- Určeno pro:
- 4. ročník
- Formát:
- A5 (15 x 21 cm)
- Počet stran:
- 83
Příručka je určena učitelům, kteří pracují s čítankami řady pro 1. stupeň (autoři J. Čeňková a kol).
Obsahuje doporučení pro roční plány ve výuce čtení, doporučuje postupy a odkazuje na mezipředmětové vztahy, především s vlastivědou a jazykovou výukou.
Pro 2. a 3. ročník je vydána obdobná metodická příručka.
Učitelům 4. a 5. ročníku základní školy, kteří mají za úkol překročit s žáky důležitý předěl mezi obdobím zdokonalování "techniky" čtení a obdobím utváření celoživotního zájmu o knihu a četbu, se dnes nabízí široká škála čítanek.
Řada čítanek vydaných SPN - pedagogickým nakladatelstvím, a. s., reflektuje rovněž požadavky RVP ZV na utváření a rozvíjení klíčových kompetencí. Výběr textů směruje žáky k očekávaným výstupům formou otázek a úkolů umístěných pod jednotlivými ukázkami. V této metodické příručce k čítankám se autoři snaží poskytnout učiteli kromě didaktického návodu, který je součástí textu čítanek, pomůcku ve formě nástrojů umožňujících využít bohatý repertoár textů všech možných žánrů ke zvýšení motivace žáka k četbě a k posílení potřeby tvořivé činnosti, ale také k rozvoji schopnosti porozumět textu a k utváření kritického přístupu k mediálním sdělením.
Metodická příručka k čítankám pro 4. a 5. roční je rozdělena do dvou částí: v první jsou vyloženy některé inovativní metody podporující čtení s porozuměním, ve druhé části se nabízejí praktické příklady výuky. Zdůrazňujeme, že metodická příručka si neklade nárok na stoprocentní využitelnost, jejím cílem je učitele inspirovat a nechat jim co největší prostor pro vlastní kreativitu.
Zboží bylo vloženo do košíku
Opravdu chcete vyprázdnit košík?