- Formát:
- B5 (16 x 23 cm)
- Počet stran:
- 88
Již druhý sešit zaměřený na rozvoj matematicko-logické stránky intelektu je tady. Užijí si ho děti, které hledají mezi informacemi souvislosti, logiku a smysl. Obsahuje pestrou směs různých typů zadání – zebry, algebrogramy, slovní úlohy, číselné řady, logiku děje, šifry, prostorovou i plošnou představivost.
Úlohy jsou vhodné pro školáky od 8 let. Dají se využít jako zpestření školní výuky nebo k domácímu procvičování.
Nudí se občas Vaše dítě v hodinách matematiky nebo prvouky? Pracuje rádo s čísly, je v myšlení, matematice a znalostech napřed oproti vrstevníkům? Podpořte jeho nadání a nabídněte mu knihu plnou zábavných úkolů, které jeho talent posílí a rozvinou.
Publikace je zaměřená na rozvoj matematicko-logické stránky intelektu. Bude skvělá pro děti, které hledají mezi informacemi souvislosti, logiku a smysl. Obsahuje pestrou směs různých typů zadání – zebry, algebrogramy, slovní úlohy, číselné řady, logiku děje, šifry, prostorovou i plošnou představivost.
Úlohy jsou vhodné pro školáky od 8 let, rozvíjejí hledání souvislostí, důvtip, logické myšlení, porozumění textu či finanční gramotnost. Mohou sloužit jako doplňkový materiál pro zpestření výuky matematiky na 1. stupni ZŠ nebo k domácímu procvičování.
Václav Fořtík – předseda správní rady Centra nadání (www.centrumnadani.cz), je autorem více než dvaceti knih hádanek, kvízů, hlavolamů a intelektových testů. Profesně se zabývá péčí o intelektově nadané děti a mládež, konzultuje s rodiči vzdělávací otázky, pořádá letní programy pro mládež. Více než šest let vytváří obohacující materiály pro výuku dětí v mateřských a základních školách – www.fortiq.education . Pod jeho vedením vznikl také klub Malý logik pro předškolní a mladší školní děti. Na více než čtyřiceti školách v ČR fungují kroužky zábavné logiky.
Jako autora mne velmi těší zájem o matematické úlohy, které jsem sestavil a vydal v publikaci Zábavná matematika a logika pro bystré děti. Přesvědčuje mne to o několika zajímavých faktech, které česká společnost reprezentuje, ale které jsem si nemohl jednoduše ověřit.
Zaprvé je vidět, že řešení úloh má stále na našem českém trhu své místo. A že úlohy, které pro děti vymýšlím, řešit chtějí a dokážou. Zadruhé mě tento fakt přesvědčuje o tom, že příruček s úlohami není a nebude nikdy dost. V neposlední řadě mě přesvědčuje o tom, že logické myšlení bylo, je a bude disciplínou, kterou se musíme zabývat. Ať už si o povinné maturitě z matematiky myslíme cokoliv, matematika zkrátka utváří naše myšlení a bez jejich principů jen stěží najdeme adekvátní stimulaci, která logiku a úsudek prověří a procvičí.
A tak cvičme myšlení, cvičme jej s našimi dětmi. Nebojme se výzvy ani my, dospělí. V době 21. století, tj. době narůstajícího počtu nemocných Alzheimerovou chorobou, je trénink mozku a aktivní řešení záludností jedním z preventivních opatření, které fungují.
Jsem rád, že moje úlohy přispívají nejen k rozvoji nadaných dětí, ale slouží i učitelům a rodičům k přípravě žáků na přijímací zkoušky na gymnázia a technické obory.
Úvod
Řešení
Zboží bylo vloženo do košíku
Opravdu chcete vyprázdnit košík?