Pracovní sešit navazuje na učebnici a prostřednictvím různorodých úkolů vede děti k objevování dalších souvislostí a k využití poznatků a dovedností získaných při práci s učebnicí. Úkoly v pracovním sešitě rovněž směřují k tomu, že se děti naučí potřebné informace vyhledávat, třídit a vyhodnocovat.
Ke každé kapitole v učebnici náleží většinou jeden nebo dva pracovní listy v pracovním sešitě. Každý celek je pak uzavřen opakovací dvojstranou, která má charakter testů a rekapituluje poznatky celku. V pracovním sešitě je zařazeno také sebehodnocení, kde mají děti možnost zhodnotit, jak se jim podařilo učivo zvládnout.
V úvodu každého pracovního listu je zařazen článek s dalšími zajímavými informacemi ke kapitole. V článku vždy chybějí tři slova, která děti získají vyřešením tří úkolů v pracovním listu. Každý pracovní list obsahuje tři různorodé úkoly. První úkol je zaměřen na vyhledávání poznatků a informací v učebnici. Ve druhém a třetím úkolu si děti uvědomí, jak spolu věci souvisejí, a zjistí, že řadu věcí dokážou sami odvodit na základě znalostí z předchozích kapitol. Na konci pracovního listu jsou jedna nebo dvě otázky, na které jsou děti schopny odpovědět díky tomu, že již mnoho věcí znají, případně dohledávají odpovědi v encyklopediích nebo na internetu.
V celku Regiony tvoří základ pracovních listů prázdné tabulky, rámečky na fotografie a mapky. Děti vyplňují stránky podle předlohy v učebnici. Potřebné údaje, fotografie a mapky dohledávají pro svůj vlastní region.
Učebnicová sada podporuje práci s mapou. Aby děti měly mapu České republiky stále po ruce, je umístěna na zadní straně obálky pracovního sešitu.