- Určeno pro:
- 2. ročník
- Formát:
- A4 (21 x 30 cm)
- Počet stran:
- 124
Metodický průvodce k učebnici Český jazyk 2
Metodický průvodce má pomoci vyučujícím uvědomit si cíle daného předmětu, obsah učiva 2. ročníku, klíčové kompetence žáků a očekávané výstupy. Přináší také návrh na rozdělení učiva do jednotlivých měsíců školního roku s označením číselných kódů očekávaných výstupů podle RVP ZV, ke kterým učivo směřuje. Metodický průvodce je doplněn přehledem průřezových témat zařazených do učebnice a přehledem mezipředmětových vazeb.
Vyučující se také stručně seznámí se všemi metodickými materiály, které k výuce českého jazyka v tomto ročníku nakladatelství připravilo.
Vlastní metodické poznámky k jednotlivým kapitolám zahrnují nejen uvědomění si hlavních cílů dané kapitoly a obsahu učiva, ale i toho, na co je třeba se při výuce zaměřit, co by měl žák opravdu umět a co je v tomto ročníku ve fázi seznamování se s danou problematikou. Zohledněny jsou i další možnosti, jak k učivu aktivně přistoupit, tj. např. náměty pro další slohová cvičení, didaktické hry, malé projekty či mezipředmětová propojení.
Na začátku MPČJ je zařazeno krátké seznámení se všemi učebními materiály, které k výuce českého jazyka ve 2. ročníku nakladatelství připravilo. Tento přehled slouží k tomu, aby se v učebních materiálech vyučující lépe orientovali, udělali si představu o jejich obsahu a mohli se tak případně rozhodnout, kterými z nich by chtěli práci v hodinách českého jazyka vhodně doplnit.
MPČJ má pomoci vyučujícím uvědomit si charakteristiku předmětu, výchovně-vzdělávací cíle daného předmětu a klíčové kompetence žáků. Zvláštní kapitola je věnována přehledu učiva 2. ročníku a očekávaným výstupům s označením číselných kódů podle RVP ZV, ke kterým učivo směřuje. V této části je metodický průvodce doplněn náměty na začlenění vhodných průřezových témat a některých metod a forem práce. MPČJ přináší také návrh na rozdělení učiva do jednotlivých měsíců školního roku s odkazy na příslušné strany v základních pracovních materiálech.
Vlastní metodické poznámky k jednotlivým kapitolám učebnice českého jazyka zahrnují vždy nejdříve stanovení si hlavních cílů dané kapitoly a poté stanovení obsahu učiva s dílčími výstupy žáka pro jednotlivé složky předmětu (jazyková výchova, čtení a literární výchova, komunikační a slohová výchova; psaní prolíná všemi složkami). V námětech pro práci s konkrétními cvičeními bývá podle potřeby zdůrazněno, na co je třeba se při výuce zaměřit, co by měl žák opravdu umět a co je v tomto ročníku ve fázi seznamování se s danou problematikou. Tato metodika přináší podrobnější rozpracování pouze některých cvičení z učebnice. Zohledněny jsou také další možnosti, jak k učivu aktivně přistoupit, tj. např. náměty na další slohová cvičení, mezipředmětová propojení či didaktické hry. K některým kapitolám jsou připojeny pracovní listy, které vhodně doplňují učivo či některou didaktickou hru.
Je jen na vyučujícím, zda některé náměty pro práci s učebnicí do své výuky zařadí, nebo si práci doplní podle vlastní zkušenosti, tvořivosti a fantazie.
Zvláštní kapitola je věnována výuce psaní ve 2. ročníku, jež je nedílnou součástí vyučování českého jazyka.
Na konci MPČJ jsou zařazeny náměty na dva projekty. Zda vyučující některý z nich během školního roku zařadí do výuky, záleží na něm.
S titulem Český jazyk 2.r. - Metodický průvodce (nová řada v souladu s RVP ZV) souvisí:
-6%
Pro tvořivý styl výuky, mezipředmětové vztahy a zapojení žáků do výuky
-16%
Pro tvořivý styl výuky, mezipředmětové vztahy a zapojení žáků do výuky
Učebnice vytvořená v souladu s RVP ZV.
Zboží bylo vloženo do košíku
Opravdu chcete vyprázdnit košík?