- Určeno pro:
- Střední škola
- Formát:
- A5 (15 x 21 cm)
- Počet stran:
- 216
Cestovní ruch je průřezovým odvětvím s úzkou vazbou na služby z různých hospodářských sektorů. Cestovní ruch hraje významnou roli v rozvoji většiny evropských regionů. Odvětví cestovního ruchu má významný dopad na regionální rozvoj, na trh práce, malé a střední podnikání, služby obchodu, kultury, dopravy, na infrastrukturu a životní prostředí. Z uvedeného je patrné, že pro regionální rozvoj je nutná koordinace strategických opatření adekvátních sektorových politik s cílem vytvořit funkční vztahy a vazby mezi klíčovými regionálními subjekty. Na uvedené skutečnosti právě reaguje zpracovaná Koncepce státní politiky cestovního ruchu v ČR na období 2007 - 2013, která představuje střednědobý strategický dokument, vycházející ze skutečnosti, že ČR je významnou evropskou destinací cestovního ruchu založenou na atraktivitě a množství historických, kulturních a technických památek, přírodních krás, zajímavostí a rozmanitosti kultury. Koncepce respektuje regionální aspekt a význam cestovního ruchu.
Kolektiv autorů vycházel při tvorbě koncepce publikace z dlouholetých pedagogických i praktických zkušeností získaných v oboru cestovního ruchu. Záměrem bylo vytvořit text, který představuje solidní fundament komplexních znalostí problematiky cestovního ruchu v širším kontextu hospodářských oborů, založených na relevantních poznatcích, sledující vývoj poznání od klasické teorie až k novým směrům v daném oboru.
Vzhledem k omezenému rozsahu publikace je snahou autorů postihnout podstatné jevy a souvislosti rozvoje cestovného ruchu. Pro další studium jsou v jednotlivých kapitolách odkazy na další odborné a literární zdroje umožňující podrobné studium problémů cestovního ruchu.
Struktura práce a uspořádání textu je rozděleno do devíti věcných okruhů. Nejprve je čtenář uveden do systému cestovního ruchu z hlediska jeho podstaty. Další část je věnována vývoji cestování a etapám rozvoje cestovního ruchu. Na problémy trhu cestovního ruchu navazuje přehled subjektů činných v cestovním ruchu a specifika produktů cestovního ruchu. Nezbytnou součástí je úvod do aplikace marketingu a destinačního managementu v cestovmím ruchu. Pro vymezení cestovního ruchu z pohledu ekonomických dopadů je zařazena kapitola pojednávající o hospodářských a sociálních účincích cestovního ruchu. Závěr publikace představuje exkurz do mezinárodního cestovního ruchu.
Do přílohové části byl zařazen mj. etický kodex cestovního ruchu v anglickém jazyce, na kterém si mohu studenti ověřit schopnost studia dokumentu v původním znění.
Metodika zpracování jednotlivých kapitol je vedena snahou k dobré orientaci čtenáře v textu, a to pomocí stanovení cílů kapitol, shrnutí a kontrolních otázek. Ke každé části je zpracován přehled doplňující literatury použité k jednotlivým okruhům. Autoři jednotlivých částí uvádějí řadu praktických příkladů doplňujících text.
Publikace najde široké uplatnění ve výuce základů cestovního ruchu vyšších odborných škol, bakalářského a magisterského studia vysokých škol a univerzit. Text je vhodný pro všechny typy celoživotního vzdělávání, jejichž cílem je zvýšit odborné znalosti pracovníků cestovního ruchu, pracovníků územní veřejné správy. Problematika cestovního ruchu je i vhodným námětem pro výuku na univerzitách třetího věku.
1 Systém cestovního ruchu
2 Vývoj cestování a cestovního ruchu
3 Trh cestovního ruchu
4 Podniky cestovního ruchu
5 Produkt cestovního ruchu
6 Marketing v cestovním ruchu
7 Destinační management a marketing
8 Hospodářské a sociální účinky cestovního ruchu
9 Mezinárodní cestovní ruch
Přílohy
Zboží bylo vloženo do košíku
Opravdu chcete vyprázdnit košík?