- Formát:
- A4 (21 x 30 cm)
- Počet stran:
- 139
Praktická příručka s pracovními listy a metodickými pokyny.
Na počátku příručka nabízí teoretický úvod rozdělený na dvě části. První obsahuje především základní definice používaných pojmů. Jsou v něm také informace o legislativě spojené se vzděláváním dětí se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí nadaných. Zaměřuje se také na odbornou péči o tyto jedince a podrobněji se věnuje některým podpůrným opatřením. Popisují se zde i náležitosti zápisu do 1. třídy. Nastiňují se i možnosti odkladu povinné školní docházky. Autoři nezapomínají ani na informace o přípravných třídách. Jednotlivé kapitoly jsou doplněny shrnujícím doporučením pro pedagogické pracovníky mateřských škol i rodiče dětí se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí nadaných.
Druhou část teoretického úvodu lze chápat jako obecný metodický návod, jak s publikací pracovat. Vysvětluje, jak jsou pracovní listy rozděleny a zpracovány. Kromě toho poskytuje informace o jejich vztahu k Rámcovému vzdělávacímu programu pro předškolní vzdělávání (Praha 2016).
Hlavní část publikace Předškolák se speciálními vzdělávacími potřebami tvoří soubor pracovních listů, rozdělených do osmi tematických kapitol. Na začátku každé z nich najdete podrobnosti, jak s jednotlivými listy pracovat. Doplňuje je i stručnými návrhy na související a navazující činnosti.
V příručce Předškolák se speciálními vzdělávacími potřebami se jedná o soubor pracovních listů, se kterými lze pracovat různými způsoby. Je možné je využívat tak, jak jsou zařazeny v publikaci, nebo je chápat jako zdroj nápadů a inspirací pro mnohé činnosti s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami v předškolním věku.
Na počátku příručky najdete teoretický úvod rozdělený na dvě části. První obsahuje především základní definice používaných pojmů. Jsou v něm také informace o legislativě spojené se vzděláváním dětí se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí nadaných. Zaměřuje se také na odbornou péči o tyto jedince a podrobněji se věnuje některým podpůrným opatřením. Popisují se zde i náležitosti zápisu do 1. třídy. Nastiňují se i možnosti odkladu povinné školní docházky. Nezapomínáme ani na informace o přípravných třídách. Jednotlivé kapitoly jsou doplněny shrnujícím doporučením pro pedagogické pracovníky mateřských škol i rodiče dětí se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí nadaných. Druhou část teoretického úvodu lze chápat jako obecný metodický návod, jak s publikací pracovat. Vysvětluje, jak jsou pracovní listy rozděleny a zpracovány. Kromě toho poskytuje informace o jejich vztahu k Rámcovému vzdělávacímu programu pro předškolní vzdělávání (Praha 2016).
Hlavní část publikace Předškolák se speciálními vzdělávacími potřebami tvoří soubor pracovních listů, rozdělených do osmi tematických kapitol. Na začátku každé z nich najdete podrobnosti, jak s jednotlivými listy pracovat. Doplňujeme je i stručnými návrhy na související a navazující činnosti.
Hlavní cílovou skupinu příručky nelze jednoznačně určit. Jsou totiž dvě - pedagogičtí pracovníci MŠ(učitelky/učitelé, asistenti/asistentky, speciální pedagogové atd.) a rodiče, respektive zákonní zástupci dětí se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí nadaných v předškolním věku. Přestože je příručka určena pro práci s uvedenými skupinami dětí, lze pracovní listy využít i pro všechny ostatní jedince v dané věkové skupině.
1. Trocha teorie na začátek
2. Obecné rady, jak pracovat s příručkou
3. Pracovní listy
4. Závěr
5. Literatura
Zboží bylo vloženo do košíku
Opravdu chcete vyprázdnit košík?