- Určeno pro:
- 4. ročník
- Formát:
- B5 (16 x 23 cm)
- Počet stran:
- 102
Úlohy pro diferencovanou výuku. Zvyšujte úroveň matematických dovedností dětí – krok za krokem.
Sbírka je určena především rodičům a učitelům, kteří dětem chtějí umožnit řešit matematické úlohy 4. ročníku podle jejich možností. Úlohy jsou rozděleny do tří úrovní podle náročnosti. Dítě si volí úroveň podle toho, jaké jsou jeho aktuální schopnosti. Po splnění nižší úrovně může pokračovat úlohami s vyšší obtížností. To mu umožňuje dosahovat v matematice úspěchu a přirozeně si zvyšovat sebevědomí.
Pro mnoho dětí může sbírka přispět k řešení problému, kterým je jejich nízká úspěšnost v matematice. Pro rodiče je publikace užitečná v tom, že mohou snadno sledovat, na jaké úrovni se dítě nachází. Pro učitele ve výuce může být kniha přínosná při práci s různými skupinami žáků.
Kniha nabízí učitelům či rodičům dětí 4. ročníku základní školy možnost zadávat dětem úlohy podle jejich schopností a potřeb. Úlohy jsou nabízeny ve třech náročnostech a každé dítě si tak může vybrat, zda bude raději řešit úlohy základní a procvičí si elementární vzorce či pravidla, nebo dá přednost úlohám, které vyžadují hlubší pochopení.
První úroveň je základní, měli by ji zvládnou všichni žáci základní školy, tj. i žáci slabí či s poruchami učení. Úlohy jsou voleny tak, aby procvičovaly jednu konkrétní dovednost a žáci se tak nemuseli zaměřovat na další jevy. Úlohy obsahují menší nebo snáze představitelná čísla a často je možné je modelovat. Slovní úlohy v této kategorii jsou obvykle jednoduché, tj. úlohy vyžadující k řešení pouze jednu operaci.
Druhou úroveň, střední, by měla zvládnout většina třídy, s výjimkou žáků velmi slabých nebo se závažnými problémy ve výuce matematiky. Úlohy mohou procvičovat více operací současně, mohou být zaměřeny na více jevů. Slovní úlohy jsou na obtížnější úrovni, jsou více aplikační. Objevují se také úlohy ze zájmové matematiky v nižší náročnosti.
Třetí, náročná úroveň je určena pro žáky, kterým nestačí náplň běžné výuky matematiky. Úlohy jsou náročnější na operace, jsou volena vysoká čísla, slovní úlohy jsou aplikační, komplexnější, objevují se také slovní úlohy s antisignálem. Zařazujeme rovněž netradiční a problémové úlohy, u nichž žáci musí použít vtip a vhled, nevystačí si s běžnými algoritmy vyučovanými ve škole.
Práce s nabízenými úlohami je individuální a měla by se odvíjet od schopností dítěte. Děti, které mají v matematice problémy, mohou postupovat pomaleji a zvládnout méně učiva než ostatní spolužáci. Měly by projít základní úroveň, a pokud je to možné, tak si zkusit i některé úlohy ze střední úrovně.
Průměrné děti by měly projít základní úroveň, poté celou střední úroveň. Pokud jim zbyde čas a mají o to zájem, mohou si vyzkoušet i úlohy z náročné úrovně.
Šikovné, bystré či nadané děti mohou přeskočit základní úroveň, pokud je jim toto učivo zřejmé. Aby nemusely čekat na to, až si zbytek třídy vyřeší standardní úlohy, mohou řešit netradiční či problémové úlohy, týkající se daného učiva.
1. Operace s přirozenými čísly
2. Porovnávání přirozených čísel
3. Slovní úlohy na porovnávání
4. Zaokrouhlování přirozených čísel
5. Zlomky
6. Diagramy, prvky statistiky
7. Jednotky měr a jejich převádění
8. Závislosti
9. Logika
10. Rovinné geometrické útvary
11. Prostorové geometrické útvary
12. Obvod obdélníku a čtverce
13. Obsah obdélníku a čtverce
14. Osová souměrnost
15. Konstrukční úlohy
16. Výsledky úloh
17. Literatura
Zboží bylo vloženo do košíku
Opravdu chcete vyprázdnit košík?