- Určeno pro:
- Střední škola
- Formát:
- A4 (21 x 30 cm)
- Počet stran:
- 216
První díl nové, čtyřdílné řady pro výuku dějepisu na středních školách.
Učebnice se zaměřuje na dějiny 20. století, neopomíjí ale ani nejnovější události (po roce 2001).
Odbornými historiky garantované zpracování je doplněno o řadu konkrétních příkladů, množství dobových fotografií, dějepisných map a také o rozhovory s pamětníky událostí.
Vydáním této učebnicové sady autoři reagují na dlouhodobou poptávku středoškolských učitelů dějepisu, ale i odborné veřejnosti. Na českém trhu totiž dosud chybí učebnice moderních dějin, která by systematicky pojednala skutečně celé minulé století a byla dovedena prakticky až do naší současnosti.
Publikace byla sestavena pro: studenty a učitele k výuce dějepisu na gymnáziích a středních odborných školách, širokou veřejnost se zájmem o moderní dějiny.
Učebnice a samostatně prodejný pracovní sešit Moderní dějiny pro střední školy jsou vytvořeny v souladu s RVP pro gymnázia a RVP pro střední odborné vzdělávání.
Díky chronologickému uspořádání témat lze učebnicí a pracovním sešitem navázat na kteroukoli používanou učebnici dějepisu, systematické oddělení povinné (výkladové) linie od nepovinné (sledující širší souvislosti tématu) umožňuje jejich přizpůsobení potřebám dané třídy.
Jedná se o nejaktuálnější současnou učebnici.
Rádi bychom Vám představili nový díl učebnicové řady sloužící k výuce dějepisu na středních školách, primárně pak na gymnáziích. Řada pokrývá celou výuku středoškolského dějepisu od období pravěku až po nejnovější dějiny. Učebnice, kterou držíte v rukou, se věnuje časovému období od předvečera první světové války až po události prvního desetiletí 21. století.
Všechny díly řady budou složeny z učebnice, pracovního sešitu a průvodce pro učitele. Tyto jednotlivé části jsou navzájem provázány, rozvíjejí se a doplňují, čímž umožní dosažení hlavních cílů každé sady.
Mezi hlavní cíle sady "Moderní dějiny pro střední školy" patří především zohlednění dějin po roce 1989, resp. 1993, a posílení výuky dějinného období po roce 1945. Nejnovějším dějinám je pak věnován samostatný tematický celek - v něm se výklad dotýká i zcela aktuálních otázek, které výrazně ovlivňují dnešní společenskou a politickou situaci. Velký prostor je věnován světovým dějinám, a to také ve snaze dostatečně zasadit domácí vývoj do zahraničních souvislostí. Učebnice si současně klade za cíl zaměřit se na některé ve středoškolských učebnicích doposud nedostatečně zohledňované součásti historie. Především nezapomíná na fakt, že dějepis je vždy otázkou interpretace minulého, a že tedy v demokratické společnosti existuje vícero pohledů na minulost. Zvláště jsou proto v učebnici zařazovány texty věnované dějinám idejí a proměnám interpretací událostí v čase - různé pohledy na minulost jsou dále zmiňovány a konfrontovány v pracovním sešitu. Do učebnice jsou pravidelně zařazovány texty, které se snaží obecný výklad událostí doplnit o zcela konkrétní příklady (např. i z oblasti mikrohistorie). Konečně je třeba zmínit i snahu sady věnovat se dlohodobějším příčinám a důsledkům historických událostí, a to včetně jejich dopadů na současné dění.
Obsah sady "Moderní dějiny pro střední školy" je uspořádán chronologicky. Podkapitoly jsou členěny do pěti tematických celků, přičemž v úvodu každého z nich jsou zařazeny dějepisné mapy a časová osa, vztahující se k danému období. V závěru učebnice se objevuje samostatný blok Historická čítanka. Jedná se o souhrn komentovaných přepisů částí dokumentů, které jsou zásadní pro dějiny 20. století a počátku 21. století. Do Historické čítanky byly zařazeny také dva přepisy rozhovorů s pamětnicemi - o problematice holokaustu a politické perzekuce 50. let. Věříme, že rozhovory se svědkyněmi událostí umožní studentům lépe pochopit tyto tragické úseky minulosti.
Při zpracování učebnicové sady byl plně zohledněn Rámcový vzdělávací program pro gymnázia, sada splňuje i požadavky Rámcového vzdělávacího programu pro střední odborné vzdělávání. Požadavky dokumentů sada naplňuje jak po stránce obsahové, tak i důrazem kladeným na rozvoj klíčových kompetencí, zohledněním mezipředmětových vztahů a zařazováním vymezených průřezových témat. Graficky je titul sestaven tak, aby umožnil příjemnější práci s textem a hlubší porozumění látce. Odlišeny jsou boxy s hlavním učivem a boxy obsahující doplňovací informace. Struktura stran učebnice je popsána na následující straně.
Úvod
První světová válka a nová Evropa
Meziválečné období
Druhá světová válka
Rozdělený svět
Nejnovější dějiny
Historická čítanka
Rejstřík
S titulem Moderní dějiny pro střední školy (učebnice) souvisí:
Část první - Pravěk, Starověk, Raný středověk. Nová učebnice z řady pro výuku dějepisu na středních ...
Titul uzavírá učebnicovou sadu Moderní dějiny pro střední školy, která nově systematicky pojednává d...
Zboží bylo vloženo do košíku
Opravdu chcete vyprázdnit košík?