- Určeno pro:
- 5. ročník
- Formát:
- A5 (15 x 21 cm)
- Počet stran:
- 136
Tato sbírka navazuje na Sbírku pro 2. a 3. ročník.
Právě tak, jako v předchozí knížce, i zde jde o členění podle tematických celků, aby bylo možné je využívat nezávisle na ročníku, ale podle potřeby žáků. Tím je sbírka také do jisté míry nezávislá na úpravách programů pro ZŠ. Uvádí nové kapitoly a tam je také u každé úvod, který je určen učitelům. Obsahuje a) připomenutí, na co je nutné v kapitole navázat, b) rekapituluje potřebnou terminologii, c)rozebírá pouze vybrané pasáže tématického celku s ohledem na potřeby praxe. V tomto smyslu nejde o systematický didaktický rozbor, ale vychází z nejčastějších obtíží v praxi. V tomto smyslu jsou zde doporučení jako jedna z možností, upozorňuje na možnosti diferencovaného přístupu k žákovi s ohledem na jeho schopnosti, vývojový stupeň, případně na některé specifické poruchy učení. Také zde jsou i vybrané aritmetické úlohy tvořeny tak, aby v jednom směru (například po sloupcích) byly snazší než ve směru druhém (po řádcích). U tematických celků, které se již vyskytovaly v předchozí sbírce, již úvod pro učitele zařazen není.Některé kapitoly obou sbírek vznikly v rámci řešení výzkumného záměru Kultivace matematického myšlení a vzdělanosti.
Úlohy jsou vybírány podle tří kritérií: a) daný typ potřebují žáci ve větším množství, b) daný typ je v některých učebnicích málo zastoupen, nebo chybí, c) úlohy mají přípravný charakter na druhý stupeň (shrnují dosud probrané učivo, vytvářejí základy představ pro novou látku).V řadě úloh předpokládáme elementární diskusi, novou práci s jazykem.
K vybraným úlohám jsou zařazeny výsledky.
ARITMETIKA
SLOVNÍ ÚLOHY
GEOMETRIE
VÝSLEDKY k vybraným úkolům
Zboží bylo vloženo do košíku
Opravdu chcete vyprázdnit košík?