Objednávky vyřizujeme/odesíláme i v pondělí 30.12. Pracujeme pořád ;-).
Košík 0 Kč
Celková cena:
0 Kč
Počet produktů:
K pokladně Košík je prázdný Zboží v košíku

    -1%

    • Školák se speciálními vzdělávacími potřebami

    Školák se speciálními vzdělávacími potřebami

    Praktická příručka s pracovními listy a metodickými pokyny

    Naše cena s DPH:
    478 Kč DPH 0%
    Původní cena s DPH:
    485 Kč
    Ušetříte:
    7 Kč
    Dostupnost:
    skladem
    ks
    DO KOŠÍKU
    Autor:
    Jitka Kendlíková
    Nakladatel:
    Raabe
    Kód zboží:
    56686
    EAN / ISBN:
    9788074963056
    Raabe

    Popis produktu

    Publikace Školák se speciálními vzdělávacími potřebami přináší nápady, jak pracovat s těmito žáky v průběhu plnění školní docházky, a to jak ve výuce, tak mimo ni.

    Příručka je určena pedagogům, učitelům i jejich asistentkám, poradenským pracovníkům, speciálním pedagogům a školním psychologům a také rodičům.

    V teoretickém úvodu připomíná legislativní rámec problematiky, definuje některé pojmy, nastiňuje možnosti spolupráce s odborníky a představuje nástroje vhodné pro práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Poskytuje také metodický návod, jak s publikací pracovat.

    Druhou část příručky tvoří pracovní listy přehledně rozdělené do osmi tematicky zpracovaných kapitol. Ty se zaměřují zejména na trénink pozornosti a paměti, sociálních dovedností a komunikace, orientaci v prostoru a čase nebo emocionální výchovu. Najdete zde ale i část věnovanou nadaným žákům. Pracovní listy jsou zajímavě výtvarně zpracovány. Jednotlivé kresby přinesou nejen poučení, ale díky umu ilustrátorky také pobaví.

    Formát:
    A4 (21 x 30 cm)
    Počet stran:
    136

    O učebnici

    Příručka Školák se speciálními vzdělávacími potřebami je soubor pracovních listů, se kterými lze pracovat různými způsoby. Můžete je využít tak, jak jsou zařazeny v publikaci, nebo je chápat jakozdroj nápadů a inspirací pro mnohé činnosti s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami i žáky nadanými ve svých školách nebo doma.

    Na počátku příručky najdete teoretický úvod rozdělený na několik částí. První část obsahuje především základní definice používaných pojmů. Jsou v nich také informace o legislativě spojené se vzděláváním žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných. Zaměřuje se také na odbornou péči o tyto jedince ve školách i školských poradenských zařízeních. Podrobněji se věnuje některým podpůrným opatřením - plánu pedagogické podpory, individuálnímu vzdělávacímu plánu, hodnocení výsledků vzdělávání a podpoře asistenta pedagoga. Jednotlivé kapitoly jsou doplněny shrnujícím doporučením pro pedagogické pracovníky škol i zákonné zástupce žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných. Další část teoretidkého úvodu lze chápat jako obecný metodický návod, jak s publikací pracovat. Vysvětluje tematické rozdělení a formální zpracování pracovních listů. Kromě toho poskytuje informace o jejich vztahu k Rámcovému vzdělávacímu programu pro základní vzdělávání (Praha, leden 2016).

    Hlavní část publikace Školák se speciálními vzdělávacími potřebami tvoří soubor pracovních listů, rozdělených do osmi tematických kapitol. Na začátku každé z nich najdete podrobné metodické návody, jak s jednotlivými listy pracovat. Doplňujeme je i stručnými návrhy činností, které s nimi tematicky i jinak souvisejí a navazují na ně.

    Hlavních cílových skupin příručky je hned několik. Doporučujeme je pedagogickým pracovníkům (učitelům a asistentům pedagoga, případně vychovatelům školní družiny či klubu), zaměstnancům školního poradenského pracoviště (zejména výchovným poradcům a speciálním pedagogům) a zákonným zástupcům žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných. Přestože je příručka určena pro práci s uvedenými skupinami žáků, lze pracovní listy využít i pro práci s mnoha jednotlivci, ale i celými třídními kolektivy. Příručka není členěna, jak byste možná předpokládali, podle jednotlivých vyučovacích předmětů. Pracovní listy se totiž věnují spíše rozvoji osobnostních, sociálních a komunikačních dovedností každého žáka. To ale neznamená, že je nelze používat v rámci výuky jednotlivých vyučovacích předmětů. Přáli bychom si, aby tato publikace položila základ pravidelné a aktivní spolupráce mezi školou a rodinou. Proto na sebe v některých případech pracovní listy navazují a je vhodné, aby s nimi pracovaly obě zmíněné skupiny.     

    Obsah učebnice

    1. Trocha teorie

    • Právní rámec
    • Definice některých pojmů
    • Děti s odlišným mateřským jazykem
    • Poradenské služby
    • Školská poradenská zařízení
    • Poradenské činnosti školy
    • Častá podpůrná opatření
    • Plán pedagogické podpory
    • Individuální vzdělávací plán
    • Hodnocebí výsledků vzdělávání
    • Asistent pedagoga
    • Obecné zásady při práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami

    2. A ještě pár slov....

    3. Pracovní listy

    • Pozornost
    • Emoční výchova
    • Sociální dovednosti
    • Vztahy
    • Orientace především v prostoru a čase
    • Komunikační dovednosti
    • Paměť
    • Něco navíc aneb Oříšky a tak dále...

    4. Závěr

    5. Literatura

     

     

     

    •  

    Zákazníci s tímto zbožím často kupují:

    Souhlas s použitím souborů cookies

    Tento web používá soubory cookies. Kliknutím na tlačítko souhlasím, to berete na vědomí. Další informace

    Nastavte souhlasy, souhlasím s:

    Potvrdit výběr
    Souhlasím a zavřít.
    Nastavení

    Zboží bylo vloženo do košíku

    S učebnicí vloženou do košíku zákazníci často kupují:

    Opravdu chcete vyprázdnit košík?