Popis produktu
- Na začátku každé kapitoly naleznou žáci úvodní ilustraci či komiks s kamarády ze Čtyřlístku, který jim humorně přiblíží učivo kapitoly. Učebnice jsou přehledné, žáci se v nich snadno orientují. Obsahují množství numerických úkolů i slovních úloh základního i rozšiřujícího učiva, které vedou k naplňování vzdělávacího obsahu vzdělávacího oboru Matematika a její aplikace.
- Obměna tradiční matematiky je ve 2. ročníku pojata integrovaně s ostatními předměty. Geometrické učivo je zařazeno v zadní části učebnice, aby bylo možné jej vždy přehledně zopakovat.
- Nový soubor učebnic tradiční matematiky s postavičkami z oblíbeného Čtyřlístku, který ilustroval Jaroslav Němeček. S Fifinkou, Myšpulínem, Pinďou a Bobíkem se budou žáci setkávat po celé období 1. stupně. Učebnice jsou zpracovány podle RVP ZV.
- Cílem je naučit děti, jak mít matematiku rád a jak z ní nemít obavy!
Cílem učebnic matematiky se Čtyřlístkem je vytvoření takového individuálního učebního stylu a učební strategie, díky nimž každý žák dokáže aplikovat získané vědomosti a dovednosti v běžných životních situacích.
Učebnice jsou koncipovány tak, aby vyučování mohlo být živým, aktivizujícím procesem, který podporuje v dětech flexibilitu, kombinační schopnosti, tvořivost, nezávislost, zodpovědnost, kritičnost a sebekritičnost i komunikaci se svým okolím. Tedy tak, aby těžiště práce nespočívalo v největší míře v práci s učebnicí, ale aby bylo vyváženo zajímavými formami vyučování a zvolenými způsoby práce a aby vztahově souviselo se všemi dalšími předměty. Umožňují maximální využití tvůrčího potenciálu dětí v dynamickém a rušnějším učebním procesu, který vede v konečném výsledku k výraznému rozvoji vnitřní motivace k učení i k rozvoji osobnosti.
Učitel má dostatek času i prostor k realizaci hravého a radostného učebního procesu. Učebnice Matematika se Čtyřlístkem mu tento prostor poskytují - nejsou předimenzované, dávají spoustu možností k jiným formám osvojování učiva.
Od počátku se v učebnici klade důraz na rozklad čísel, který usnadňuje číselnou představivost dětí a napomáhá hbitosti v operacích sčítání a odčítání. Pracuje se však i s dalšími možnými způsoby sčítání a odčítání přes první desítku, které jsou vždy provázány s různými formami znázornění. Jsou nabídnuty dvě možnosti - pomocí dočítání k deseti rozkladem přičítaného čísla (včetně dvoubarevného znázornění), tak i postupným přičítáním. Záleží na učiteli, kterou variantu zvolí.
Autorky při tvorbě učebních textů a příruček pro učitele vycházely z vyučovacích postupů při nichž žák:
- řídí svou vlastní učební aktivitu, je motivován k potřebě celoživotního vzdělávání,
- je motivován k hledání různých řešení, podněcován k tvořivému a logickému myšlení,
- učí se zvládat verbální i neverbální komunikaci, řešit konfliktní situace, přijímat kritiku, obhajovat svůj názor, prezentovat výsledky své práce,
- cvičí se ve skupinové práci, která představuje předstupeň týmové práce - je kladen důraz na svobodné rozhodování, spolupráci a vzájemnou pomoc, na posilování vědomí zodpovědnosti za výsledek své práce i za práci celé skupiny a na posilování vědomí sounáležitosti,
- učí se hodnotit sebe i druhé, objektivně hodnotit své možnosti, rozvíjí své schopnosti, uplatňuje nabyté vědomosti a dovednosti při rozhodování o své životní a profesní orientaci,
- dodržuje dohodnutá pravidla, uplatňuje svá práva a plní své povinnosti,
- prohlubuje sebedůvěru, empatii, vztah k lidem a přírodě a myslí pozitivně,
- učí se toleranci, ohleduplnosti a respektování jiných kulturních a duchovních hodnot.