- Určeno pro:
- 1. ročník
- Formát:
- A4 (21 x 30 cm)
- Počet stran:
- 112
K učebnici Oskarova prvouka pro 1.ročník ZŠ.
Nejnovější přírůstek do uceleného souboru vzdělávacích materiálů AMOS představuje prvouka Objevujeme a poznáváme s Oskarem. Je vytvořena zkušenými pedagogy a autory Alenou Bárou Doležalovou a Milošem Novotným a tvoří součást stávající ucelené DUHOVÉ ŘADY.
Metodický průvodce obsahuje metodické poznámky k jednotlivým cvičením, časový plán, klíčové kompetence, očekávané výstupy a přílohu (básničky a hádanky).
Metodický průvodce (MP) k učebnici je připraven tak, aby provázel vyučující výukou prvouky v 1. ročníku podle učebnice Oskarova prvouka, "Objevujeme a poznáváme s Oskarem".
Na úvodních stranách metodického průvodce je zařazeno krátké seznámení se všemi metodickými materiály, které jsou k výuce této prvouky připraveny.
Vyučující mají k dispozici také přehled učiva a očekávané výstupy podle jednotlivých kapitol a dále klíčové kompetence žáků.
Protože obsah jednotlivých stránek je úzce spjat s výukou čtení, tedy s tím, co již žáci dokážou přečíst, doporučujeme, aby vyučující postupovali podle navrženého časového plánu. Ten je připraven tak, aby výuka čtení (s učebnicemi Čteme a píšeme s Agátou) a matematiky (s učebnicemi Matýskova matematika) probíhala souběžně s výukou prvouky. Nemělo by se tak stát, aby žáci v prvouce narazili na texty, které obsahují písmena nebo čísla, která se ještě neučili.
Stěžejní částí metodického průvodce je popis práce s jednotlivými stránkami učebnice. Na konci metodického průvodce je zařazena příloha obsahující básně a hádanky k jednotlivým tématům prvouky. Dle svého uvážení je vyučující může využít při své práci v různých částech vyučovací hodiny.
Na začátku popisu práce s danou stranou jsou vždy uvedena klíčová slova, která jsou pro danou stránku nejdůležitější. Před samotným metodickým návodem je u každého cvičení uveden cíl, který si dané cvičení klade. Následuje stručný postup práce se cvičením, někdy i možnost různých postupů.
Za každým cvičením jsou uvedeny možnosti mezipředmětových vztahů. Mezipředmětové vztahy se týkají především předmětů cizí jazyk AJ/NJ, dramatická výchova DV, hudební výchova HV, výtvarná výchova VV, pracovní činnost PČ a tělesná výchova TV. Přestože na uplatňování čtenářských a matematických dovedností je zacíleno v celé učebnici, v některých případech zařazujeme i námět na mezipředmětové propojení s českým jazykem a literaturou ČJ a matematikou M.
Poznámka: Dramatická výchova (DV) jako taková sice není samostatným vzdělávacím oborem, resp. předmětem. Jedná se o obor doplňující, náměty pro něj však přesto uvádíme. Tyto úkoly totiž mohou být rovněž součástí vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura, resp. jeho nedílné části Komunikační a slohová výchova.
V textu jsou používány dva pojmy : "speciální úkol" a "cvičný sešit".
Učebnice je připravena tak, aby vyhovovala práci s žáky, kteří postupují standardním tempem. Díky ní mohou postupně rozvíjet své schopnosti a dovednosti. Do 1. ročníku však často nastupují i žáci, kteří již umějí číst a psát, případně se učí velmi rychle a potřebují činnosti navíc, aby se mohli dále rozvíjet. Tito žáci stejně jako metody užité při jejich výuce (např. výuka čtení globální metodou) vyžadují specifický prostor a zvláštní ("speciální") úkoly. Metodický průvodce rovněž přináší náměty na tyto speciální úkoly.
Cvičným sešitem je myšlen jakýkoli sešit s linkami sloužící pro plnění rozšiřujících či speciálních úkolů. Tento sešit je vhodné zavést vždy - speciální úkoly do něj mohou vypracovávat nejen výše zmínění žáci.
Na konci každé kapitoly jsou zařazeny náměty na didaktické hry, které se vztahují k probíraných tématům.
Zboží bylo vloženo do košíku
Opravdu chcete vyprázdnit košík?