Je součástí učebnicové sady, která je tvořena ze tří dílů metodicky a motivačně propracovaných pracovních sešitů.
Dává žákovi velký prostor si v co nejvíce různých skutečných nebo pohádkových situacích uvědomovat a upevňovat, co je to počet, a tedy rozumět obsahu jednotlivých čísel.
Vyvozuje vztahy větší, menší, rovno.
Vyvozuje operace sčítání a odčítání v oboru 0 – 7, přičemž tyto operace jsou představeny jako děje s konkrétním příběhem, které si žáci umějí představit.
Je obohacen obrazovou přílohou určenou k vystříhání a manipulační činnosti.
Řada učebnic matematiky pro 1. až 5. ročník ZŠ má za cíl představit žákům matematiku jako smysluplný nástroj k řešení konkrétních problémů a situací a tím jim napomoci postupně porozumět i matematice samotné. Např. sada učebnic pro 1. ročník je proto postavena na množství krátkých nebo delších příběhů, ve kterých jsou žáci stavěni před řadu situací a problémů, které mohou vyřešit pomocí matematiky (např. děti pomáhají skřítkům uklidit park a spočítat odpadky, rozdělují ceny vítězům závodů na kolech, sledují počasí a zapisují počty slunečných, zatažených a deštivých dnů).
Matematické úkoly navazují jeden na druhý a jejich plnění posouvá děti dějem příběhu. Řešení takovýchto úkolů napomáhá rozvoji celého spektra schopností, jako jsou pozorování, porovnávání, třídění nebo vyhodnocování, a přispívá k rozvoji logického a tvořivého myšlení. V nemalé míře pak rozvíjí vyjadřovací schopnosti žáků a vede ke schopnosti formulovat vlastní názory. Důležité pro nás je, aby vše, co se děti učí, směřovalo ke zvládnutí dovedností uplatnitelných v praktickém životě. Učebnice jsou tvořeny podle vzdělávacího programu Základní škola a Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.
S doložkou MŠMT.
Určeno pro:
1. ročník
Formát:
A4 (21 x 30 cm)
Počet stran:
55
Obsah učebnice
Pojmy větší, menší, stejný, orientace v prostoru
Logické řady, práce s počtem bez použití čísel
Pojem počet, čísla 1, 2, 3
Počet 4 a číslo 4
Počet 5 a číslo 5
Trojúhelník, kruh, čtverec
Nácvik psaní číslice (symbolu) 1
Nácvik psaní číslice 2
Nácvik psaní číslice 3
Nácvik psaní číslice 4
Nácvik psaní číslice 5
Relace více, méně, rovno; nácvik psaní symbolů <, >, =
Číselná řada
Rozklad počtu
Inverzní operace k rozkladu počtu - příprava na vyvození sčítání
Vyvození sčítání bez použití symboliky pro sčítání
Sčítání s použitím symboliky pro sčítání, nácvik symbolu +
Odčítání s použitím symboliky pro odčítání
Číslo 0
Nácvik psaní číslice 0
Číslo 0 jako výsledek operace odčítání
Počet 6 a číslo 6
Počet 7 a číslo 7
Nácvik psaní číslice 6
Nácvik psaní číslice 7
Komutativnost
Příloha
Souhlas s použitím souborů cookies
Tento web používá soubory cookies. Kliknutím na tlačítko souhlasím, to berete na vědomí.
Další informace