Pracovní sešit navazuje na učebnici Matematika pro 3. ročník ZŠ, se kterou je úzce provázán didakticky i motivačním příběhem.
Doplňuje výklad v učebnici souborem praktických a zajímavých cvičení, které využívají různorodé formy práce.
Úkoly se stupňující se náročností slouží k procvičení nového učiva z učebnice. Navazují na dějovou linii příběhu v učebnici a dále ji rozvíjejí. Jsou určeny pro samostatnou práci v hodině nebo k domácí přípravě. Pro rychlejší děti je určen "bonusový" úkol.
Po každém celku mohou děti ohodnotit své výsledky v sebehodnotících tabulkách v pracovním sešitě. Své hodnocení mohou slovně formulovat, tedy napsat, co jim šlo bez problémů, co jim dělalo potíže nebo co je potřeba ještě procvičovat.
Je poutavě graficky zpracován, obsahuje řadu ilustrací názorně doprovázejících úkoly.S doložkou MŠMT.
Řada učebnic matematiky pro 1. až 5. ročník ZŠ má za cíl představit žákům matematiku jako smysluplný nástroj k řešení konkrétních problémů a situací a tím jim napomoci postupně porozumět i matematice samotné. Např. sada učebnic pro 1. ročník je proto postavena na množství krátkých nebo delších příběhů, ve kterých jsou žáci stavěni před řadu situací a problémů, které mohou vyřešit pomocí matematiky (např. děti pomáhají skřítkům uklidit park a spočítat odpadky, rozdělují ceny vítězům závodů na kolech, sledují počasí a zapisují počty slunečných, zatažených a deštivých dnů).
Matematické úkoly navazují jeden na druhý a jejich plnění posouvá děti dějem příběhu. Řešení takovýchto úkolů napomáhá rozvoji celého spektra schopností, jako jsou pozorování, porovnávání, třídění nebo vyhodnocování, a přispívá k rozvoji logického a tvořivého myšlení. V nemalé míře pak rozvíjí vyjadřovací schopnosti žáků a vede ke schopnosti formulovat vlastní názory. Důležité pro nás je, aby vše, co se děti učí, směřovalo ke zvládnutí dovedností uplatnitelných v praktickém životě. Učebnice jsou tvořeny podle vzdělávacího programu Základní škola a Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.