- Formát:
- B5 (16 x 23 cm)
- Počet stran:
- 128
i/y už umíme, diktátů se nebojíme! Vyjmenovaná slova, podstatná jména, přídavná jména, slovesa.
Publikace je určena žákům, kteří mají obtíže při doplňování a určování samohlásek i/y.
Shrnuje metody a rady, které autorka používala při výuce, kdy bylo potřeba postupovat stručně, přehledně a zjednodušeně. Snaží se tuto gramatickou látku objasnit pomocí netypických postupů, odlišných od klasické výuky a běžných doporučení.
Seznámíte se s metodou barevného třídění souhlásek, která pomůže pochopit princip správného určování i/y ve vyjmenovaných slovech, v podstatných a přídavných jménech i ve slovesech.
Publikace, kterou držíte v rukou, je určena těm, kteří v české gramatice tápou a mají obtíže zejména při doplňování a určování samohlásek i/y. Shrnuje metody a rady, které autorka dlouhá leta používala při výuce, kdy bylo potřeba postupovat stručně, přehledně, zkráceně a zjednodušeně. Snaží se tuto záludnou a pro některé těžce pochopitelnou gramatickou látku objasnit pomocí netypických postupů, odlišných od klasické výuky a běžných doporučení.
V knize se seznámíte s metodou barevného třídění souhlásek, která pomůže pochopit princip správného doplňování a určování písmen i/y ve vyjmenovaných slovech, v podstatných a přídavných jménech i ve slovesech.
Psaní vyjmenovaných sloves je věnována samostatná kapitola, která mimo jiné obsahuje názorné ilustrace. Obrázky zde fungují jako mnemotechnické pomůcky, díky kterým si daná vyjmenovaná slova snáze zapamatujete a následně vybavíte.
Titul je určen především pro žáky I. stupně, vyjma prvňáčků, kteří dané učivo ještě neprobírají. Žáci druhých tříd by měli pracovat zatím jen s úvodními kapitolami a zbytek učiva by si měli ponechat do dalších ročníků. Publikaci však mohou používat i žáci II. stupně, kteří s určováním a doplňováním i/y mají dlouhotrvající potíže. Autorka doporučuje projít celou publikaci od začátku, protože jednotlivé kroky výukových postupů na sebe navazují
Pro žáky, rodiče a učitelé,
tato publikace je určena těm, kteří v české gramatice tápou a mají obtíže zejména při doplňování a určování samohlásek i/y.
Učebnice shrnuje metody a rady, které jsem jako speciální pedagog používala při výuce nemocných dětí v Dětské nemocnici v Brně nebo později při individuálních či skupinových nápravách (reedukacích) v pedagogicko-psychologické poradně.
V rámci mé činnosti bylo vždy nutné pracovat stručně, přehledně, zkráceně a zjednodušeně. V této publikaci se tedy budete setkávat s jinými metodami práce. Nebudete se učit "něco nového", ale vyjasníte si učivo "jinými" kroky a způsoby. Budete používat netypická doporučení (algoritmy). S pomocí barevného třídění souhlásek dojdeme společně ke správnému doplňování a určování písmen i/y ve vyjmenovaných slovech, v podstatných jménech a přídavných jménech i ve slovesech. Nepůjde o podrobná gramatická pravidla a všechny detaily, které systém české mluvnice vykazuje.
Předpokládá se, že žáci prvního stupně budou učebnici procházet společně s dospělými. Vyšší ročníky mohou pracovat samostatně.
Žáci druhých tříd budou pracovat jen s úvodními kapitolami a zbytek učiva si ponechají do dalších ročníků.
Žáci třetích tříd skončí kapitolami o vyjmenovaných slovech.
Žáci čtvrtých a pátých tříd budou postupovat od počátku knihy až po právě probírané učivo.
S učebnicí mohou pracovat i žáci II. stupně, kteří s určováním a doplňováním i/y mají dlouhotrvající potíže. Doporučuji projít celou publikací od počátku. Nepřeskakovat, protože systém nápravy na sebe navazuje.
Zboží bylo vloženo do košíku
Opravdu chcete vyprázdnit košík?