Popis produktu
Sbírka je určena nejen žákům, kteří mají hlubší zájem o matematiku, ale i těm, kteří potřebují některé části učiva lépe procvičit a zopakovat, lépe pochopit na dalších rozřiřujících a analogických úlohách, nebo si chtějí prostě pohrát se zábavnými úkoly. Většina úloh má v závěru sbírky uvedeny výsledky.
OBSAH:
Aritmetika
1 Co jsme se naučili v 1. třídě
2 Počítáme do 100
3 Násobíme a dělíme
Geometrie
Výsledky
O učebnici
Tento první díl je určen žákům 2. ročníku základní školy, ale vzhledem k věku a čtenářským dovednostem dětí tohoto věku bude vhodné, aby učitelé i rodiče byli připraveni na to, že budou dětmi požádáni o radu nebo o pomoc.
Sbírka je určena nejen žákům, kteří mají hlubší zájem o matematiku, ale i žákům, kteří potřebují některé části učiva lépe procvičit a zopakovat, lépe pochopit na dalších rozšiřujících a analogických úlohách, nebo si chtějí prostě pohrát se zábavnými úkoly. Proto jsou obtížnější úlohy označeny hvězdičkou. Jsou to úlohy, které mají buď složitější formulaci, nebo složitější řešení.
Při vytváření sbírky jsme vycházeli z následujících zásad:
- Úkoly byly formulovány - pokud to bylo možné - pomocí jednoduchých nebo jen málo složených vět a s minimálním množstvím odborných termínů. Spoléháme na intuitivní přístup k textům. Může se proto stát, že žák pochopí úlohu jinak, než učitel nebo rodiče. To není na závadu. Pokud dovede žák sdělit, jak úlohu pochopil, měli bychom akceptovat jeho řešení.
- U žádné úlohy není stanoveno vzorové nebo standardní řešení ani postup. Vlastní objev postupu, osobité řešení, byť zdlouhavé nebo složité, má větší cenu, než kopírování a napodobování nabízeného řešení. Pouze vlastní zkušenost vede k úspěchu. Matematická zkušenost je nesdělitelná.
- Většina úloh má v závěru sbírky uvedeny výsledky. Některé úlohy však mají velké množství různých řešení. Jsou to takové úlohy, které nejsou početní, ale které vedou k experimentování, k náhodným pokusům apod. Smyslem řešení takových úloh rozhodně není najít úplné řešení a nalezení všech možných výsledků, ale poznání, že i několik různých výsledků může být správných.
- Geometrické úlohy se nesoustřeďují na abstraktní a pojmovou geometrii, ale snaží se aplikovat zkušenosti dětí z poznávání prostoru, měření a pozorování okolních předmětů. Důležité je i pozorování různých pohybů zcela volných i vázaných na trajektorii. Proto úlohy kromě rýsování vyžadují také kreslení, modelování, skládání a oddělování, odhady apod.
Věříme, že každý žák najde v naší sbírce dostatek úloh, na které bude svými znalostmi stačit, které ho pobaví a které mu pomohou v další práci ve škole i v životě.
Obsah učebnice
ARITMETIKA
1 Co jsme se naučili v 1. třídě
- 1.1 Počítání v první desítce
- 1.2 Sčítání a odčítání v první desítce
- 1.3 Počítání v druhé desítce
- 1.4 Sčítání a odčítání v druhé desítce
- 1.5 Počítání do 20
- 1.6 Sčítání a odčítání s přechodem přes desítky
- 1.7 Různé úlohy
2 Počítáme do 100
- 2.1 Počítání desítek
- 2.2 Sčítání a odčítání desítek
- 2.3 Počítání s dvojcifernými čísly
- 2.4 Sčítání a odčítání desítek a jednotek
- 2.5 Sčítání a odčítání dvojciferných čísel a desítek
- 2.6 Sčítání a odčítání dvojciferných čísel a jednotek bez přechodu přes desítky
- 2.7 Sčítání a odčítání dvojciferných čísel a jednotek s přechodem přes desítky
- 2.8 Různé úlohy
3 Násobíme a dělíme
- 3.1 Názorné násobení v činnostech
- 3.2 Názorné dělení v činnostech
- 3.3 Násobky dvou
- 3.4 Násobky čtyř
- 3.5 Násobky tří
- 3.6 Násobky pěti
- 3.7 Různé úlohy
GEOMETRIE
Den má 24 hodin - projekt
Výsledky