- Určeno pro:
- 1. ročník
- Formát:
- A4 (21 x 30 cm)
- Počet stran:
- 32
Pracovní sešit k učebnici Matematika pro 1.ročník 3.díl. Obor čísel do 20.
Pracovní sešit odpovídá potřebám žáků s různými typy znevýhodnění, lze jej však využít i pro samostatnou domácí přípravu všech dětí jako doplněk k učebnici Matematika 1/3.
Tento sešit umožňuje individualizaci výuky, respektování pracovního tempa žáků se SVP, zkvalitňování jejich koncentrace a pozornosti, aby všechny děti mohly dosáhnout úspěchu a radosti z práce.
METODICKÉ POZNÁMKY:
Tento pracovní sešit se v hlavních rysech shoduje s učebnicí, z níž se budou učit všichni žáci společně. Jeho grafická úprava usnadňuje žákům dosažení úspěchu při individuální práci. Jednotlivé stránky sešitu jsou maximálně přehledné; obsahují širší linky, více místa pro zápis, větší písmo, rozvolněnější text, heslovité a rozčleněné zadání úkolů. To vše umožňuje individualizaci výuky, respektování pracovního tempa žáků se SVP a zvyšování jejich koncentrace, pozornosti i zlepšení motivace.
Využívání pracovních sešitů může vyučující doporučit po dohodě s rodiči žáka v případě, že práce s učebnicí je pro dítě z nejrůznějších důvodů příliš náročná. U dětí v 1. ročníku mohou být některé problémy přechodné a v průběhu vývoje samy odezní. I tito žáci však vyžadují zvýšenou péči a přizpůsobení učiva jejich možnostem, aby mohli být úspěšní.
Hodnocení žáků:
Ať už zvolí vyučující po dohodě s vedením školy a rodiči hodnocení slovní nebo hodnocení známkami, žáci potřebují průběžnou zpětnou vazbu (klasické známkování pro tuto potřebu není příliš vhodné). Žáci si mohou za každé vypracované cvičení sami nakreslit do sešitu třeba hvězdičku nebo srdíčko. Sebehodnocení žáka respektujeme, může vyjadřovat nejenom správnost řešení, ale např. úsilí, které práci věnoval. Všemi způsoby se snažíme posilovat jeho sebedůvěru a chuť k práci. Na chyby samozřejmě upozorníme, případně je spolu s žákem opravíme.
Vysvětlivky a doporučení pro práci:
Náměty pro práci s tímto sešitem lze čerpat z Průvodce učebnicemi matematiky ALTER pro 1. ročník základních škol. Při řešení příkladů doporučujeme používat názor (počítadlo, obrázky mincí, modelování prvků apod.). K numerickým příkladům i k obrázkovému znázornění mohou žáci vymýšlet nejrůznější slovní úlohy a obměňovat je. Při porovnávání čísel si žáci ukazují daná čísla na číselné řadě, která je vždy součástí příslušného cvičení.
Zboží bylo vloženo do košíku
Opravdu chcete vyprázdnit košík?