- Určeno pro:
- 3. ročník
- Formát:
- A4 (21 x 30 cm)
- Počet stran:
- 40
Hravá výtvarná výchova.
Pracovní sešit je určen žákům 3. tříd, kteří se začínají seznamovat s vyjadřovacími prostředky, jež mohou následně ve svém výtvarném projevu využít. Žáci se postupně seznámí se základy kresby i malby a uvědomí si, jak pracovat s linií, barvou, tvarem či plochou.
Současně je zde prostor i pro experimentování. Během celého procesu je kladen důraz na žákovu individualitu a respektování tří základních okruhů činností: rozvíjení smyslové citlivosti, uplatňování subjektivity a ověřování komunikačních účinků.
V celé učebnici je kladen důraz na individualitu žáků a respektování tří základních okruhů činností: rozvíjení smyslové citlivosti, uplatňování subjektivity a ověřování komunikačních účinků.
Žáci se postupně seznámí se základy kresby i malby a uvědomí si, jak pracovat s linií, barvou, tvarem a plochou. Současně je dostanou prostor pro experimentování.
Pro realizaci vlastní tvorby a sdílení s ostatními jsou pro žáky připraveny náměty s doporučením technik a postupů.
Jak na námět nahlížet, jakým způsobem ho zpracovat a následně představit ostatním.
Pracovní učebnice je rozdělena do 4 hlavních kapitol:
Každá kapitola obsahuje seznam pomůcek, které žák bude potřebovat, vybízí k zamyšlení nad daným tématem a nechybí ani podrobný popis, jak pracovat.
Kapitoly obsahují vždy několik možností, jak jednoduše a prakticky dané téma s žáky procvičit.
Součástí učebnice je příloha s vystřihovánkami, které žák během výuky použije. Strany jsou doplněny atraktivními fotografiemi a ilustracemi.
Učebnice vznikla na základě úzké spolupráce s odborníky z řad pedagogů, kteří mají bohaté zkušenosti s výukou na 1. stupni ZŠ.
Proč začít s touto výtvarnou výchovou:
• Důraz na individualitu a nejen výtvarný projev žáků
• Rozvoj smyslové citlivosti, uplatňování subjektivity a ověřování komunikačních účinků
• Kapitoly obsahují vždy několik možností jak témata procvičit
• Spousta námětů, doporučení, postupů a technik
• Učivo doprovází spousta fotografií, ilustrací a zábavných hříček
Tento sešit je určen především žákům 3. tříd, kteří se postupně začínají seznamovat s vyjadřovacími prostředky, jež mohou následně ve svém výtvarném projevu využít. To, jak své znalosti a dovednosti dokážou zužitkovat, záleží na pedagogovi, jeho znalosti jednotlivých žáků, jeho přístupu k tématu a na tom, jak dokáže žáky motivovat.
Pro realizaci vlastních představ žáků a možnosti sdělovat je prostřednictvím své tvorby druhým jsou v této publikaci připraveny náměty s doporučením technik a postupů, jak na námět nahlížet, jakým způsobem ho zpracovat a následně představit ostatním. Žáci se postupně seznámí se základy kresby i malby a uvědomí si, jak pracovat s linií, barvou, tvarem či plochou. Současně je zde prostor i pro experimentování. Během celého procesu je kladen důraz na žákovu individualitu a respektování tří základních okruhů činností: rozvíjení smyslové citlivosti, uplatňování subjektivity a ověřování komunikačních účinků.
Barva
Linie
Tvar
Kombinování
Zboží bylo vloženo do košíku
Opravdu chcete vyprázdnit košík?