Objednávky vyřizujeme/odesíláme i 23.12. a 27.12. Pracujeme pořád ;-).
Košík 0 Kč
Celková cena:
0 Kč
Počet produktů:
K pokladně Košík je prázdný Zboží v košíku

    -9%

    • Základy speciální pedagogiky

    Základy speciální pedagogiky

    Naše cena s DPH:
    489 Kč DPH 0%
    Původní cena s DPH:
    540 Kč
    Ušetříte:
    51 Kč
    Dostupnost:
    skladem
    ks
    DO KOŠÍKU
    Autor:
    Iva Švarcová
    Nakladatel:
    PARTA
    Kód zboží:
    55805
    EAN / ISBN:
    9788073201760
    PARTA

    Popis produktu

    Tato publikace je určena nejen posluchačům vysokých škol, kteří budou profesionálně pracovat s lidmi s různými druhy postižení, ale doslova všem zájemcům, kteří se chtějí dozvědět víc o práci s těmito lidmi.

    Nezabývá se řešením složitých problémů jednotlivých speciálně pedagogických disciplín, chce pouze poskytnout obecný přehled základní problematiky týkající se výchovy, vzdělávání a dalších forem pomoci lidem s postižením.

    Obsahuje řadu kazuistik, příkladů a aktuálních témat a problémů speciální pedagogiky. Věnuje se i oblasti sociálních služeb pro lidi se zdravotním postižením a jejich rodiny.

    Nechybí ani seznam literatury a rejstřík, který pomůže všem zájemcům o tuto problematiku při čtení i důkladnějším studiu.

     

    Formát:
    A4 (21 x 30 cm)
    Počet stran:
    219

    O učebnici

    Všechno, o čem budete v této knížce číst, se bude týkat dětí i dospělých lidí s rúznými druhy postižení. Lidé se zdravotním nebo sociálním postižením žijí mezi námi, jsou to naši spoluobčané, naši sousedé a známí, děti našich příbuzných a přátel a mohou to být i naše vlastní děti.

    Ti lidé, kteří jsou zdraví a nemají žádný handicap, si většinou neuvědomují, jak velký dostali dar. Svoje zdraví, nadání, schopnosti, které si přinesli na svět, považují za něco naprosto samozřejmého, co jim právem náleží, a přitom ani netuší, že někdy stačí jen málo, například infekční onemocnění matky v těhotenství nebo malá aberace ve vývoji plodu nebo závažná choroba či úraz a všechno je najednou úplně jinak. Lidé s postižením si svůj osud nezavinili ani nevybrali, a přesto je jejich cesta životem o mnoho těžší. Měli bychom to mít na paměti a kdykoliv můžeme, měli bychom se snažit jim jejich život usnadnit.

    Tato publikace není určena pouze posluchačům vysokých škol, kteří možná budou s lidmi s různými druhy postižení profesionálně pracovat, ale všem, kdo se s nimi budou ve své práci i ve svém životě setkávat. Nechce suplovat řešení složitých problémů jednotlivých speciálně pedagogických disciplín, chce pouze poskytnout obecný přehled základní problematiky týkající se výchovy, vzdělávání a dalších forem pomoci lidem s postižením. 

    Aby se lidé s postižením mohli integrovat do společnosti, musí je tato společnost poznat, dovědět se něco o jejich zvláštnostech a speciálních potřebách, o jejich někdy zcela mimořádných schopnostech, ale také o tom, že jsou to lidé se stejnými problémy i právy, radostmi i starostmi, jako všichni ostatní. I k tomu by tato knížka chtěla přispět. 

