- Formát:
- A4 (21 x 30 cm)
- Počet stran:
- 96
AKTUALIZOVANÉ VYDÁNÍ
Mediální výchova napomáhá žákům orientovat se ve světě současných médií s cílem posilovat jejich mediální gramotnost. Cílem je vybavit žáky základními poznatky a dovednostmi a podpořit jejich poučené, aktivní a nezávislé zapojení do mediální komunikace.
Aktualizované vydání je navíc rozšířeno o pravidla bezpečné komunikace a ochrany před cizím zneužitím osobních dat na sociálních sítích a o informace k novým aplikacím, které upozaďují SMS a e-mail.
Mediální výchova má vybavit žáka základními poznatky o fungování a roli současných médií. Podporuje poučené, aktivní a nezávislé zapojení jednotlivce do mediální komunikace, schopnost analyzovat nabízená sdělení, posoudit jejich věrohodnost a vyhodnotit jejich komunikační záměr. Hlavním cílem je dosažení mediální gramotnosti v rovině znalostí a dovedností.
Učební text není rozdělen do jednotlivých ročníků, což umožňuje jeho variabilnější využití. Průřezové téma mediální výchova má silnou vazbu na vzdělávací obory Člověk a společnost (výchova k občanství, dějepis), Jazyk a jazyková komunikace (český jazyk, cizí jazyk), Umění a kultura (výtvarný výchova, hudební výchova) a samozřejmě díky využití ICT zejména vzdělávací oblast Informační a komunikační technologie.
Učebnice najde uplatnění také v informatice, jejímž hlavním smyslem je pěstovat pozitivní vztah, orientační smysl a především rozumné nakládání s informacemi v elektronické podobě. Cílem mediální výchovy je pěstovat u žáků uvědomělý vztah k médiím a zároveň je vybavit dovednostmi potřebnými k vlastní tvorbě mediálních sdělení. Informatika vytváří strategickou podporu zejména v oblasti práce s textem, zvukem a obrazem, klade důraz na zvládnutí prezentačních dovedností využitelných při řešení běžných každodenních problémů.
V mediální výchově se žáci učí vytvářet mediální produkty v elektronické podobě. Při práci s informacemi jsou vedeni k respektu autorských práv a osobních dat. Úkoly podněcují žáky k tvorbě školního časopisu, rozhlasových relací, webových stránek třídy a školy i propagačních materiálů. Sestavují vlastní informační sdělení po stránce obsahové i formální, řeší výběr a užití písma, upravují a vkládají obrázky, tabulky nebo grafy, pracují s fotografiemi, učí se citovat zdroje.
Nové učební materiály poskytnou učitelům možnost využívat při výuce kombinaci tištěných a elektronických materiálů. Praktické dovednosti získají žáci zejména při plnění úkolů z pracovních aktivit, vyzkouší si roli tvůrce i příjemce mediálních sdělení, budou odhalovat strategie výrobců a prodejců produktů, odhalovat praktiky klamavé reklamy.
Co jsou to média a jak fungují
Bezpečný internet
Mediální technologie
Mediální obsahy a sdělení
Média a reklama
Média a zábava
Práce v médiích
Očekávané výstupy a kompetence ve vztahu k RVP
Slovníček mediálních pojmů
Použité zdroje
Zboží bylo vloženo do košíku
Opravdu chcete vyprázdnit košík?