Objednávky vyřizujeme/odesíláme i 23.12. a 27.12. Pracujeme pořád ;-).
Košík 0 Kč
Celková cena:
0 Kč
Počet produktů:
K pokladně Košík je prázdný Zboží v košíku

    Společenské vědy pro střední školy 4. díl - Učebnice

    Naše cena s DPH:
    237 Kč DPH 0%
    Dostupnost:
    skladem
    ks
    DO KOŠÍKU
    Autor:
    R. Brázda, J. Cigán, Z. Jastrzembská, L. Hoder, E. Klocová, M. Kozlová, J. Osička, J. Votava
    Nakladatel:
    DIDAKTIS
    Kód zboží:
    53542
    EAN / ISBN:
    9788073581756
    DIDAKTIS

    Popis produktu

    • Učebnice přistupuje novým způsobem k problematice společenských věd – teorii společenskovědních disciplín zařazuje do širších souvislostí. Důraz je kladen především na praktické příklady a projevy probíraných problémů s cílem usnadnit studentům orientaci v současném světě.
    • Výsledná podoba zpracování umožňuje žákům vnímat problematiku z různých úhlů pohledu a v širších souvislostech – společenské vědy tedy pro ně nezůstanou pouhým souhrnem teorií, pojmů a jmen, ale naopak poutavým výkladem každodenní skutečnosti.
    • Texty jsou zpracovány a následně kontrolovány vysokoškolskými odborníky, což zajišťuje jejich vysokou spolehlivost a faktickou přesnost.
    • Učebnice je zpracována podle požadavků RVP pro gymnázia (primárně vzdělávací oblast Člověk a společnost) a RVP pro střední odborné vzdělávání (primárně vzdělávací oblast Společenskovědní vzdělávání). Lze ji tedy použít jak pro výuku na gymnáziích, tak i pro výuku na středních odborných školách.
    • Obdobně jsou plně zohledněny i požadavky Katalogu požadavků ke zkouškám společné části maturitní zkoušky (základní i vyšší úroveň).
    • Požadavky uvedených legislativních dokumentů učebnice naplňuje jak po stránce obsahů učiva, tak i rozvíjením příslušných klíčových kompetencí žáků, zohledněním mezipředmětových vztahů a průběžným zařazováním jednotlivých průřezových témat.
    • Učebnice je rozdělena do 7 tematických celků. Tyto celky odpovídají klíčovým výkladovým problémům, kterými jsou: mezinárodní vztahy a formování mezinárodního systému; historie a současnost Evropské unie; současné problémy globalizace; základní témata nejvýznamnějších náboženských systémů a role víry v životě jedince; současné problémy a témata filozofického tázání; problematika lidského poznání z pohledu filozofie; morální a etické otázky v dějinách i současnosti.
    • Učebnice je koncipována tak, aby byla zajištěna provázanost jednotlivých podkapitol mezi sebou a současně aby bylo v rámci samotných podkapitol snadno odlišitelné povinné učivo od informací doplňujících (např. historické souvislosti vybraných jevů, diskuse k problému, odkazy na zajímavá filmová zpracování tématu aj.). Provázanost je samozřejmě dodržena také v rámci celé sady (učebnice – pracovní sešit – průvodce pro učitele).
    • Učebnice (stejně jako celá učebnicová sada) je charakteristická originální grafikou, jejímž základem je odlišení jednotlivých komponentů strany a zařazení širokého doprovodného obrazového materiálu. Výsledkem je nejen poutavé, ale i nanejvýš přehledné formální zpracování textů, které jistě zaujme dnešní generaci studentů.

     

    Určeno pro:
    Střední škola
    Formát:
    A4 (21 x 30 cm)
    Počet stran:
    95

    O učebnici

    Čtvrtý (a poslední) díl učebnicové sady navazuje na díly předcházející i obsahově, když posouvá výklad od problematiky práva a ekonomiky jako jevů souvisejících neoddělitelně s životem občanů moderního státu k problémům na první pohled přesahujícím jejich každodenní zkušenost - ať už na úrovni běžné reflexe skutečnosti, nebo pokud máme na mysli obvyklé "prostorové souřadnice". Podkapitoly se tak zaměřují na témata z oblasti filozofie, religionistiky a mezinárodních vztahů - dle obsahového zaměření se pak řadí do sedmi tematických celků, které sledují tyto problémy: úvod do teorie mezinárodních vztahů; proces evropské integrace a Evropská unie; otázky a problémy současných mezinárodních vztahů; funkce a podoby náboženství v dnešním světě; filozofická reflexe podstaty skutečnosti (ontologie); poznání jako téma filozofie (epistemologie); lidské jednání a rozhodování pohledem etiky.

