Ve třetím díle se děti seznámí s novými kamarády – skřítky Vandou a Kubou, s nimiž např. navštíví zoo, prožijí Velikonoce nebo zachrání podmořskou říši. Děti pracují s úkoly typu o x více a o x méně a po delší přípravě řeší operace + a – s přechodem přes 10.
Je součástí učebnicové sady, která je tvořena ze tří dílů metodicky a motivačně propracovaných pracovních sešitů.
Obsahuje úkoly typu o n-více a o n-méně.
Obsahuje operace sčítání a odčítání s přechodem přes desítku, přičemž ve 2. a 3. dílu byl před vyvozením přechodu věnován značný prostor procvičování, fixaci a automatizaci rozkladu 10, dočítání do 10 a sčítání tří sčítanců.
Je obohacen obrazovou přílohou ke 2. a 3. dílu učebnice určenou k vystříhání a manipulační činnosti.
S doložkou MŠMT.
Řada učebnic matematiky pro 1. až 5. ročník ZŠ má za cíl představit žákům matematiku jako smysluplný nástroj k řešení konkrétních problémů a situací a tím jim napomoci postupně porozumět i matematice samotné. Např. sada učebnic pro 1. ročník je proto postavena na množství krátkých nebo delších příběhů, ve kterých jsou žáci stavěni před řadu situací a problémů, které mohou vyřešit pomocí matematiky (např. děti pomáhají skřítkům uklidit park a spočítat odpadky, rozdělují ceny vítězům závodů na kolech, sledují počasí a zapisují počty slunečných, zatažených a deštivých dnů).
Matematické úkoly navazují jeden na druhý a jejich plnění posouvá děti dějem příběhu. Řešení takovýchto úkolů napomáhá rozvoji celého spektra schopností, jako jsou pozorování, porovnávání, třídění nebo vyhodnocování, a přispívá k rozvoji logického a tvořivého myšlení. V nemalé míře pak rozvíjí vyjadřovací schopnosti žáků a vede ke schopnosti formulovat vlastní názory. Důležité pro nás je, aby vše, co se děti učí, směřovalo ke zvládnutí dovedností uplatnitelných v praktickém životě. Učebnice jsou tvořeny podle vzdělávacího programu Základní škola a Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.