Košík 0 Kč
Celková cena:
0 Kč
Počet produktů:
K pokladně Košík je prázdný Zboží v košíku

    Mediální výchova

    Nové druhé aktualizované vydání

    Naše cena s DPH:
    277 Kč DPH 0%
    Dostupnost:
    skladem
    ks
    DO KOŠÍKU
    Autor:
    Jan Pospíšil, Lucie Sára Závodná
    Nakladatel:
    COMPUTER MEDIA
    Kód zboží:
    51439
    EAN:
    9788074024085
    COMPUTER MEDIA

    Popis produktu

    Média jsou neodmyslitelnou součástí dnešního světa. Z billboardů se na nás valí reklamní slogany, každý den vycházejí desítky novin a časopisů. Televizní a internetové zpravodajství patří k nejsledovanějším informačním kanálům, diskuse na sociálních sítích se snaží ovlivňovat naše postoje. Médiím nelze uniknout. Je ale potřeba naučit se je vnímat, rozklíčovat, co nám chtějí sdělit, a rozpoznat objektivní informace od těch, které se nám média snaží "podsunout". To je nutné zejména v současnosti, kdy je internet a sociální sítě přetížen záplavou sdělení. Mediální výchova je již stálým předmětem českého školství.

    Druhé vydání úspěšné učebnice pomáhá v orientaci v problematice - předkládá srozumitelným a názorným způsobem poznatky spjaté s historií a vznikem prvních mediálních titulů, obeznamuje se zásadami žurnalistiky, uplatněním modeních médií a využitím sociálních sítí. Pozornost je věnována i aktuálním hrozbám, kterými jsou pro společnost fake-news a dezinformace šířené ve většině případů v kybernetickém prostoru.

    Učivo je doplněno množstvím obrázků, infografiky, schémat a souvislostí ze světa médií, součástí výkladu je i více jak 70 úkolů a námětů k doplňkovému studiu a vypracování ze strany studenta.

    Určeno pro:
    Střední škola
    Formát:
    A4 (21 x 30 cm)
    Počet stran:
    88

    O učebnici

    Média jsou neodmyslitelnou součástí dnešmího světa. Z billboardů se na nás valí reklamní slogany, každý den vycházejí desítky novin a časopisů, ve veřejné hromadné dopravě jsme mnohdy nuceni poslouchat "cizí" rádio a televizní zpravodajství patří k nejsledovanějším pořadům v zemi.

    Médiím nelze uniknout. Je ale potřeba naučit se je vnímat, rozklíčovat, co nám chtějí sdělit, a rozpoznat objektivní informace od informací, které se nám média snaží "podsunout". A mimo jiné i toto je cílem zcela nové, moderní, špičkově ilustrované knihy, kterou Vám představujeme.

    Mediální výchova je poměrně novým předmětem českého školství. Tato učebnice je jednou z prvních vlaštovek a vůbec první učebnicí v České republice, která k předmětu "mediální výchova" přistupuje inovátorským způsobem. Učebnice je psána velmi vlídně, přátelsky a srozumitelně. Obsahuje velké množství obrázků, grafiky, schémat a příkladů.     

    Obsah učebnice

    Komunikace

    • Komunikační proces
    • Historie komunikace

    Masová komunikace

    • Proces masové komunikace

    Žurnalistika a žurnalistické žánry

    • Žurnalistika
    • Kdo je to žurnalista?
    • Zdroje žurnalistických informací

    Typy mediálních obsahů

    • Zpravodajství
    • Publicistika
    • Publicistické žánry
    • Ostatní žánry

    Média

    • Základní rozdělení mediálních institucí a médií
    • Funkce médií
    • Veřejnoprávní a soukromá média
    • Tištěná média
    • Elektronická média
    • Multimédia

    Média a zábava

    • Zábava
    • Druhy mediální zábavy
    • Zábavní žánry
    • Infoainment

    Média a reklama

    • Co je to reklama?
    • Základní cíle reklamy
    • Historie reklamy
    • Typy reklamy
    • Reklama a naše společnost
    • Současná reklama

    Vliv, omezení a nebezpečí médií

    Vnitřní fungování médií

    • Struktura mediální organizace
    • Faktory ovlivňující práci redakcí
    • Výrobní postupy
    • Uzávěrka
    • Výběr témat pro zpravodajství
    • Rozsah a zařazení zpráv
    • Náklady a financování médií

    Regulace médií

    • Média pro veřejnou službu
    • Legislativní úprava médií
    • Etika v žurnalistické práci
    • Svoboda slova

    Nová média

    • Internet jako prostor pro "submédia"
    • Nebezpečí sociálních sítí
    • Bezpečnost informací na internetu
    • Netiketa

    Seznam použité a citované literatury

     

     

     

     

     

    Souhlas s použitím souborů cookies

    Tento web používá soubory cookies. Kliknutím na tlačítko souhlasím, to berete na vědomí. Další informace

    Nastavte souhlasy, souhlasím s:

    Potvrdit výběr
    Souhlasím a zavřít.
    Nastavení

    Zboží bylo vloženo do košíku

    S učebnicí vloženou do košíku zákazníci často kupují:

    Opravdu chcete vyprázdnit košík?