- Určeno pro:
- 4. ročník
- Formát:
- A4 (21 x 30 cm)
- Počet stran:
- 88
Učebnice obsahuje přehledné členění organizmů na houby, rostliny a živočichy. Největší prostor je věnován jednotlivým ekosystémům, které se nachází v naší republice, a jsou tedy dětem blízké. Kapitola o ochraně přírody se zabývá vlivem člověka na znečištění přírody a poskytuje rady, co my sami můžeme pro přírodu udělat. V kapitole o mimořádných událostech v přírodě najdete praktický návod, jak se zachovat v případě požáru, vichřice, bouřky apod.
Jedná se o moderně pojatou učebnici, která při výuce využívá fotografické přehledy kapitol. Je proložena mnoha otázkami a úkoly, motivuje i k práci ve skupinách.
Učebnice rozvíjí a podporuje čtenářskou gramotnost – každá kapitola obsahuje úvodní motivační text s otázkami.
Pod čarou jsou uvedena anglická slovíčka, která souvisí s probíraným učivem.
Na konci každé kapitoly o ekosystémech je uveden text věnovaný významu ekosystému pro člověka a důležitosti správného chování člověka k přírodě.
V učebnici najdete čtyři čtvrtletní, jedno pololetní a jedno závěrečné opakování.
Na konci učebnice najdete tipy na čtyři vycházky ve čtyřech ročních obdobích.
Otevíráte nvou učebnici přírodovědy, jejímž hlavním tématem je živá příroda. Obsahuje přehledné členění organizmů na houby, rostliny a živočichy. Největší prostor je však věnován jednotlivým ekosystémům, které se nacházejí v naší republice, a jsou tedy dětem blízké. Žáci se seznámí se základními druhy organizmů žijících v lese, na louce a pastvině, na poli, v parku, v okolí lidských obydlí, v rybníce, v potoce a řece.
Učebnice je pojata moderním způsobem, při výuce lze využívat obrazové mapy. Každá kapitola obsahuje úvodní motivační text, který společně s kontrolními otázkami vede žáky ke čtení s porozuměním. Důležité učivo je vždy na světle zeleném pozadí - buď jako samostatný text, nebo jako text pod fotografiemi organizmů. Zajímavosti jsou označeny speciálním symbolem - informace zde uvedené slouží pro oživení výuky a jejich znalost po žácích nevyžadujeme. Učivo je dále doplněno otázkami, úkoly a pokusy, které motivují i k práci ve skupinách. Text zahrnuje také úkoly s přesahem do jiných předmětů (např. český jazyk, hudební výchova) i průřezová témata. Na konci každé kapitoly je shrnutí a opakovací otázky. V učebnici najdete čtyři čtvrtletní , jedno pololetní a jedno závěrečné opakování.
V učebnici jsou speciálními symboly označeny texty týkající se vzhledu organizmu, druhu přijímané potravy apod. Na jedovaté a zvláště chráněné druhy organizmů je upozorněno výstražným symbolem.
V závěru kapitol o ekosystémech je uveden význam daného ekosystému pro člověka a vysvětlení, proč je správné chování člověka k přírodě důležité. Kapitola o ochraně přírody se zabývá vlivem člověky na znečištění přírody a poskytuje rady, co my sami můžeme pro přírodu udělat. V kapitole o mimořádných událostech v přírodě najdete praktický návod, jak se zachovat v případě požáru, vichřice, bouřky apod.
Na konci učebnice jsou návrhy na čtyři vycházky ve čtyřech ročních obdobích. Nejprve je vždy příslušné roční období charakterizováno krátkým textem, následuje příprava vycházky a možnosti praktické činnosti s dětmi na vycházce. Nechybí ani nápady, které hry lze s dětmi venku hrát. Vycházky mají motivační charakter. Jejich úkolem je ukázat žákům proměny přírody v jednotlivých ročních obdobích a vést je k tomu, aby přírodu měli rádi, často se do ní vraceli a uměli ji chránit.
Na některých stránkách učebnice najdete karikatury syslů. Upozorňují na to, že ne všichni se k přírodě chovají, jak by měli - jeden ze syslů vždy provádí něco, co přírodě škodí. Karikatury je možné využít k diskuzi o tom, jak se správně v přírodě chovat.
Pod čarou jsou uvedena anglická slovíčka, která souvisí s probíraným učivem.
K učebnici je možno zakoupit také pracovní sešit, který ji vhodně doplňuje.
OPAKOVÁNÍ UČIVA ZE 3. ROČNÍKU
I. ÚVOD
II. ŽIVÁ PŘÍRODA
III. ORGANIZMY V EKOSYSTÉMECH
IV. OCHRANA PŘÍRODY V ČR
V. MIMOŘÁDNÉ UDÁLOSTI V PŘÍRODĚ
VI. VYCHÁZKY DO PŘÍRODY
Zboží bylo vloženo do košíku
Opravdu chcete vyprázdnit košík?