- Určeno pro:
- 8. ročník
- Formát:
- A4 (21 x 30 cm)
- Počet stran:
- 126
Učebnice zeměpisu pro ZŠ a vícetiletá gymnázia
Používá se v 8. nebo 9. ročníku.
Tato učebnice je součástí kompletní řady učebnic Nakladatelství České geografické společnosti,s. r. o., a je uspořádána stejně jako její ostatní svazky. Jak s touto učebnicí pracovat? Každá dvoustránková kapitola je věnována tématu pro jednu vyučovací hodinu. Textové části se v nich dělí na základní učebnicové oddíly, které by měl zvládnout každý žák základní školy, a na rozšiřující textové oddíly. Ty jsou podtištěny modrou barvou a jsou určeny především žákům víceletých gymnázií. O tom, zda se jimi budete zabývat i vy, žáci základní školy, rozhoduje váš učitel. Můžete se s nimi samozřejmě z vlastního zájmu seznámit i doma. Hlavní poznatky jsou v každé z kapitol součástí shrnutí učiva (vytištěného tučně). O tom, že učivo o společenském a hospodářském i o životním prostředí není jen nudnou záležitostí, se pokusí vás přesvědčit zajímavosti uvedené na konci textu kapitol (podtištěno žlutě). Učebnice obsahuje řadu tabulek se statistickými údaji. Protože se běžně používá několik let, četné číselné údaje rychle zastarávají. Jistě bude pro vás zajímavé vyhledat pomocí internetu aktuální údaje, prezentovat je ve třídě a porovnat s údaji v učebnici. Otázka a úkoly vám umožní procvičení a zapamatování si probraného učiva. Slovníček na konci učebnice vám pomůže pochopit a přiblížit správný význam nejdůležitějších nových slov, se kterými jste se v učivu seznámili. Při čtení textů v učebnici i popisků k obrázkům se snažte informacím a vybraným pojmům porozumět. Pokud vám nebude vše jasné, diskutujte o problémech se svým učitelem, se spolužáky, se sourozenci i s rodiči. Pokuste se odpovědět na co nejvíce otázek a splnit co nejvíce úkolů. Při práci s učebnicí ve třídě i doma mějte vždy při ruce školní atlas světa nebo jiný vhodný atlas, abyste si uměli vyhledat na příslušných mapách zeměpisné objekty, místa a oblasti, o kterých se v textu učebnice píše. Zamýšlejte se nad tím, co může každý člověk udělat ke zlepšení životního prostředí, a to okamžitě i výhledově. Zorganizujte se spolužáky a uspořádejte během školního roku nějakou užitečnou akci ve prospěch životního prostředí, ve škole, v okolí školy, v místě nebo v okolí bydliště.
SPOLEČENSKÉ A HOSPODÁŘSKÉ PROSTŘEDÍ
OBYVATELSTVO A SÍDLA
HOSPODÁŘSTVÍ
SVĚT DNES
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
KRAJINA, PŘÍRODA A ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
VLIV ČLOVĚKA NA KRAJINU A ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
PŮSOBENÍ ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ NA ČLOVĚKA
ÚSILÍ O OCHRANU A ROZVOJ ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
SLOVNÍČEK VYBRANÝCH POJMŮ
Zboží bylo vloženo do košíku
Opravdu chcete vyprázdnit košík?