Košík 0 Kč
Celková cena:
0 Kč
Počet produktů:
K pokladně Košík je prázdný Zboží v košíku

    Management (Základy managementu) - Učebnice

    Moderní učebnice managementu pro střední školy. Upravené 2.vydání.

    Naše cena s DPH:
    253 Kč DPH 0%
    Dostupnost:
    skladem
    ks
    DO KOŠÍKU
    Autor:
    Jaroslav Zlámal, Petr Bačík, Jana Bellová
    Nakladatel:
    COMPUTER MEDIA
    Kód zboží:
    53094
    EAN:
    9788074024214
    COMPUTER MEDIA

    Popis produktu

    Publikace Management je moderní učebnice managementu pro střední školy.

    Učebnice je určená všem studentům, jejichž studijní obor zahrnuje tematiku managementu. Názorně seznamuje se základními principy řízení osob i podniku, upozorňuje na nejčastější chyby a přináší řadu praktických tipů a nápadů "do života". Zabývá se například plánováním, organizováním a hierarchiemi organizací, řízením kolektivu, principy rozhodování, metodami kontroly a v neposlední řadě i krizovým managementem.

    Učivo témat je doplněno množstvím infografiky, schématy, zajímavostmi, souvislostmi a poznatky z oblasti managementu a dalších souvisejících oborů.

    Témata učebnice obsahují výukové cíle a cílové dovednosti žáka/studenta po prostudování statí. Na závěr tématu je zařazeno shrnutí pojmů a náměty pro samostatnou činnost a opakování. Součástí kapitoly je i zkušební test k ověření znalostí.

    Učebnice je vhodná pro výuku problematiky základů managementu, a to pro školy se studijními obory:

    Ekonomika a podnikání; Management; Ekonomika a management; Obchod a podnikání; Personální management; Personální práce; Personální řízení; Logistické a finanční služby, Bankovnictví apod.

    Určeno pro:
    Střední škola
    Formát:
    A4 (21 x 30 cm)
    Počet stran:
    104

    O učebnici

    Dostáváte k dispozici publikaci, která je určena ke studiu předmětu Management. Je úvodem do značně obšírné problematiky, neboť teorie i praxe managementu je rozsáhlou vědou, o níž by bylo možné napsat daleko objemnější učebnice. Navíc existuje řada aplikací jako například Management zdravotnictví, Management školství atd. Tato publikace poskytuje základní přehled. Je psána poněkud odlišným způsobem než klasické učebnice, proto uvádíme několik organizačních pokynů: 

    Každá kapitola má hned v úvodu stanovené cíle - Co se v kapitole dovíte. Při ukončení studia každé kapitoly se k nim vždy vraťte a ověřte si, zde jste cíle splinili, zda předloženou tematiku znáte.

    Své znalosti si ověřte také pomocí kontrolních otázek - Náměty pro samostatnou práci, které jsou uvedeny vždy na závěr každé kapitoly. Pokuste se odpovědět na každou otázku. Pokud si nebudete jisti, vraťte se zpět k danému textu a zopakujte si učivo. Poté se pokuste na otázku znovu odpovědět.

    Kapitoly obsahují tzv. Úkoly k textu, je jich celkem více než dvacet. V nich jsou ukládány dílčí nebo doplňující otázky, pokyny, úkoly související s právě prostudovaným textem. Studujte proto systematicky, po prostudování určité části vypracujte úkol. Pokuste se o to nejprve sami. Podobné je to i u zadaných Vlastních příkladů. Doplňte, vymyslete nebo uveďte podobný příklad, ten pak zapište do volných řádků publikace. Pokud si nebudete vědět rady nebo si nebudete jisti, ověřte si své řešení pomocí KLÍČE na konci publikace. Vlastní poznatky a nápady si zapisujte přímo do publikace a rovněž vyplňujte volné řádky úkolů nejprve vlastní formulací, teprve později popřípadě z Klíče.

    Každá kapitola obsahuje řadu doplňujícího materiálu následujícího charakteru: Zajímavost, Souvislosti, Z dějin, Z médií, Osobnost, Víte, že...? a Pojmy. Doporučujeme je pročítat, neboť obsahují doplňující a návazné informace k základnímu textu.

    Každá kapitola obsahuje jedno nebo více Cvičení. Cvičení vypracujte na volný list a vložte si je do publikace. Je to součást výuky; cvičením získáváte hlubší znalosti i praktické dovednosti.

    Ke zjištění, zda učební látku dobře ovládáte, slouží Testy za každou kapitolu. Vždy jedna a pouze jedna varianta je správná. Pokuste se tyto testy vyplnit nejprve sami označením písmena a,b nebo c. Pokud si nebudete jisti, ověřte si své odpovědi s řešením v Klíči. 

     

     

     

    Obsah učebnice

    Základní pojmy řízení, managementu a organizace

    • Pojem "řízení"
    • Vývojové směry nauky o řízení
    • Vývoj teoretických názorů na řízení
    • Styl řízení
    • Funkce řízení
    • Shrnutí kapitoly

    Plánování

    • Obsah a účel plánování
    • Prognózy, vize a plány v plánovací činnosti
    • Členění plánů
    • Přenos informací jednotlivých plánů
    • Druhy (podoby) plánů
    • Ukázky podnikového plánování
    • Shrnutí kapitoly

    Organizace a organizování

    • Pojem organizace
    • Formální a neformální organizace
    • Organizační útvary
    • Typy organizací
    • Hierarchie organizace
    • Typy organizací dle vnitřního uspořádání řídících stupňů
    • Organizační normy
    • Shrnutí kapitoly

    Řízení kolektivu

    • Předpoklady pro výkon funkce manažera a řízení kolektivu
    • Technické předpoklady
    • Osobní předpoklady
    • Úspěšný manažer
    • Umění komunikace
    • Strukturální analýza
    • Transakční analýza
    • Komunikace s médii a prostřednictvím médií
    • Atributy komunikace a formy komunikačních struktur
    • Typy komunikačních struktur
    • Řízení kolektivu
    • Shrnutí kapitoly

    Rozhodování a kontrola

    • Rozhodování
    • Kontrola
    • Shrnutí kapitoly

    Krizový management

    • Úpadek, sanace a zánik podniku
    • Řízení rizik
    • Krizový manegement podniku
    • Shrnutí kapitoly

    Závěr

    Příloha č. 1

    Příloha č. 2

    Příloha č. 3

    Příloha č. 4

    • Atributy komunikace - posturika
    • Atributy komunikace - mimika
    • Atributy komunikace - vizika
    • Atributy komunikace - haptika

    Klíč

    Použitá a doporučená literatura

     

     

    Souhlas s použitím souborů cookies

    Tento web používá soubory cookies. Kliknutím na tlačítko souhlasím, to berete na vědomí. Další informace

    Nastavte souhlasy, souhlasím s:

    Potvrdit výběr
    Souhlasím a zavřít.
    Nastavení

    Zboží bylo vloženo do košíku

    S učebnicí vloženou do košíku zákazníci často kupují:

    Opravdu chcete vyprázdnit košík?