- Určeno pro:
- 6. ročník
- Formát:
- B5 (16 x 23 cm)
- Počet stran:
- 78
Učebnice doporučená pro 6.r. ZŠ vytvořená v souladu s RVP ZV.
Jednotlivé učebnice můžete zařadit individuálně podle ŠVP
Učivo matematiky celého 2. stupně ZŠ není děleno klasicky do jednotlivých ročníků, ale je rozděleno tematicky do 16 učebnic. Náplň každé učebnice přesně vychází z RVP ZV. Rozdělení látky do samostatných tematických celků vychází vstříc potřebám škol – je tak možné řadit látku individuálně podle ŠVP, který má škola zpracován. V navrženém pořadí (viz níže) je počítáno se čtyřmi tématy pro každý ročník.
Pro každé téma bude připravena učebnice a pracovní sešit
V učebnici je látka vysvětlena, přičemž hlavní důraz je soustavně kladen na jednoduchost výkladu a na bezprostřední provázanost s praktickým využitím právě probíraného matematického aparátu. Učebnice obsahuje dostatek vyřešených návodných úloh k podchycení všech jevů a úlohy na procvičení.
Učebnice předkládá a vysvětluje látku, pracovní sešit slouží k procvičování látky a jako banka dalších úloh. Tím je zabezpečeno, že učebnice spolu s pracovním sešitem jsou dostačujícími podklady pro vedení výuky. Není třeba doplňovat dalšími sbírkami úloh.
Řazení kapitol v učebnici a pracovním sešitě je pochopitelně identické, předpokládá se souběžná práce s učebnicí i pracovním sešitem.
Koncepce učebnice
Učebnice je rozdělena do kapitol, které tvoří jednotlivé celky látky. Každý celek látky je koncipován nejvýše na 3 vyučovací hodiny.
Hlavní snahou je látku předkládat čtivou formou s důrazem na přímočaré souvislosti s praxí a s dříve probíranou látkou. V učebnici je použito několik jednoduchých typů textů a označení, které mají napomoci orientaci. Jde o:
Takto koncipovaný text učebnice dává učitelům dostatek materiálu, aby mohli přirozeně střídat činnosti v hodinách – diskutovat, zdůvodňovat, vysvětlovat, procvičovat či hledat odpovědi na více či méně obtížné otázky. Zároveň učitelům umožňuje efektivně učivo sumarizovat a zpřehledňovat – při opakování je např. možné využívat shrnutí nebo „poučky“.
1 ZAČÍNÁME S NEJJEDNODUŠŠÍMI OBJEKTY
2 DALŠÍM ZÁKLADNÍM OBJEKTEM JE KRUŽNICE
3 VĚTŠINOU POTŘEBUJEME JEN ČÁST PŘÍMKY
4 NEJČASTĚJI POUŽÍVÁME ÚSEČKU
5 RŮZNOBĚŽNÉ PŘÍMKY SVÍRAJÍ ÚHEL
6 S ÚHLY MUSÍME UMĚT PRACOVAT
7 S ÚHLY MUSÍME UMĚT POČÍTAT
8 NĚKTERÉ ÚHLY TVOŘÍ ZAJÍMAVÉ DVOJICE
9 DALŠÍM DŮLEŽITÝM ÚTVAREM JE TROJÚHELNÍK
10 PO TROJÚHELNÍKU NÁSLEDUJE ČTYŘÚHELNÍK
11 JAKÁ JSOU ZÁKLADNÍ TĚLESA?
VÝSLEDKY
Zboží bylo vloženo do košíku
Opravdu chcete vyprázdnit košík?