- Určeno pro:
- Střední škola
- Formát:
- A4 (21 x 30 cm)
- Počet stran:
- 128
Neustálý rozvoj automobilového průmyslu, vývoj elektrotechniky a informačních technologií rovněž neustále posouvá i požadavky na všechny oblasti související s provozem motorových vozidel, mj. také na diagnostiku a opravárenství. Stále modernější vozidla vyráběná špičkovými technologiemi a vybavena stále dokonalejšími elektronickými systémy vyžadují od autoopravárenství přizpůsobení se této skutečnosti. Vždyť nejmodernější vozidla jsou v této době vybavována třeba více než šedesáti elektronickými řídícími jednotkami. Nejmodernější autoopravárenská technika a opravárenské procesy se neobejdou bez moderní diagnostiky a diagnostických zařízení.
Tato publikace vychází z textu vydaného v roce 2000 a je zcela zřejmé, že nemůže vyčerpávajícím způsobem popsat celý současný rozsah problematiky diagnostiky vozidel a ani to není jejím cílem. S ohledem na neustálý a stále rychlejší rozvoj elektrotechniky a mikroelektroniky se také stále rozšiřují možnosti diagnostiky vozidel. Tento text má umožnit nejširšímu spektru odborných čtenářů, za přispění kvalifikovaného vyučujícího a mnoho odborných aktuálních materiálů a literatury, vstup do dynamicky se rozvíjející části autoopravárenství.
Diagnostika motorových vozidel - je činnost, která se zabývá rozeznáváním funkčních nesprávností soustav, ústrojí a části vozidel, případně jejich příčinami. Je to kontrolní proces, který umožňuje okamžité ověření celkového technického stavu vozidla, aniž by docházelo k demontáži a zpětné montáži kontrolovaných částí (řecké slovo diagnostikos znamená způsobilý rozpoznávat). To je důležité zejména s ohledem na skutečnost, že elektronická zařízení v podstatě jinou možnost diagnostiky neumožňují a rovněž je třeba si uvědomit, že každá demontáž a montáž mechanických funkčních částí vozidla v opravně, urychluje opotřebení již zaběhnutých pohyblivých spojů a částí sestavených ve výrobním nebo montážním závodě.
Diagnostická kontrola - je zjišťování technického stavu a funkce jednotlivých dílů vozidla za použití diagnostických přístrojů a zařízení.
Příkladem komplexní diagnostiky je prohlídka vozidla ve stanici technické nebo emisní kontroly (STK, SEK), které v současné době plní funkci státního dozoru nad technickým stavem silničních motorových vozidel.
Diagnostika a zkošení vozidel rozlišují tyto stavy:
Diagnostika může řešit tyto úkoly:
1. Úvod
2. Základní vybavení pracovišť
3. Podvozek
4. Zkoušení převodných ústrojí
5. Motory
Literatura
Zboží bylo vloženo do košíku
Opravdu chcete vyprázdnit košík?