- Určeno pro:
- 2. ročník
- Formát:
- A4 (21 x 30 cm)
- Počet stran:
- 96
Metodický průvodce k pracovnímu sešitu Oskarova prvouka 2.
Metodický průvodce k pracovnímu sešitu Oskarova prvouka 2 je připraven tak, aby provázel vyučující výukou prvouky ve 2. ročníku.
Pracovní sešit byl vytvořen k řadě učebnic Já a můj svět 2 a respektuje členění jejích kapitol. Každý vyučující si tak může zvolit, zda ve 2. ročníku bude využívat stávající učebnici Já a můj svět 2 s původním pracovním sešitem, nebo s pracovním sešitem s Oskarem. Pokud učebnici nemá, pak ke splnění cílů učiva a očekávaných výstupů plně postačí pracovní sešit Oskarova prvouka 2, který je připraven jako samostatný učební materiál.
Na úvodních stranách metodického průvodce je zařazeno krátké seznámení se všemi metodickými materiály, které jsou k výuce prvouky v tomto ročníku připraveny. Vyučující mají rovněž k dispozici přehled učiva a očekávané výstupy podle jednotlivých kapitol a dále klíčové kompetence žáků.
Metodický průvodce přináší také návrh na rozdělení učiva do jednotlivých měsíců školního roku.
Stěžejní částí metodického průvodce je popis práce s jednotlivými stranami učebnice.
Na konci metodického průvodce je zařazena příloha obsahující básně a písně k jednotlivým tématům prvouky. Dle svého uvážení je vyučující může využít v různých částech vyučovací hodiny.
Metodický průvodce k pracovnímu sešitu Oskarova prvouka 2 je připraven tak, aby provázel vyučující výukou prvouky ve 2. ročníku. Pracovní sešit byl vytvořen k řadě učebnic Já a můj svět 2 a respektuje členění jejích kapitol. Každý vyučující si tak může zvolit, zda ve 2. ročníku bude využívat stávající učebnici Já a můj svět 2 s původním pracovním sešitem, nebo s pracovním sešitem s Oskarem. Pokud učebnici nemá, pak ke splnění cílů učiva a očekávaných výstupů plně postačí pracovní sešit Oskarova prvouka 2, který je připraven jako samostatný učební materiál.
Na úvodních stranách metodického průvodce je zařazeno krátké seznámení se všemi metodickými materiály, které jsou k výuce prvouky v tomto ročníku připraveny. Vyučující mají rovněž k dispozici přehled učiva a očekávané výstupy podle jednotlivých kapitol a dále klíčové kompetence žáků. Metodický průvodce přináší také návrh na rozdělení učiva do jednotlivých měsíců školního roku.
Stěžejní částí metodického průvodce je popis práce s jednotlivými stranami učebnice. Na konci metodického průvodce je zařazena příloha obsahující básně a písně k jednotlivým tématům prvouky. Dle svého uvážení je vyučující může využít v různých částech vyučovací hodiny.
Na začátku popisu práce s určitou stranou jsou vždy uvedena klíčová slova, která jsou pro danou stranu nejdůležitější. Před samotným metodickým návodem je u každého cvičení uveden cíl, který si dané cvičení klade, a motivace určená žákům. Následuje stručný postup práce se cvičením, někdy i možnost různých postupů. Za některými cvičeními jsou uvedeny možnosti mezipředmětových vztahů. Mezipředmětové vztahy se týkají především předmětů cizí jazyk AJ/NJ, dramatická výchova DV, hudební výchova HV, výtvarná výchova VV, pracovní činnosti PČ a tělesná výchova TV. Přestože na uplatňování čtenářských a matematických dovedností je cíleno v celém pracovním sešitě, v některých případech zařazujeme i námět na mezipředmětové propojení s českým jazykem a literaturou ČJ a matematikou M.
Poznámka: Dramatická výchova jako taková není samostatným vzdělávacím oborem, resp. předmětem, jedná se o obor doplňující, náměty pro něj však přesto uvádíme. Tyto úkoly totiž mohou být rovněž součástí vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura, resp. jeho nedílné části Komunikační a slohová výchova.
V textu jsou používány dva pojmy: "speciální úkol" a "cvičný sešit". Pracovní sešit je připraven tak, aby vyhovoval práci s žáky, kteří postupují standardním tempem, díky němu mohou postupně rozvíjet své schopnosti a dovednosti. V každém ročníku se však najdou i žáci, kteří se učí velmi rychle a potřebují činnosti navíc, aby se mohli dále rozvíjet. Metodický průvodce rovněž přináší náměty na tyto speciální úkoly. Cvičným sešitem je myšlen jakýkoli sešit s linkami sloužící pro plnění rozšiřujících či speciálních úkolů. Tento sešit je vhodné zavést vždy - speciální úkoly do něj mohou vypracovávat nejen výše zmínění žáci.
Na konci každé kapitoly jsou zařazeny náměty na didaktické hry, které se vztahují k probíraným tématům.
I. Úvod
II. Metodické materiály
III. Učivo a očekávané výstupy
IV. Výchovné a vzdělávací strategie pro rozvoj kompetencí žáků, klíčové kompetence žáků
V. Časový plán
VI. Metodické poznámky k pracovnímu sešitu
. 1. Škola
. 2. Podzim
. 3. Rodina
. 4. Zima
. 5. Člověk
. 6. Jaro
. 7. Čas
. 8. Léto
. 9. Domov
. 10. Opakování
VII. Příloha
Zboží bylo vloženo do košíku
Opravdu chcete vyprázdnit košík?