- Určeno pro:
- 5. ročník
- Formát:
- A4 (21 x 30 cm)
- Počet stran:
- 155
Po celých pět let naše učebnice pilotovala PhDr. Jitka Michnová, která se postupně stala naším rádcem, spolupracovníkem a posléze i spoluautorem. Dovolíme si citovat z její pilotní zprávy k pátému ročníku.
V kolektivu třídy se formovala stále širší skupina žáků, kteří byli schopni pracovat samostatně se silným zaujetím. Velkou práci mi dalo hledání technik, jak koordinovat činnosti různě nadaných skupin žáků. U všech skupin platilo, že je nezbytná diskuse nad problémovými situacemi. Vyžaduje to dávku kážně, disciplíny i tvořivosti jak od učitele, tak především od kolektivu třídy.
Z matematického hlediska byl kolektiv třídy nad moje očekávání. Sledovala jsem mnohem výraznější zájem o matematiku i rozvoj matematického myšlení u všech skupin žáků, včetně nejslabších. I letos v písemných pracích prospívali ti nejslabší žáci často lépe než průměrní žáci z tradičně vedených tříd. S výsledky žáků mé třídy dokázali držet krok pouze žáci 5. B, kteří jsou také vzděláváni podle nové koncepce. Zájem žáků o matematiku se projevil také v jejich široké účasti v různých matematických soutěžích, kde se často velmi dobře umístili.
Závěrem: Plně si uvědomuji, že je potřeba na učebnicích dál pracovat. Nicméně po ohlédnutí zpět, po zhodnocení všech pěti let a výsledků žáků si nedovedu představit, že existuje síla, která by mě donutila učit jinak než jak mě naučily učit učebnice.
Podobné přesvědčení o účinnosti nové metody vyučování matematice nám tlumočilo několik desítek učitelů. Tyto informace nás velice těší, neboť právě zájem žáků o matematiku a rozvoj jejich matematického nadání patří mezi cíle, které mají naše učebnice naplnit. Víra zkušených učitelů v novou metoduje pro nás důležitá, neboť nás povzbuzuje i zavazuje k další práci, a to jak na vylepšování učebnic pro první stupeň, tak na tvorbě sbírek úloh pro žáky druhého stupně.
Zboží bylo vloženo do košíku
Opravdu chcete vyprázdnit košík?