     

    Obsah učebnice

       1   Nové trendy v péči o děti, mládež a dospělé se zdravotním postižením

       2   Speciální pedagogika jako věda

    • 2.1  Druhy postižení
    • 2.2  Členění speciální pedagogiky podle druhů postižení
    • 2.3  Diagnostika ve speciální pedagogice
    • 2.4  Metody speciální pedagogiky
    • 2.5  Speciálně pedagogické zásady
    • 2.6  Socializace a integrace osob s postižením

       3   Současný systém vzdělávání dětí a žáků se zdravotním postižením

    • 3.1  Předškolní vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami
    • 3.2  Základní vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
    • 3.3  Další vzdělávání a profesní příprava žáků a studentů se zdravotním postižením
    • 3.4  Terciární (vysokoškolské) vzdělávání studentů se zdravotním postižením

       4   Lidé s mentální retardací, jejich výchova, vzdělávání a integrace do společnosti

    • 4.1  Charakteristika osob se sníženou úrovní rozumových schoností
    • 4.2  Vývoj rozumových schopností v průběhu života
    • 4.3  Diferenciální diagnostika mentální retardace
    • 4.4  Klasifikace mentální retardace
    • 4.5  Četnost lidí s mentálním postižením v populaci
    • 4.6  Nejčastější příčiny mentální retardace
    • 4.7  Psychologické zvláštnosti jedinců s mentální retardací
    • 4.8  Downův syndrom
    • 4.9  Současný systém vzdělávání dětí a žáků s mentální retardací

       5   Pervazivní vývojové poruchy

    • 5.1  Dětský autismus
    • 5.2  Aspergerův syndrom
    • 5.3  Jiné pervazivní vývojové poruchy

       6   Speciální vzdělávací potřeby dětí a žáků s tělesným postižením a zdravotním znevýhodněním

    • 6.1  Klasifikace tělesných postižení
    • 6.2  Vzdělávání žáků s tělesným postižením 
    • 6.3  Podmínky, které žáci s tělesným postižením potřebují ke svému vzdělávání
    • 6.4  Problematika integrovaných žáků

       7   Vzdělávání dětí a žáků  se zdravotním  znevýhodněním 

    • 7.1  Chronická onemocnění
    • 7.2  Poruchy psychiky
    • 7.3  Specifické vývojové poruchy školních dovedností
    • 7.4  Vzdělávání dětí a žáků se zdravotním znevýhodněním

       8   Speciální vzdělávací potřeby žáků se zrakovým postižením

    • 8.1  Charakteristika jednotlivých skupin osob se zrakovým postižením
    • 8.2  Příčiny zrakového postižení
    • 8.3  Vliv zrakového postižení na vývoj osobnosti
    • 8.4  Obsah vzdělávání a specifické potřeby žáků v závislosti na míře postižení

       9   Speciální vzdělávací potřeby žáků se sluchovým postižením a poruchami řeči

    • 9.1  Příčiny poruch sluchu
    • 9.2  Klasifikace sluchových vad
    • 9.3  Systém dorozumívacích prostředků
    • 9.4  Vliv sluchového postižení na vývoj osobnosti
    • 9.5  Vzdělávání žáků s poruchami sluchu
    • 9.6  Problematika integrovaných žáků
    • 9.7  Výchova a vzdělávání hluchoslepých
    • 9.8  Děti a žáci s poruchami řeči

      10   Speciální vzdělávací potřeby žáků s poruchami chování

    • 10.1  Příčiny vzniku poruch chování
    • 10.2  Klasifikace poruch chování
    • 10.3  Nejčastější poruchy chování u dětí školního věku
    • 10.4  Prevence vzniku poruch chování
    • 10.5  Způsoby řešení poruch chování
    • 10.6  Vzdělávání žáků s poruchami chování
    • 10.7  Ústavní a ochranná výchova dětí a mladistvých s poruchami chování
    • 10.8  Preventivně výchovná péče

      11   Sociální péče pro lidi se zdravotním postižením a jejich rodiny

    • 11.1  Nové sociální služby pro lidi se zdravotním postižením

    Slovníček odborných pojmů

    Seznam literatury

    Rejstřík

     

     

     

     

     

     

     

    •  

    Souhlas s použitím souborů cookies

    Tento web používá soubory cookies. Kliknutím na tlačítko souhlasím, to berete na vědomí. Další informace

    Nastavte souhlasy, souhlasím s:

    Potvrdit výběr
    Souhlasím a zavřít.
    Nastavení

    Zboží bylo vloženo do košíku

    S učebnicí vloženou do košíku zákazníci často kupují:

    Opravdu chcete vyprázdnit košík?