    Při zpracování učebnicové sady byl plně zohledněn Rámcový vzdělávací program pro gymnaziální vzdělávání (primárně vzdělávací oblast Člověk a společnost), sada splňuje i požadavky Rámcového vzdělávacího programu pro střední odborné vzdělávání (vzdělávací oblast Společenskovědní vzdělávání). Požadavky dokumentů sada naplňuje jak po stránce obsahové, tak i důrazem na rozvoj klíčových kompetencí, zohledněním mezipředmětových vztahů a zařazováním vymezených průřezových témat.

    Formální stránka sady je stejná jako u předchozích dílů: Tematické celky jsou děleny na kapitoly a podkapitoly. Podkapitoly mají rozsah buď jedné, nebo dvou stran, a to v závislosti na časové dotaci pro dané téma (jedna, nebo dvě vyučovací hodiny). V závěru učebnice se nachází přehledný jmenný a věcný rejstřík, který vám práci s ní usnadní. Ani po grafické stránce se cíle učebnice nemění - titul je sestaven tak, aby vám umožnil příjemnější práci s textem a hlubší porozumění látce. Opět jsou zařazeny boxy s hlavním učivem a boxy s doplňujícími informacemi. Podrobný popis struktury stran učebnice naleznete na následujících dvou stranách.     

    Obsah učebnice

    Mezinárodní vztahy a jejich aktéři

    Mezinárodní vztahy

    • Stát, občan a mezinárodní prostředí
    • Mezinárodní vztahy a věda
    • Zahraniční politika státu
    • Konflikt a spolupráce v mezinárodních vztazích
    • Mezinárodní právo

    Mezinárodní organizace

    • Mezinárodní organizace
    • Organizace spojených národů
    • Aktivity Organizace spojených národů
    • Severoatlantická aliance
    • Mezinárodní organizace na ekonomickém poli
    • Další mezinárodní organizace

    Evropská integrace a Evropská unie

    Zdroje a průběh evropské integrace

    • Myšlenka a dějiny evropské integrace
    • Evropská unie a její proměny

    Struktura a politika Evropské unie

    • Orgány Evropské unie
    • Politiky Evropské unie a jejich tvorba

    Členství v Evropské unii

    • Státy, občané a právo Evropské unie
    • Česká republika jako člen Evropské unie

    Současná mezinárodní situace

    Mezinárodní vztahy na počátku 21.století

    • Na cestě k dnešnímu světovému řádu
    • Velmoci, periferie, konflikty

    Česká republika v současném světě

    • Česká republika v mezinárodním prostředí
    • Zahraniční politika České republiky

    Globální problémy a rizika

    • Globalizace a globální problémy
    • Globální rizika

    Náboženství a náš život

    Náboženství a náboženské systémy

    • Funkce a podoby náboženství
    • Judaismus a křesťanství
    • Islám
    • Hinduismus
    • Buddhismus
    • Nová náboženská hnutí a sekty

    Ontologie

    Otázky a odpovědi filozofie

    • Na co se ptá filozofie?
    • Jak filozofové pracují?

    Základní ontologické pojmy

    • Čemu se věnuje ontologie?
    • Kde se podstata nachází?
    • Kolik je podstat?
    • Co je to mysl?

    Epistemologie

    Znalost

    • Co je to znalost?
    • Jak své přesvědčení zdůvodnit?
    • Jaké jsou zdroje znalosti?

    Metoda

    • Jak znalost získat?
    • Jak argumentovat?

    Etika

    Etika a svoboda

    • Co řeší etika?
    • Máme svobodnou vůli?

    Dobro

    • Jak máme jednat?
    • Jak zdůvodnit naše jednání?

    Aplikovaná etika

    • Co je morálně přijatelné?

    Rejstřík

    Souhlas s použitím souborů cookies

    Tento web používá soubory cookies. Kliknutím na tlačítko souhlasím, to berete na vědomí. Další informace

    Nastavte souhlasy, souhlasím s:

    Potvrdit výběr
    Souhlasím a zavřít.
    Nastavení

    Zboží bylo vloženo do košíku

    S učebnicí vloženou do košíku zákazníci často kupují:

    Opravdu chcete vyprázdnit košík?