15 x 21 cm)
- Počet stran:
- 31
Tato příručka o psychomotorickém vývoji sluchově postiženého dítěte má za úkol napomoci celkovému rozvoji sluchově postiženého dítěte předškolního věku. Spolu s metodikou rozvoje řeči, nácviku odezírání, rozvíjení sluchového, zrakového a hmatového vnímání a rozvíjení prostorové orientace tvoří vhodný metodický návod k přípravě sluchově postiženého dítěte pro vstup do školy.
Příručku mohou využít nejen logopedi, speciální pedagogové pracující se sluchově postiženými dětmi a učitelky běžných mateřských škol, kde je zařazeno sluchově postižené dítě, ale především i rodiče těchto dětí.
Obsah
1 Pojem psychomotorický vývoj
1.1 Vztah řeči a pohybu
1.2 Vliv smyslů na vývoj jedince
1.3 Orientační tabulka psychomotorického vývoje dítěte od jednoho do šesti let
1.4 Vývoj sluchově postiženého dítěte
1.5 Některé faktory ovlivňující psychomotorický vývoj sluchově postiženého dítěte
2 Praktická psychomotorická cvičení
2.1 Přínos psychomotorických cvičení
2.2 Pokyny pro cvičení se sluchově postiženými
2.3 Typy psychomotorických cvičení
2.3.1 Orientace na vlastním těle - tělesné schéma
2.3.2 Chůze
2.3.3 Běh
2.3.4 Skok, skákání, přeskakování
2.3.5 Kopání do míče
2.3.6 Házení a chytání
2.3.7 Rozvoj jemné motoriky
2.3.8 Rozvoj grafomotorických dovedností
Literatura
Zboží bylo vloženo do košíku
Opravdu chcete vyprázdnit košík?