- Určeno pro:
- 6. ročník
- Formát:
- A4 (21 x 30 cm)
- Počet stran:
- 86
Raný středověk
Dříve se říkávalo, že dějepis se stačí naučit, a pak vyprávět to, co je napsáno v učebnici. Dnešní škola také žádá - a vy to víte z minulých let i z ostatních předmětů - abyste dějům, událostem a odborným názvům r o z u m ě l i. Chce, abyste se snažili podle svých sil chápat příčiny, význam i důsledky nejrůznějších událostí, jednání lidí, obsah i dosah vědeckých objevů, uměleckých děl a podobně. Měli byste dokázat objasnit i obsah odborných názvů - termínů. Mnoho jste se již naučili v loňském ročníku. I letos budete tyto své vědomosti potřebovat. Budete zhotovovat časové přímky a tabulky "číst" historické mapy, poznávat minulé děje z dokumentů, obrázků nebo grafů. Hlavně však budete muset hodně přemýšlet.
Učebnice pro 6. ročník se vám snaží poskytnout dostatek příležitostí, abyste své vědomosti mohli uplatnit při novém poznávání. Proto si je budete důsledně připomínat a opakovat.
Každá kapitola má několik částí. V úvodu se seznámíte s obdobím a územími, v nichž se děje odehrávaly, a připomenete si, co o těchto územích víte z dřívějška. Již na konci každé kapitoly najdete rady, které ze starších vědomostí je užitečné si připomenout a oživit, abyste lépe rozuměli novým událostem a pojmům. Paměti můžete pomoci třeba staršími zápisy v sešitě nebo textem učebnice. Člověk si mnohem lépe zapamatuje a pochopí nové věci, a zapamatuje si je, když se o to sám přičiní. V učebnici jsou proto připraveny úkoly pro práci v hodině - mapky, dokumenty, tabulky, náčrtky, obrázy, schémata a grafy, časové přímky. Nejsou určeny ke zkoušení nebo známkování, ale k tomu, abyste si na nich ověřili své schopnosti poznávat a objevovat neznámé. Zde budete nejvíc potřebovat pomoc svých učitelů, kteří vám úkoly budou vybírat a zadávat.
Základní poznatky - to, co byste si měli zapamatovat - jsou v souvislém textu článku, z něhož se budete učit doma. Při domácí přípravě vám spolu s mapkami, tabulkami a obrázy bude pomáhat i slovníček. Abyste na něco nezapomněli, jsou hlavní letopočty, pojmy a jména osob nebo zemí uvedeny v odstavcích K zapamatování. Někteří se rádi dovídáte něco "navíc", přinášíte různé knížky, obrázky a podobně. V odstavcích Na příští hodinu jsou náměty, co si můžete na vyučování připravit.
DOBA STŘEDOVĚKU
RANÝ STŘEDOVĚK
Co jsme se naučili o raném středověku
Zboží bylo vloženo do košíku
Opravdu chcete vyprázdnit košík?