Košík 0 Kč
Celková cena:
0 Kč
Počet produktů:
K pokladně Košík je prázdný Zboží v košíku

    Čtení jako hra pro rodiče dětí, kterým nejde čtení a pravopis

    Naše cena s DPH:
    495 Kč DPH 0%
    Dostupnost:
    skladem
    ks
    DO KOŠÍKU
    Autor:
    Zdeňka Pospíšilová, Miroslava Kaprová
    Nakladatel:
    MAXDORF
    Kód zboží:
    57714
    EAN:
    9788073456559

    Popis produktu

    Publikace je určena ke společné práci rodičů s dítětem, které navštěvuje druhou až čtvrtou třídu základní školy.

    Soubor pracovních listů má za cíl ukázat, jak si lze hravou formou osvojit správné učební návyky. Pracovní listy jsou zacílené na nácvik a rozvíjení sluchové a zrakové analýzy a syntézy, sluchové a zrakové paměti s cílem jejich využití v prvních mluvnických jevech, na orientaci v prostoru a pravo-levou orientaci.

     

    Určeno pro:
    2. ročník
    Formát:
    A4 (21 x 30 cm)
    Počet stran:
    228

    O učebnici

    Předkládaný soubor úloh je určen ke společné práci rodičů s dítětem ve druhé a třetí třídě základní školy. Soubor pracovních listů má za cíl ukázat, jak si lze hravou formou osvojit učební návyky. Je rozdělen do dvou částí. První část obsahuje pracovní listy zacílené na nácvik sluchové a zrakové analýzy a syntézy, sluchové a zrakové paměti, na orientaci v prostoru a pravolevou orientaci i s cílem jejich využití v pravopisných jevech. Druhá část je věnována postupnému nácviku čtenářských dovedností od usměrnění očních pohybů na řádku, až po dramatizaci s prstovými loutkami. Všechny pracovní listy jsou v úvodu opatřeny výčtem, které dovednosti jsou cvičením rozvíjeny a jaký je podrobný metodický postup.

    Poznámky k předloženým pracovním listům:

    1. Soubor má dvě části a obsahuje více než 200 listů.
    2. Obě části byly napsány pro rodiče, kteří mají zájem aktivně pracovat se svým dítětem (z obou částí lze dle potřeby vybrat ty pracovní listy, které zacvičují aktuální obtíže např. vynechávání diakritických znamének, rozlišení měkkých a tvrdých souhlásek atd.).
    3. První list každé části seznamuje rodiče se způsobem nácviku, s metodikou a s názorným příkladem nápravy.
    4. V případě, že dítě s řešením úkolů váhá, je na rodiči, jakou pomoc mu poskytne (př. delší čas, jeden krok k řešení, návodné otázky apod.), ale dítě by práci mělo dokončit samostatně.
    5. Sjednocujícím prvkem všech pracovních listů je modrý a zelený rámeček. V modrém je stručná charakteristika procvičovaného jevu, v zeleném je pak metodický pokyn pro rodiče i dítě jak pracovat.
    6. Na začátku každé kapitoly je několik pracovních listů, které se věnují opakování předcházejícího učiva (učivo se opakováním utvrzuje, nezapomíná). 
    7. V pracovních listech děti kreslí, píšou, stříhají, lepí, skládají z papíru, soutěží s rodiči v mluvnických a čtenářských dovednostech.
    8. S každým listem lze pracovat opakovaně, když dítě píše tužkou (č. 2) a slova nebo obrázky místo nalepení pokládá.
    9. Vystříhaná slova a obrázky dítě ukládá do obálek pro další použití.
    10. Názorná ukázka čtení se záložkou a způsoby jejího používání (záložku vymyslely učitelky dyslektické třídy v Liberci v roce 1982 a od té doby záložku děti používají).    

      

    Obsah učebnice

    OKRUHY NÁCVIKU 1. ČÁST

    (Sluchové a zrakové vnímání)

    • Zraková paměť, orientace v prostoru, pravo-levá orientace
    • Sluchová analýza a syntéza
    • Akustika slova s pohybem
    • Sluchová a zraková analýza a syntéza
    • Zvuková a grafická podoba věty
    • Posilování slovní zásoby, rýmy
    • Sluchová a zraková analýza a syntéza slov
    • Rozvoj slovní zásoby a paměti
    • Slova podobného významu
    • Shrnutí - sluchová a zraková analýza a syntéza
    • Rozlišování tvarově podobných písmen
    • Sluchové a zrakové vnímání, pozornost
    • Druhy vět
    • Sluchové a zrakové vnímání délek
    • Hranice slov, slova významem nadřazená
    • Psaní ů, ú
    • Slabiky hy, chy, ky, ry, ži, ši či, ři, ci, ji
    • Rozlišování slabik di, ti, ni, dy, ty, ny sluchem, zrakem, hmatem
    • Rozklad slov po slabikách
    • Pexeso na rozlišení slabik di, ti, ni, dy, ty, ny
    • Slabiky dě, tě, ně
    • Psaní předložek
    • Výbavnost psacích tvarů písmen
    • Vlastní jména
    • Zraková paměť, orientace v prostoru (obtížnější cvičení)
    • Metodika nácviku psaní diktátu (pro rodiče)
    • Komunikační schopnosti
    • Hra - zrakové rozlišování, pozornost  

    OKRUHY NÁCVIKU 2. ČÁST

    (základy čtení)

    • Záložky na čtení
    • Oční pohyby
    • Písmena abecedy
    • Skládání slabik
    • Čtení slov po slabikách
    • Tabulka zavřených slabik
    • Tabulky čtení sestavené z praxe (deset listů)
    • Čtení slov se cvičením paměti
    • Čtení s koordinací oko - ruka
    • Čtení slov z pohádek
    • Posloupnost děje
    • Přerušované čtení - tabulka
    • Čtení jako puzzle
    • Báseň
    • Dramatizace s prstovými loutkami
    • Pohádka s obrázky
    • Čtení s porozuměním
    • Vyjmutí hlavní myšlenky z textu
    • Čtení s porozuměním
    • Dokončení příběhu
    • Čtení s úkoly
    • Tajemný článek
    • Text s použitím mapy
    • Dramatizace s prstovými loutkami
    • Křížovky

    Zákazníci s tímto zbožím často kupují:

    Souhlas s použitím souborů cookies

    Tento web používá soubory cookies. Kliknutím na tlačítko souhlasím, to berete na vědomí. Další informace
    Souhlasím a zavřít.
    Nesouhlasím. Budou použity jen cookies nutné pro chod webu.

    Zboží bylo vloženo do košíku

    S učebnicí vloženou do košíku zákazníci často kupují:

    Opravdu chcete vyprázdnit košík?